Topics: 51
edwin schreef:Gisteren mijn eigen injectoren laten reinigen bij Bosch.
Was 12,50 per stuk kwijt.(zonder bon )
Gelukkig hadden ze wel een goed sproeibeeld en dus geen nieuwe nodig.
das een gelukkie
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Topics: 78
Citaat:das een gelukkie
Wat dat betreft wel ...
Alleen het bokken en stotteren bij 30-60 km is daarmee nog niet verholpen .
'k zal d'r is een topic aan wagen....
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Topics: 5
Ok, ik zie veel info over het K-jet systeem, en mensen die er veel van af weten.
Ik heb zelf een 760 uit 82 met de v6. Nu heb ik het volgende geconstateerd na 100 km rijden:
- bougies zijn allemaal mooi lichtbruin tot bruin. Niet vet of wit etc.
- Motor loopt goed op toerentallen boven ca 1000 rpm
vooral het staionair is niet goed te krijgen. stationair is ongeveer 450 rpm, wat niet erg charmant overkomt. Draaien aan de stationair stelschroef haalt vrijwel niets uit.
Ik weet 2 dingen die ik nog ga controleren/repareren: ik heb een nieuw brandstf filter voor in de tank, en een voor onder de motorkap, en dan maak ik gelijk de tank van binnen schoon, en spoel ik de
leidingen door. (als je start duurt het ca 10 sec voor de pomp onder de auto brandstof krijgt, dat hoor je heel goed) Lijkt mij dus nodig, die filters.
Ook ga ik de ontsteking nog afstellen, hoewel deze volgens mij niet zo verkeerd staat, maar puur om dingen uit te sluiten.
Verder heb ik al flinke stukken bedrading van de hulpluchtregelaar, dempdrukregelaar en startinjector vervangen.....
Wat moet ik doen om het stationair goed te krijgen? Ik was van plan om de CO schroef te gaan verdraaien, aangezien het stationair niet goed kan zijn, zonder de juiste CO afstelling (ook denk ik dat de auto voor K-jet misschien wat te arm loopt).
Gegroet,
Philip
760 | Groen | Snel
Topics: 78
Citaat:Draaien aan de stationair stelschroef haalt vrijwel niets uit.
Als je de schroef helemaal in zou draaien, zou de motor af moeten slaan.
Als ie dat niet doet zou ik denken aan valse lucht.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Topics: 23
@kaassie
Vraagje;
Momenteel druk met een LPG systeem (setje van Bosma) in de 245 K-jet te installeren waarbij het K-jet systeem in dit geval in tact en werkend moet blijven. Bij mijn '93er injectie (weet niet zo snel hoe dat systeem heet) wordt tijdens het LPG rijden d.m.v. een extra magneetklep in de benzine toevoerleiding (in de buurt van de injectorrail) de aanvoer naar het injectiesysteem afgesloten terwijl de beide benzinepompen doordraaien. Kan dit ook op deze wijze bij een K-jet systeem of heeft dit gevolgen (smering, koeling) voor het mechaniek?
245DL 1980 USA
Topics: 28
hey zonnehuis
ik zou absoluut niet aan raden om de pompen te laten draaien.
als de pompen continue de benzine moet rond pompen voor niks is dat zonde van de energie en worden de pompen heet.
als de magneetklep een beetje benzine door laat werkt het benzinesysteem al omdat de luchtklep omhoog word getrokken dit zal een verkeerde ontbranding geven.
bij de lh-tronic zal dit geen probleem geven omdat de injectors niet worden aangestuurd omdat je op gas de stroom van het inspuiten weg haalt.
ook bij de 93er volvo zou ik de pompen stil zetten.
je moet toch regelmatig op benzine rijden om het benzinesysteem op gang te houden.
het zijn vooral de injectors die het opgeven.
ook bij de modernere motors is dit een heikelpunt.
het benzinesysteem word niet gebruikt omdat dit word vergeten en te duur is.
maar reken er wel op met de benzine van vandaag de dag , dat als je dit een half jaar niet gebruikt dat dit wel zijn werking verliest.
dus uiteindelijk word de kwaliteit slechter en vervuild het benzinesysteem.
de injectornorzels worden slecht omdat er alleen maar lucht met gas langs stroomd.
dus regelmatig op benzine rijden is de enigste oplossing.
rij je tank dan ook helemaal leeg.
en een paar keer per jaar verse benzine in de tank
ook het stroom van de pompen af , als de motor op gas draait.
zo hou je het benzine systeem opgang.
dat is het aller beste.
