Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ALLES OVER K-JETRONIC
Co kan je alleen verstellen met stilstaande motor.
Alleen dan ligt de luchtweger in z'n ruststand en kan je bij de inbusschroef.
Dus eerst verstellen ,inbussleutel eruit,dan starten en CO checken.

rechtsom is rijker...

Citaat:ook start hij af en toe niet goed s'ochtends, dan start ik hem en loopt ie heel even, en valt ie weer uit, als ik dan wat met het gas speel houd ik hem wel aan de praat, zodra ik volgas geef slaat ie ook weer af. pas als ik hem even aan de praat heb gehouden blijft hij gewoon lopen.
zou dit ook hieraan liggen?

Kan me voorstellen.
Tijdens de koudstart wordt er ook nog eens extra peut ingespoten (koudstartinjector)
Samen met de verrijking (door de verlaging van de regeldruk dmv de warmloopregegelaar) verzuipt ie gewoon.
Naarmate de thermotijdschakelaar en de warmloopregelaar opwarmen wordt ie weer armer.
En dus beter lopen.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
oke,

bedankt voor de reactie.
ik ga het proberen met de CO..

nog iemand meer aanvulling hierover, en over het gas?

Groeten,

Guus
Antwoord
Mooie link!

Een echte apen-handleiding (monkey see,monkey do)
Antwoord
Denk dat jullie er wel wat mee kunnen.. Althans voor de mensen die Deutsch Kein problem vinden Smile hier die 'Technische Unterrichtung' van Bosch K-Jetronic.

http://members.home.nl/pappenheimer/MB/B...ronic_.pdf

Het is niet specifiek automerk gericht maar dat maakt ook niet uit, of je nu een Mercedes M110 E, of een Volvo PRV B27E, of een BMW 323I of een Porsche 928 etc. alle Kjets werken volgens zelfde basisprincipes.
Antwoord
De thermotijdschakelaar en de warmloopregelaar, dit zijn dus verdachten!

Wat betreft gas ... ik had daar een heel mooi verslag van geschreven ,maar het lijkt weg te zijn....
Gas kan prima, je moet 2 pompen uitschakelen.
De mixer moet in de balg direct onder de gasklep.
Liefst een OMVL R90E verdamper met een plunjer op de Kjet.
Zorg voor goede ontsteking spulletjes, en mag (voor gas) best lekker vroeg staan.
Ik heb dit wel in combi met een T nokkenas, met een V kan dat wel eens anders uitpakken.

Verder: NOOIT! met een draaiende motor van benzine op lpg overschakelen!
Als je kans op backfires wilt hebben ... dan is dat DE manier.

Verder is het appeltje eitje!

EDIT: Gevonden: http://volvolvo.nl/showthread.php/8729-L...en-verslag
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Antwoord
Heb problemen met mijn volvo 240 1986 B200E k-jet de motor start niet, soms wil hij aan slaan maar dan een grote knal, en rook aan achterkant van het inlaat spruitstuk.
Weet even niet waar ik moet beginnen kan zo geen lekkages losse slangen of dergelijke zien.
Tank was wel bijna leeg toen ik wilde starten, heb er nu (met een kannetje) vijf liter ingegooid maar nog steeds niets.

Voorheen helemaal geen problemen gehad altijd starten en lopen laatste weken niet veel gereden af en toe de auto moeten verzetten, heel korte stukjes dus, vandaar ook dat de tank bijna leeg was.

(Ook geplaatst als onderwerp "Motor B200E K=jet slaat niet aan en knalt")

Probleem is ondertussen opgelost.
Alles schoon gemaakt en nu loopt de motor weer als een zonnetje.
Antwoord
Kwam deze tegen op Youtube...

http://www.youtube.com/watch?v=a4fJAfXYxWk

Voor de moderator(s) : Wellicht iets om een "sticky"van te maken?
Antwoord
Jammer dat er wat plaatjes lijken te missen in het eerste topic. Gelukkig is er nu het filmpje dat Edwin heeft gevonden.
En met [video]tags gelijk op het forum te bekijken:
[video=youtube;a4fJAfXYxWk]http://www.youtube.com/watch?v=a4fJAfXYxWk[/video]
Antwoord
Hallo,

Ik heb een raar probleem met mn k-jet. Op benzine loopt hij perfect. Ik wil echter ook graag op LPG kunnen rijden. Echter als ik overschakel van Benzine naar LPG loopt de motor niet meer stationair. Als ik start met koude motor op lpg is er geen enkel probleem.
Ik dacht eerst dat misschien de benzine injectoren lekten. Ik heb het geprobeerd met losgekoppelde injectoren. Dus er kon op geen enkele manier benzine in het systeem komen. Maar als de benzinepomp even had gedraaid en ik probeerde daarna op lpg was het probleem weer terug.
Ik denk dus dat het probleem ergens in de luchtweger zit. Dat bijvoorbeeld door de benzine druk de weger minder soepel op en neer gaat.

Heeft een van jullie een idee?

Groet,
Antwoord
Hoi Prins,

Heb je niet de mogelijkheid om een plunjerklep aan te sluiten op je verdamper die dan de luchtweger van de K-jet omhoog houdt. Dat zorgt voor een optimale luchtstroom richting gasklep en beschermd de luchtweger enigszins tegen een mogelijke backfire. Een verdamper met die mogelijk heid is de OMVL R90E.

Groet, Sietse
Volvo V40 2.0 2004
VERKOCHT:S Volvo 244 GLT 1984 B23E
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Probleem D Jetronic Coenraad 1 904 5 February 2023, 12:32
Laatste bericht: Coenraad
  motorproblemen B200 (alles conventioneel) aka Doris is verkouden Dinges 9 4.739 18 August 2020, 16:01
Laatste bericht: Dinges
  Jetronic automaat? Van Schellen 2 2.623 4 October 2018, 22:29
Laatste bericht: Van Schellen
  K-Jetronic slecht starten Joost93 17 18.304 14 January 2014, 23:42
Laatste bericht: Dopski
  K-jetronic uitlegvideo edwin 1 2.881 30 December 2013, 11:26
Laatste bericht: Dopski
  slechte start volvo 740 b23e (k-jetronic) Joost93 4 4.414 28 December 2013, 18:23
Laatste bericht: Joost93
  LPG inbouwen voor B28E PRV V6 K-Jetronic - Ervaringen of tips 760evert 0 2.527 23 April 2012, 22:09
Laatste bericht: 760evert
  k-jetronic injector theoknoop 3 3.813 5 December 2011, 08:41
Laatste bericht: edwin
  K-jetronic verdeelblok voor b21et 240Turbo84 7 8.097 18 June 2011, 10:26
Laatste bericht: aernout
  Multipoint LPG injectie voor K-jetronic motor (ook turbo)! jeromvr 8 12.141 27 May 2011, 13:34
Laatste bericht: skidje

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)