Ik heb de laatste tijd niet heel veel meer gedaan, maar bij deze alsnog even de foto's van de afgelopen tijd.
Het vooraslichaam, gecoat en wel! Ik heb de bovenste draagarmen alvast gemonteerd voor het gemak, met de shims op de plekken waar ik ze bij de demontage eruit gehaald heb. De uitlijning zal wel niet meer kloppen, maar je moet ergens beginnen...
En hier hangt hij eronder. Ik was in mijn eentje, dus de krik bracht uitkomst!
Daarna de onderste draagarm en de veer gemonteerd. Dit was al een stuk lastiger, maar met de krik onder de onderste draagarm ging het wel aardig. Het grootste probleem was nog het feit dat ik de veer, doordat de auto nu bijna niks weegt, niet diep genoeg ingedrukt kreeg om de fusee vast te kunnen zetten. Met een spanband om de krik en het vooraslichaam heen ging dat echter wel goed.
En weer wat verder. Uiteraard de nodige boutjes met locktite gemonteerd.
En bijna klaar aan de rechterkant!
Daarna uiteraard hetzelfde aan de linkerkant.
Hierna was de achteras aan de beurt. Eerst even een tool gemaakt om de oude keerringen uit de achteras te trekken:
En de nieuwe erin:
Ook de keerring in de afdekplaat, maar daar heb ik even een gereedschapje van een stuk koperen pijp gemaakt. Werkte perfect!
Toen ben ik begonnen met het in elkaar zetten van de steekassen. Wat een kromme constructie is dat toch :-\ Ik heb thuis niet de beschikking over een pers, dus de eerste steekas heb ik met een stuk pijp en veel rammen in elkaar gekregen. Toen ik ermee klaar was wist ik dat ik de volgende niet op die manier zou gaan doen, ik heb een dag spierpijn gehad. Het is bijna niet te doen met de hand. Ik kon sowieso die andere niet doen, want ik kwam erachter dat ik twee dezelfde achterspatplaten geleverd had gekregen ipv een linker en een rechter, en dat die ook nog eens van een verkeerd type waren...
Even wat gaten overzetten en andere weer dichtlassen:
Netjes gestraald, daarna (alweer) in de zwarte lak (geen foto):
Ook gelijk even de aandrijfas uit elkaar gehaald en weer helemaal netjes gemaakt:
Dat was het voorlopig. Hij kan in principe weer op zijn wielen, dan strakmaken en spuiten! Maar eerst even sparen
Rick