Topics: 13
dus als ik het goed begrijp , klopt het niet wat garagist zegt. ?
mijn redenering = achteraan wielen korter , dus spacers breeder dat het ongeveer gelijk is met voorwielen.
ga hem morgen toch is bellen want ik ruik onraad lol !
vele mensen al horen zeggen = voor 20/25 mm spacers
achter 25/30 mm spacers
damn ik moet dringend iemand zoeken dat dit al uitgevoerd heeft !
Topics: 5
Wottel schreef:dus als ik het goed begrijp , klopt het niet wat garagist zegt. ?
mijn redenering = achteraan wielen korter , dus spacers breeder dat het ongeveer gelijk is met voorwielen.
Wottel schreef:Spoorverbreders 2x 40mm (systeem B+) voor en 2x 25mm (systeem A) achter
Lol wielen achteraan staan korter , zou je gaan denken dat daar de 40 mm verbreding moet komen ...
Maar garagist beweerde dus het omgekeerde =) iemand helpen met de logica ? ???
Dus gaan ze vanachter toch nog altijd smaller staan dan vooraan?
Is altijd zo, heeft te maken met wegligging. Nooit autootjes gemaakt in Lego met een heel brede achteras/smalle vooras en omgekeerd?
Aaaaaah, Lego, ideaal om technische zaken mee uit te leggen/onderzoeken
plsvolvoprojects.blogspot.com
Ik denk toch dat je ook moet gaan rekenen ten opzichte van wat je nu hebt. 40 mm voor?
Denk even mee: je hebt nu 185 of 195 breed. Met de Pegasus-wielen ga je waarschijnlijk naar 235 breed. Dan komt de band dus al 20 mm verder naar buiten (De helft van het verschil...). Omdat je van ET25 naar ET45 moet, zou je met 20 mm spacers klaar zijn. Nu zet je er 40 mm tussen. Komt de band nog eens 20 mm verder naar buiten. Dat is in totaal 40 mm. En nu naar buiten rennen om te kijken hoeveel ruimte je hebt tussen de band en de spatbordrand. En bedenk je dan ook nog dat het ding moet kunnen veren.
Een smallere band zal wel enige ruimte geven maar je gaat per breedtemaat kleiner maar 5 mm verder van de rand af. Totdat je met getrokken bandjes rijdt. En dat wil je niet......
`88 245, B230K, M47
Martin245 schreef:Ik denk toch dat je ook moet gaan rekenen ten opzichte van wat je nu hebt. 40 mm voor?
Denk even mee: je hebt nu 185 of 195 breed. Met de Pegasus-wielen ga je waarschijnlijk naar 235 breed. Dan komt de band dus al 20 mm verder naar buiten (De helft van het verschil...). Omdat je van ET25 naar ET45 moet, zou je met 20 mm spacers klaar zijn. Nu zet je er 40 mm tussen. Komt de band nog eens 20 mm verder naar buiten. Dat is in totaal 40 mm. En nu naar buiten rennen om te kijken hoeveel ruimte je hebt tussen de band en de spatbordrand. En bedenk je dan ook nog dat het ding moet kunnen veren.
Een smallere band zal wel enige ruimte geven maar je gaat per breedtemaat kleiner maar 5 mm verder van de rand af. Totdat je met getrokken bandjes rijdt. En dat wil je niet......

ja maar ik vind zo raar dat ik tegen garagist moet zeggen dat het fout klinkt !
Heb helemaal niet zoveel ervaring als die garagist dus ga er dan ook vanuit dat hij het wel beter weet ! :-\ not dus !
morgen kijken oeveel plek er is (staat in schuur boerderij)
Persoonlijk zou ik ook +- 20 mm spacers gebruiken. achteraan 5 mm meer omdat wielen achter korter staan als voor.
Topics: 38
Doet me een beetje hieraan denken:
Groeten, Boele
De beste man is er waarschijnlijk ook van uit gegaan dat de wielen / banden die eerstgenoemde 20 mm naar binnen komen (Van 195 naar 235 is 40 mm /2 + verschil ET van de Pegs). Samen met de ET-waarde van de Pegs is het wel degelijk 40 mm. Het verhaal klopt wel, maar het moet wel passen....
`88 245, B230K, M47
;D ik word stilletjes aan zot !
Topics: 289
Wottel schreef:??? weet het ook niet meer. iemand tips of suggesties waarom ik 17/18 inch moet nemen ? =D
ik neem aan dat je nog een beetje fatsoenlijk wilt kunnen rijden..? volgens mij is 17" meer dan genoeg... qua uiterlijk kan deze witte tank het wel hebben...
Topics: 38
Echt een prachtbak! Hoe breed zijn de velgen die je aangeschafd hebt?
235 is wel een serieuze maat.. Heb je ook de ophanging verbeterd? Schokbrekers goed? Als de kont 1x slaat, dan zijn je banden zo op..
Groeten, Boele
Topics: 289