Topics: 23
Is het stilzetten van de pompen voldoende bij het op lpg rijden of toch nog een klep in de toevoerleiding?
Verder wil ik het toch zo maken dat er op benzine gestart gaat worden en dan automatisch overschakelen naar lpg.
Bij de 93er worden ook de benzine injectoren gewoon aangestuurt tijdens lpg rijden, ze tikken vrolijk mee, en de pompen draaien dus mee en dat al 420.000 km zonder problemen tot dusver maar logisch is het niet.
245DL 1980 USA
Topics: 17
DANK AAN DE BEGINNER VAN DIT TOPIC!!!..
Mijn K jetronic van mij b21e is naar mijn mening wat gammel (1979) dus zal wel diverse dingen versmeerd en vervuild hebben.
Ik ga nu proberen alles schoon te maken en nieuwe injectie rubbertjes te monteren... (of outsourcen aan pa in de vut citroen garage gehad)
Dan de injectoren laten reinigen.. hopelijk dan hij dan goed loopt (nu is het inhouden en bokken zo opeens) zie topic...
Dan over op de B21 ET... ik zal wel de nodige uren op dit topic doorbrengen!!!
THANX.
Topics: 3
1400 t/pm
Waarom draait m,n V6 (1986) na de start (koud of warm maakt niets uit) altijd eerst zo,n 1400 toeren en na ong.7 sec. mooi 900 t/pm.
Groeten Henk
Volvo 760GLE
Topics: 7
Hallo,
dit verhaal vol met vragen gaat over mijn volvo 244 uit '79
er ligt een b23 (dacht ik) in met 140 pk
er zit dus een k-jet systeem op waar ik wat problemen mee heb.
Mijn volvo moet zo snel mogelijk de apk, maar nu had ik CO gemeten, en deze schommelde rond de 4.
nu liep mijn volvo rond de 1100 toeren stationair, dit heb ik al terug gebracht naar ongeveer 750 a 800 toeren doormiddel van het stelschroefje op de gashendel en de schroef op het inlaatspruitstuk. maar nu schijnt er ook nog in de midden een stelschroefje voor de CO te zitten. dit moet inbus 3mm zijn, maar als ik dat in het gaatje stop, kan ik doorduwen totdat ik volgens mij recht op die klep zit, want als ik iets wat duw, slaat hij ook bijna af. maar ik voel totaal niet waar ik aan kan draaien...
KAN IEMAND MIJ HELPEN? want ik krijg het CO dus niet goed afgesteld!
ook start hij af en toe niet goed s'ochtends, dan start ik hem en loopt ie heel even, en valt ie weer uit, als ik dan wat met het gas speel houd ik hem wel aan de praat, zodra ik volgas geef slaat ie ook weer af. pas als ik hem even aan de praat heb gehouden blijft hij gewoon lopen.
zou dit ook hieraan liggen?
laatste vraagje, ik heb een schade volvo op de kop kunnen tikken met gas er in, gas installatie is net een jaar oud. de schade auto heeft nog een carb. de mijne dus een k-jet. wat moet allemaal, behalve de inbouw, veranderen aan mijn k-jet? alleen de brandstofpomp bij de tank, of nog meer?
en het mengstuk moetik denk ik ook een ander hebben?
en zitten er ook kwalen aan aan dit systeem, dus raakt er naar 30 jaar iets vervuilt dat makkelijk schoon te maken is?
nu is het domme dat ik zelf automontuer ben (nogwel in opleiding, maar toch) alleen is dit dus allemaal voor mijn tijd, dus vandaar al die vragen..
Groeten,
Guus