Topics: 5
Nu nog een mooie kentekenplaathouder

Ziet er goed uit! Heb de auto nog gekend voor jij hem kreeg, toen vond ik het al een leuke wagen.. nu is ie alleen maar beter en mooier geworden!
Groet
760 | Groen | Snel
Topics: 43
Het zou kunnen dat de auto is overgespoten. Ik mistte het zwarte vlak bij aankoop ook, maar wilde em niet laten staan. Wel vertelde Bossie dat er bij deze auto niet alle standaard turbo dingetjes zaten. Zo had de auto origineel een GLE grill, i.p.v. een Turbo grill. Misschien gold dit ook voor de zwarte tussenvlak achter. Wellicht spuit ik zelf nog een keer een matzwart stuk tussen de achterlichten. Het probleem is dat de gehele historie van de auto een grijs gebied is.
Dat van die emblemen moet nog maar even nakijken. Die moeten natuurlijk op de juiste plaats zitten.
Morgen ga ik de ophanging voor aanpakken (nieuwe fuseekogels, rubbers, stabilisatiestangen, etc.). Dan wordt de veerpootbrug van SAM geplaatst. Dan laat ik vrijdag of zaterdag de auto de wielen balanceren + de auto uitlijnen. Dan hoop ik dat de trilling eindelijk uit het stuur is.
Volvo 740 tic '84.
Topics: 17
een nieuwe kentekenplaathouder achter zou mijn eerste prioriteit zijn.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Topics: 15
Harry schreef:Jw240 schreef:Hoe zit het nu met de turbo, doet die het weer naar behoren? Ik herinner me dat de turbo pas laat in kwam en relatief weinig extra push had.
Turbo komt er bij 2700 toeren in. De topsnelheid van de auto ligt op 180 km. Er is dus wat te winnen. Als het goed is heeft Bossie een goede turbo (van Mitsubishi 13c) gevonden.
Is dat niet wat aan de krappe kant ?
Mijn 745 turboot met roofrack loopt toch wel wat harder, je hoort t fohntje ook wel zijn werk doen
en voor wat het standaard turbometertje waard is is die vanaf ca 2500 wel wat ah duwen .. ;D
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Ja, het is zelfs behoorlijk aan de krappe kant. Volgens de specificaties moet de auto 195 kpu halen. Er is iets aan de hand, maar wat precies is nog niet helemaal duidelijk.
Volvo 740 tic '84.
Heb weer wat gedaan vandaag.
43. Nieuwe rubbers stabilisatiestangetjes links en rechts.
Zie de pics.
Volvo 740 tic '84.
Sow, is dat een 740 kwaal? Lijkt me ook niet helemaal normaal.