Berichten: 206
Topics: 13
Lid sinds: Nov 2010
ga setje veren halen voor 240 4 cm te laten zakken. Gaan 18 inch velgen onder dus zal normaal mooi tot zijn recht komen.
Maar buiten die veren moet ik die shokbrekers toch niet vervangen he ? of bepaalde rubbers ( tenzij die versleten zijn) ?
Thanks Wottel
Berichten: 678
Topics: 13
Lid sinds: Feb 2009
Hoi,
rijd met mijn 245 met 4 cm verlaging ook nog met originele dempers. Dat is wel het maximum. Zou je nog lager willen, dan heb je echt andere dempers nodig.
`88 245, B230K, M47
Berichten: 206
Topics: 13
Lid sinds: Nov 2010
Martin245 schreef:Hoi,
rijd met mijn 245 met 4 cm verlaging ook nog met originele dempers. Dat is wel het maximum. Zou je nog lager willen, dan heb je echt andere dempers nodig.
Goed om te weten =D komt goedkoper uit zo ^^ als student kan ik ze best wel sparen lol.
BEst mischien dat ik eerst verlaag en dan pas velgen monteer
Berichten: 11.650
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Wottel schreef:BEst mischien dat ik eerst verlaag en dan pas velgen monteer
zeker weten, tenzij je een werkend voorbeeld kent..
Berichten: 206
Topics: 13
Lid sinds: Nov 2010
is er iemand op forum die 4 cm verlaagd heeft en eventueel 18 inch velgen heeft steken ? of 17 ers ?
Weet je wat balen zou zijn ? 4 cm verlagen en dan achteraf velgen bestellen en merken dat hij nog te hoog staat lol =D
Berichten: 11.650
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
met dergelijk formaten zul je rekening moeten houden met aanpassingen..
Berichten: 206
Topics: 13
Lid sinds: Nov 2010

komt veel bij te kijken hÃ
. sommige zeggen dat ik eerst velgen moet kopen , andere zeggen eerst verlagen !
Weet er ook geen raad meer mee.
Berichten: 11.650
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
da's helemaal niet zo moeilijk, je wilt 2 dingen, gaat alleen om de juiste volgorde van handelen, eerst velgen en banden kopen die (met name achter..) problemen geven met aanlopen, om vervolgens er achter te komen dat verlagen niet lukt omdat de boel dan helemaal niet lukt schiet niet op.. kun je eea weer verkopen..
veren kan altijd, dan heb je een beeld van de ruimte die overblijft, daarmee kun je gaan passen en meten, leen wat wielen om te proberen, etc. dat eerst doen, kun je ervaren wat dat met de auto doet.. mogelijk heb je toch andere schokbrekers nodig ivm de reacties, een verlaagde auto kan met standaard schokbrekers wat stuiterig worden, in dat geval denk je aan dubbelwerkende exemplaren, je wilt immers ook veilig rijden? minder wegcontact is minder controle..
als dat helder is weet je wat wel kan en kun je je concentreren op de volgende aanschaf..
Berichten: 718
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2010
Wottel schreef:
komt veel bij te kijken hÃ. sommige zeggen dat ik eerst velgen moet kopen , andere zeggen eerst verlagen !
Weet er ook geen raad meer mee.
Zelf had ik op mijn 245 16 inch volvo 740 (hydra) velgen met bijpassende banden van 205 breed en de juiste hoogte om geen teller afwijking te krijgen, maar als ik met mijn hand tussen de onderste veerschotel en het loopvlak van de wilde doen kreeg ik nauwlijks mijn vingers ertussen en met scherp insturen werdt die ruimte nog kleiner. Let dus op des te groter de inch maat des te platter de banden maar hou ook de ET waarde in de gaten. Nu zitten er weer originele stalen velgen onder met winterbanden en dat rijd een stuk prettiger. De hydra's gaan dus weg, wel jammer zijn recent gestraald en in de poedercaot gezet en geheel schade en krasvrij alleen de bandjes moeten vervangen worden.
Berichten: 206
Topics: 13
Lid sinds: Nov 2010
16 inch velgen en al problemen ? zonder te verlagen ? ???