Topics: 5
Vandaag deuren gehaald bij Siegers (Volvo slooper)
Deuren moeten nog uitgelijnd worden, maar gezien ze er met een aantal maanden toch weer uit moeten vind ik het zo wel best. Verder heb ik ook nog de spiegel behandeld en deze is nu van grijs naar zwart gegaan.
Topics: 3
Leuke projectauto is het.
Vandaag stond de remmerij op het programma, kwam ook nog een 242 voorbij dus maar even een foto genomen
1 remblok was werkelijk staal op staal, andere kant was nog wel redelijk. Geen goed teken dus, zoals het er naar uitziet zal de klauw gereviseerd moeten worden alvorens in er nieuwe schijven en blokken op kan zetten.
Hier kun je duidelijk dat de zuigers niet terug komen zoals het hoort (nattigheid was om de boel gangbaar te krijgen)
Topics: 84
Wauw dat is pas een trieste remschijf.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 91
herken baar :O reviseren die klauw of vervangen :O en je hele systeem goed door spoelen voordat je hem weer vol gooit :o
en je weet het als je links reviseert dan moet je rechts ook doen :O
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Ja ik ga ze proberen zelf te reviseren, is toch goed zelf te doen? en ik ga zeker beide kanten reviseren heb ook schijven en blokken voor beide zijden gekocht.
Topics: 176
Citaat: is toch goed zelf te doen?
==>
Onderwerp: FAQ: Revisie remklauw
Super, moet ik mij wel mee kunnen redden.
Inmiddels begonnen met de klauwen, echter krijg ik 1 zuiger niet terug, ook niet dmv een lijmklem. Iemand tips?
Topics: 176
Dan zit ie wel heeeel erg vast, als je hem zelfs niet met een lijmklem terug kunt duwen.
Of het zuigertje zit dan toch een heel klein beetje scheef/gekanteld, dan wil het ook niet.
Dan maar de andere kant op: compressor erop en blazen maar, plopt ie er vanzelf uit (als het goed is).
Maareh, met een vette lijmklem, moet het echt wel lukken hoor, hij zegt vanzelf wel: KNAK!, als je hem door de roest heendrukt.
Gewoon je spierballen gebruiken.