Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Turbo kapot gegaan bij dealer ???
PP schreef:how about de Bovag???

De BOVAG pretendeert op te komen voor de belangen van de koper maar uit de praktijkgevallen die ik ken blijkt dat dit slechts schijn is en dat ze meer voor de belangen van de verkopende partij opkomen. Wiens brood men eet,......

Bij de BOVAG klagen is echt verspilde moeite en leidt alleen tot frustratie.

De enigste zekerheid die je hebt bij een autobedrijf met een BOVAG schildje aan de muur is dat de auto's duurder zijn :lol:
Antwoord
Lukas Lagerweij schreef:Ik vind het te gek voor woorden...Het had zo kunnen zijn dat ze een ruilturbo hebben gebruikt, je krijgt een nieuwe/gereviseerde en levert de oude in. Vaak gebruiken dealers gewoon nieuwe turbo's en als ze die vervangen is de oude gewoon jou eigendom, er zijn er denk ik genoeg die voor een defecte turbo nog een paar honderd euro geven omdat het vaak best de moeite waard is de turbo te laten reviseren. (wat zij ook hoogst waarschijnlijk gaan doen) Terughalen die turbo dus!!!!!!

Je bedoelt dat ze mogelijk een ruilturbo heeft gekregen terwijl een nieuwe beloofd en berekend is?
Bij ruilstartmotors,dynamo's etc. dien je de oude in te leveren (het woord zegt het al) en als ik haar verhaal nog eens lees zal dat hier ook het geval zijn want ze mocht in eerste instantie de oude turbo wel meenemen MAAR moest hem binnen 3 weken weer teruggeven aan de garage.

Alsnog terughalen van de turbo heeft m.i. weinig zin want die zal dat bedrijf echt niet meer afgeven. De volgende leugen hebben ze al klaar in Bunnik: "oh,uhhh.... de oude turbo hebben ze al weggeggooid mevrouw"

Een ruilturbo dus en geen nieuwe :o
Antwoord
jos schreef:
Lukas Lagerweij schreef:Ik vind het te gek voor woorden...Het had zo kunnen zijn dat ze een ruilturbo hebben gebruikt, je krijgt een nieuwe/gereviseerde en levert de oude in. Vaak gebruiken dealers gewoon nieuwe turbo's en als ze die vervangen is de oude gewoon jou eigendom, er zijn er denk ik genoeg die voor een defecte turbo nog een paar honderd euro geven omdat het vaak best de moeite waard is de turbo te laten reviseren. (wat zij ook hoogst waarschijnlijk gaan doen) Terughalen die turbo dus!!!!!!

Je bedoelt dat ze mogelijk een ruilturbo heeft gekregen terwijl een nieuwe beloofd en berekend is?
Bij ruilstartmotors,dynamo's etc. dien je de oude in te leveren (het woord zegt het al) en als ik haar verhaal nog eens lees zal dat hier ook het geval zijn want ze mocht in eerste instantie de oude turbo wel meenemen MAAR moest hem binnen 3 weken weer teruggeven aan de garage.

Alsnog terughalen van de turbo heeft m.i. weinig zin want die zal dat bedrijf echt niet meer afgeven. De volgende leugen hebben ze al klaar in Bunnik: "oh,uhhh.... de oude turbo hebben ze al weggeggooid mevrouw"

Een ruilturbo dus en geen nieuwe :o

Nee lukas bedoelt dat ze wel een nieuwe heeft gekregen, maar die lui van bunnik de oude turbo laten reviseren en dan weer doorverkopen, als ik het goed begrijp.
Antwoord
Jos Schreef:
Citaat:Dat stukje naar de krant zou ik echt doen.

En ook een melding naar Volvo Nederland met de vraag wat zij ervan vinden.
Antwoord
dit is wel een schandelijke vertoning van de dealer...

wij hebben ook een keer zo iets gehad met onze lease V70 TDI. Veel klachten, veel gerommel, matig gerepareerd (een keer was een voorwile niet goed vastgezet en is dat lastig gaan doen op de snelweg....). Tenslotte ging de motor erg roken en slecht starten vanaf 100.000 km. toen bij 150.000 km de boel echt erger begin te worden en ze nog steeds niet erachter kwamen (en niet echt moeite deden, we konden zeggen wat we wilden, maar volgens hun was die motor 100% in orde...), hebben we via iemand die we kenden van volvo nederland een extra controle van de motor aangevraagd. Op kosten van volvo nederland zou dat gebeuren. ondertussen loopt de motor nog slechter, komen we bij de desbetreffnde dealer aan, willen ze die controle niet doen. Duss. met ruzie daar de boel achtergelaten en naar een goede volvo dealer ergens anders in het land gegaan, behoorlijk ver weg. Daar blijkt dat de motor een kapotte zuiger of kapotte drijfstang heeft......................
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Wat een ($%$"#@ zeg.. Je achteraf nog weer flink lopen naaien met die ruilturbo en dat betalen. Getuigt wel van een perfecte klantgerichte service.. Niet echt beste reclame.
Antwoord
met het complete volvolvo forum even langsgaan met de keurig nette vraag; hoe we dit op gaan lossen :evil: :oops:

sorry voor het offtopic gepraat, maar als mij zoiets zou overkomen, zou ik denk heel lang rustig blijven, maar op een gegeven moment zou mijn geduld op zijn..
Antwoord
dergelijke verhalen hebben altijd 2 kanten.De versie van de andere partij zal ongetwijfeld iets anders luiden.Veel stemmingmakerij hoor
45 1993,v70 awd 97
Antwoord
mado schreef:dergelijke verhalen hebben altijd 2 kanten.De versie van de andere partij zal ongetwijfeld iets anders luiden.Veel stemmingmakerij hoor

We moeten een beetje meegaan met de tendens van tegenwoordig he, veel heisa trappen om niets.. Big Grin
Antwoord
ben toch erg blij dat ik al jaren een rechtsbijstandverzekering heb( en er al 2x gebruik van gemaakt Big Grin Big Grin )
wellicht een idee om herhaling te voorkomen?? 8)
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Backfire 240 Turbo Richard245 3 2.863 9 June 2021, 00:05
Laatste bericht: Volvo240
  Turbo voor B19 et bert240turbo 2 2.813 28 March 2020, 09:42
Laatste bericht: Dopski
  245 turbo, leuk of problematisch? Hanzi 2 3.353 24 July 2019, 10:42
Laatste bericht: marc-f
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.540 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 3 6.129 8 October 2015, 20:52
Laatste bericht: ronuh
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 5.888 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Verschillen in 245 turbo's mikus 4 7.887 15 June 2015, 09:56
Laatste bericht: ruuds70
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 16.766 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A
  Turbo vinden (Volvo s40 D1.9, 2001) Foxhill 1 11.868 6 November 2014, 15:21
Laatste bericht: Marc1970
  Turbo B21ET vervangen vraagje Karinsky 34 77.313 9 July 2014, 22:22
Laatste bericht: Karinsky

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)