Topics: 2
Hallo,
Ik weet niet of ik hier goed ben, maar ik zit met een groot probleem....
Maandag onze Volvo XC70 van '98 met 108.000 km op de teller naar de dealer gebracht voor een grote beurt en APK. Dinsdag telefoontje gekregen dat alles is gerepareerd en evt. vervangen en dat ie er weer een poos tegenaan zou kunnen (totaal 1350,= euro!). Wij wilden hem laten reinigen van binnen en buiten dus dat zouden ze meteen doen. Hij zou donderdag klaar zijn.
Donderdagmiddag een telefoontje..... De Volvo is klaar en ziet er weer als nieuw uit, alleen is de turbo kapot gegaan?! Om deze te maken kost dat 1200 euro.
Nu mijn vraag: kan een turbo zomaar kapot gaan?
Toen ik hem bracht was er niets kapot. Ik werd notabene nog gebeld dat ie helemaal goed was na die grote beurt die al 1350 euro kost! Het is bij hun gebeurd.....
Wat moet ik doen, heeft iemand advies, en gaat een turbo zomaar kapot?
Ik ben een vrouw van 33, en wil me niet zomaar in de hoek laten drukken.
Wie weet raadt??? :?:
Groetjes van H. Boekhout
Topics: 17
tja iets te leuk gespeeld op weg naar de poetser of zo, moeilijk geval, ze zullen wel zeggen dat ie versleten was en dat ie anders volgende week kapot was gegaan. Lijkt me ook waarschijnlijk want t gaat niet zomaar stuk natuurlijk. Maar ja wat te doen? ze zullen toch wel mee moeten betalen denk ik alleen al voor goed fatsoen. succes
Vitara
Topics: 32
De garage moet natuurlijk de schade herstellen...
En zij zullen dan wel de schade verhalen op het poetsbedrijf,
(want ik vermoed dat het daar gebeurd is).
Al zal h.e.e.a. moeilijkheden zal opleveren, en de relatie klant/dealer er niet beter op zal/kan worden
i.i.g. zal er een grote mate van coulance moeten worden toegepast.
VOLVO 945 2.3 i aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />
![[Afbeelding: cooltext34912265.gif]](http://img.photobucket.com/albums/v391/jautew/cooltext34912265.gif)
<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Topics: 256
zomaar kapot? lijkt me sterk! Wat is er precies aan de hand? Dat zou ik eerst navragen. "Onze" turbo's gaan zo'n 200000 km mee. Bij normaal gebruik van de auto lijkt me dat geen probleem.
Misschien hebben ze iid 'geblazen' met de auto...ik zou het niet accepteren! Een gereviseerde turbo kost zo'n 600 euro. Laat ze die dan maar gratis erin zetten desnoods als ze niet voor de volledige reparatie op willen draaien.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Topics: 18
Goede raad?
Onmiddelijk werk van maken via rechtsbijstand en eisen dat de auto op hun kosten wordt gerepareerd.
Overigens zijn garagebedrijven verzekerd voor dit soort akkefietjes !!
Alleen claimen ze niet zo graag met regelmaat omdat anders hun premie omhoog gaat.
Topics: 256
ik hoop dat je een rechtsbijstandverzekering hebt...
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Bedankt voor al jullie reacties!
Ik ga morgenvroeg meteen naar de dealer toe, en even klagen.
Ik laat nog weten hoe het afloopt!
Groetjes H. Boekhout
Topics: 28
mijn 850 T5 uit 1994 met 272000km heeft de originele turbo nog.
er zal wel wat gebeurd wezen met de beurt ofso.
het luchtfilter vervangen en rotzooi op het filter gelegen wat de turb heeft op gezogen.
een turbo gaat niet zomaar kapot.
misschien met een koude motor gaan jagen.
de olie nog lekker koud (dus stroperig) daar houd een turbo niet van.
laat het maar weten hoe het af loopt.
ben wel nieuwsgierig hoe ze dit gaan oplossen.
Het bedrijf is lid van de Bovag en 1, 2, 3 autoservice.
Ik heb deze 2 bedrijven een mail gestuurd, netzoals hierboven staat.
1, 2, 3 autoservice zegt dat ik contact met de Bovag op moet nemen. En dat je evt. wel de turbo kan laten onderzoeken naar de oorzaak waarom ie kapot is gegaan.
Ik rij zelf altijd rustig met de auto, soms rijdt mijn moeder van 72 er in en zij rijdt ook niet als een debiel. Dus de turbo kan door ons niet over "de zeik" gejaagd zijn.
Bovag zegt dat ik bewijs moet hebben dat de turbo daar of bij het poetsbedrijf kapot is gegaan. En als ik dat niet heb dat ik alles zelf moet betalen?! Beetje vreemd vond ik dat......
Maar nog iets leuks......
Mijn vriend belde gisteren naar de dealer en de receptioniste dacht dat hij de jongen van het poetsbedrijf was. Hij vroeg haar hoe dat nou kon van die turbo. Toen zei ze; Nou, ik neem aan dat jij er niet te hard mee gereden hebt, we leggen het bij de klant neer en hopen dat daar nog geld zit......
Dus dit is denk ik wel een bewijs dat het bij het poetsbedrijf is gebeurd!
Nou, ik ga er zo heen, jullie horen het wel!
Groetjessssss
Topics: 18
Oh ja, wat ik nog vergeten was: de BOVAG erbij betrekken heeft geen enkele zin voor u omdat die niets voor u kunnen betekenen.
Bedrijven betalen contributie aan de BOVAG . De BOVAG is niet zo onafhankelijk als ze het zelf willen doen voorkomen.
Waar je in u geval wel veel aan kunt hebben is de ANWB.
Een kennis van mij heeft ooit een ondeugdelijke auto gekocht bij een BOVAG autobedrijf en de BOVAG heeft in het conflict niet thuis gegeven.
De rechtsbijstandverzekering van der ANWB heeft toen gedaan wat de BOVAG had moeten doen, nl. via een rechtszaak het autobedrijf dwingen het voertuig terug te nemen en de koper schadeloos stellen.
Hopelijk heeft u hier wat aan. Ik zou in ieder geval altijd mijn poot stijf houden en ook geen genoegen nemen met een zg. coulance regeling waarbij ze u alsnog voor de helft van de kosten op laten draaien.