Topics: 82
Erg mooi, prachtig, degelijk enz, enz. Zijn dat allemaal nieuwe UNC bouten en moeren?
Wat zijn die plaatjes dun, dat moet dan de hele steekas op z'n plek houden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 288
ik herken ze, idd stukkie blik van niks, sowiezo van een betere kwaliteit dan z'n nieuwerwetse broertjes en zusjes..
leidingen is eengoed verhaal, ik heb ook eea vervangen door koper, aanleiding was de benzinelucht, lees doorgeroest en link. Heb inmiddels die leidingen onaangetast na jaren gebruik als reserve aan d muur hangen. Enige verschil is een koppeling halverwege om montage achteraf te vergemakkelijken..
alhoewel het er bij jouw nu mooi en "van de plank af"glimmend uitziet, toch wel zinvol om eea voor gebruik ff een laagje blanke ML mee te geven, blijft het roestvrij en gangbaar.
Topics: 5
Marc1970 schreef:Erg mooi, prachtig, degelijk enz, enz. Zijn dat allemaal nieuwe UNC bouten en moeren?
Wat zijn die plaatjes dun, dat moet dan de hele steekas op z'n plek houden.
De meeste bouten zijn origineel, opnieuw verzinkt. De meeste moeren zijn nieuw, voornamelijk de zelfborgende. Nog een aardig duur grapje, nieuw UNC/UNF spulletjes, heb uiteindelijk maar een assortiment gekocht.
De originele remankerplaat heeft eenzelfde soort dunne tabjes, dus deze oplossing is niet beter of slechter dan het origineel
Volvo 142, 1969
Topics: 5
Jambon schreef:ik herken ze, idd stukkie blik van niks, sowiezo van een betere kwaliteit dan z'n nieuwerwetse broertjes en zusjes..
leidingen is eengoed verhaal, ik heb ook eea vervangen door koper, aanleiding was de benzinelucht, lees doorgeroest en link. Heb inmiddels die leidingen onaangetast na jaren gebruik als reserve aan d muur hangen. Enige verschil is een koppeling halverwege om montage achteraf te vergemakkelijken..
alhoewel het er bij jouw nu mooi en "van de plank af"glimmend uitziet, toch wel zinvol om eea voor gebruik ff een laagje blanke ML mee te geven, blijft het roestvrij en gangbaar.
Goed idee, die ML!
Volvo 142, 1969
Topics: 288
je wilt er uiteindlijk ook gewoon mee kunnen rijden... heb destijds m'n draagarmen na het stralen in menie en Herberts hamerslag gezet ( :
blauw metallic..) en in de rijrichting uiteindelijk ook maar de ML erover, je ligt er immers niet de hele dag onder de boel te bewonderen, anders moet ie het museum in..
iig heb ik die dingen nu als reserve op de plank liggen en 0 roest... da's nog ens de moeite van het behandelen waard geweest..
Ik herinner me nog de auto's in dienst die van het personeel van de "tectylafdeling" waren. Tenminste 1 Datsun 100Y moet minstens 100 jr corrosievrij blijven, alleen de wegenbelasting zou omhoog moeten vanwege de (gratis) liters die er ingegaan zijn...
Topics: 10
Zo, ben benieuwd hoe het staat met dit project.
Topics: 163
Ik ook wel
(heb vast wat plaatjes "hersteld"door de tags te verbeteren)
Topics: 52
Topics: 16
Daar was ik ook benieuwd naar.
Van de week nong even het toppic onder zitten kwijlen :redface:
Topics: 4
damn ziet er goed uit!!! ik moet nog beginnen
met al het ellendige plaatwerk. "doe mij het technische gedeelte maar" helaas is ons spit momenteel in gebruik
heb namelijk ook redelijk wat gaten op te vullen op de meest **** plekken.
en nog een vraagje.. het afsteken van het tectiel wat was daarbij de makkelijkste en beste techniek? heb zelf verschillende methodes geprobeert maar ben nog steeds niet tevreden met het resultaat. heb wel gemerkt dat benzine eroverheen gooien erg goed werk maar wel een grote puinhoop word.. en tegenwoordig is het ook niet meer leuk om met benzine te gooien....
V142 BJ1968
L.B. Racing