Topics: 18
Topics: 33
kon je na het gerinkel wel weer starten? kan ook zijn dat de startkransring van het vliegwiel losgekomen is
Ik heb er zelfs mee gereden. Ik stond midden op de kruising dus ik moest wat. Na wat gegier pakte de koppeling wel als ik heeeeeeeeel voorzichtig gas gaf. Meer gas gaf gelijk gegier.
De 245 is weer rijdbaar. Wat ben ik een IDIOOT. Ondanks dat er met grote letters op de koppelingsplaat staat "flywheel side", weet ik het ding toch andersom te monteren. Hoe kan ik nou zo stom zijn om hem alsnog verkeerom erin te zetten.
Ik heb mezelf toch maar even vermanend toegesproken.
Nou, misschien lukt het me morgen wel om de achter schokdempers van de Giulia vóór te monteren. Of de anti-roll bar als stuur of zo.
Topics: 26
Hahahaha, je bent tenminste wel eerlijk!
Ik heb respect voor je lef om het allemaal zelf te doen.
Topics: 22
Je hebt een leuk item voor de rubriek sleutelblunders hier op het forum. Fijn dat het apparaat het weer doet.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Topics: 288
is net zoiets als een kraagje aan een remleiding draaien en er achter komen dat de wartel er nog naast ligt, je weet het wel, maar de gedachte gaan meteen naar de moeilijkste taak zegf maar..
En wie heeft er niet bij herhaling stekkers moeten demonteren omdat er nog een stukkie tussen moet..
treur niet, iets dergelijks gebeurd je nog wel eens.. (hoop het niet met een dergelijke operatie..
)
Het kraagje / wartel verhaal komt me bekend voor...
Ach soms zijn dingen ook trial and error. In een MGB heb vorig jaar een dubbele hoofdremcilinder met balance bar ingebouwd. Het heeft ook wel een tijdje puzzelen geduurd voordat ik de rembalance goed kreeg. De oplossing bleek achteraf om voor de voorremmen een cilinder met een kleinere doorsnede te plaatsen.
Standaard rijdt een vroege B met Ã
Ã
n enkele hoofdremcilinder. Dus geen gescheiden systeem. Geen prettig gevoel in de Vogezen of de Alpen.
Pedalen- en cilinderbak verbreden (even afkijken bij een kale B), cilinders er in en in de motorruimte.
Topics: 288
met een beetje aanpassen kun je er altijd nog het systeem van een 140 inzetten..
over "mishaps" gesproken.. Volvo heeft er met z'n eerste tuut ook eentje gemaakt..
Toen de Jacob voor het eerst aan de pers werd voorgesteld, duurde het even voordat ie naar buiten mocht, de versnellingbakken zaten nl achterstevoren... gelukkig kun je daar zonder krik onderkruipen..
Jambon schreef:met een beetje aanpassen kun je er altijd nog het systeem van een 140 inzetten..
Dat is niet zo straight forward. In jouw B trap je naar voren terwijl ik naar achter trap. Dan moet je toch de hele pedaalconstructie weer aanpassen.