Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
144 uit 1970. Technische vragen...
Heyyyy...leuk je te ontmoeten trouwens! Tja, mijn gebakje is uhm...rotter dan ik dacht hehe. Maar als hij de resterende 1,5 jaar meegaat (apk) komt het allemaal goed! Ze hebben, ik denk dat je daar op doelt, een stuk ijzer vervangen door dakbedekking!
Antwoord
Wink
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Heb je dat schroefje nog gevonden?
Antwoord
ben op zoek naar het bakje...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Nou, de auto is terug van de garage....

Er zit een nieuwe uitlaat onder (voorpijp) en de thermostaat is erin gezet. Nu is het net een sauna!! Dus het was toch de thermostaat. Waar de verkoper dacht dat het metertje van de temperatuur verschoven was of defect: hij doet het toch. De motor werd gewoon niet warm.

Achteraf ben ik toch behoorlijk "genaaid" door de verkoper.
Hij zei dat de ramen openden omdat het armpje los zat, maar nu bleek dat de raamhouders weg (rot) zijn.

Verder, en dat is het slechte nieuws van vandaag, bleek dat het subframe plaatselijk aan het roesten is. Ze gaan vragen of er een plaatje op gelast mag worden voor de apk. Het stuk dat mist in de achterbak is geen probleem voor de APK.

Het duurste wat eraan zit te komen: bussen draagarm. Dat is volgens mijn monteru een uurtje of 4-5 werk. Kan dat kloppen?

Hij heeft de kleppen nagekeken en die leken pas gesteld. De afstanden waren goed. Er zit wel een tikje in de motor maar dat was volgens hem geen probleem.

Dit betekent dat ik hem zo lang mogelijk ga rijden, maar de volgende apk wordt lastig.

Jambon, heppie dat schroefje inmiddels gevonden? Smile
Antwoord
Ik denk dat er op het forum wel ruil draagarmen te regelen zijn, daar kan je dan zelf op je gemak bussen in persen.
Maar 4-5 uur is wel realistisch, voor 1 man.
(Zodra frox zijn draagarmen eindelijk onder zn auto monteert zijn er een stel draagarmen over die weer terug naar hardinxveld gaan.)
Antwoord
Subframe onder de motor? Mag gelast worden.

Met een beetje mazzeltov vind je een complete vooras met armen en rubbers OK ergens, het hele ding zit met 4 bouten vast aan het chassis.

Maar met slechte bussen is het slecht rijden. Je krijgt ook dat het stuurgedrag verandert, als je remt bijvoorbeeld, lastig.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Sad ja al met al is het weinig hoopvol. Ik kan er niet heel veel aan uitgeven. ik denk dat ik er beter aan doe wat geld aan de kant te leggen en iets beters te kopen over 1,5 jar als de APK afloopt. Maar ik ben weinig technisch, al denk ik dat Jambon (die de auto gezien heeft) het ermee een is. Ik merk niks van problemen tijdens het rijden...nog.....
Antwoord
Dat is zeker geen verkeerd plan. Als je er geen goed gevoel bij hebt (zo te horen is er best wat roest), zou ik er geen restauratie project van maken.
Gewoon op rijden terwijl je er plezier aan belaafd en de goede onderdelen bewaren voor je volgende Big Grin.
Antwoord
Yep, de 140 is jammergenoeg een auto die een jaar of 10-20 geleden massaal hierheen is gehaald, in redelijk goede staat uit Noord Zweden of California, allerlei handige jongens lappen ze op, maar niks gedaan qua roest preventie, gas erin, rijden maar. En dan gaan ze toch hard achteruit.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 144 1970 grandluxe ovlov2 70 66.238 18 July 2019, 22:50
Laatste bericht: ovlov2
  stuurhuis revisie vragen ton76 13 13.450 21 August 2012, 18:24
Laatste bericht: ton76
  enkele vragen mbt 142 patrick2wd 8 6.008 21 March 2012, 11:16
Laatste bericht: patrick2wd
  Rallye-dash: enkele vragen keter 44 29.640 15 June 2011, 16:08
Laatste bericht: keter
  aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 Bert145 56 30.845 5 July 2009, 20:28
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)