Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wolf in schaapskleren: Volvo V40T4
nette B230F(T) met 13 mm drijfstangen enzo kost 100-200 euro als je weet waar te zoeken
oliesquirters erin 100 euro (als ze er nog niet inzitten)
dikke IC rond de 150-200 euro :-P
nokkenas 150
cylinderkop 531 behandeld 500 euro hoor ik
injectoren 200 euro
computers+chips+wat geintjes 400 euro+
benzinepomp met filter 100 euro
uitlaat zelfbouw 300 euro met dikke kat erin 450
M90 200 euro (zelf verstevigen)
sterkere motorsteunen 100 euro
pakkingen, seals, schroefjes, studs, koppelingen enzo 100+ euro
turbo 150-200 euro
Koppeling 300+ euro (kan misschien ook voor minder)

en dan nog koeling, BOV-achtige dingen, aandrijfas inkorten/reviseren, alle vering goodies, boostcontroller, reserveonderdelen :-P

Als je alles langzaam inkoopt en goed op de centen let kan het soms ook nog wat goedkoper... maar als je pech hebt ook weer duurder....

komt toch op een net bedrag uit :-D
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Wie heeft er nog $ 18 over voor de beschrijving van een dondersteen ???
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayIS...0116257697

Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
nette B230F(T) met 13 mm drijfstangen enzo kost 100-200 euro als je weet waar te zoeken
oliesquirters erin 100 euro (als ze er nog niet inzitten)
dikke IC rond de 150-200 euro :-P
nokkenas 150
Op T-Bricks inkoopactie van R-Sport International $155 ex verzenden ??
cylinderkop 531 behandeld 500 euro hoor ik
Ligt eraan, wat je eraan -laat- doen
injectoren 200 euro
nieuwe, of gebruikte Ford/ CFI injectoren ?
computers+chips+wat geintjes 400 euro+
MS is dan voordeliger?
benzinepomp met filter 100 euro
wat voor pomp als ik vragen mag ?
uitlaat zelfbouw 300 euro met dikke kat erin 450
M90 200 euro (zelf verstevigen)
moet je geluk mee hebben... bij RIMA hadden ze er laatst 1, hun prijs is 350 euro.
sterkere motorsteunen 100 euro
pakkingen, seals, schroefjes, studs, koppelingen enzo 100+ euro
turbo 150-200 euro
Wat voor turbo?
Koppeling 300+ euro (kan misschien ook voor minder)

Optioneel:
schokbrekers
veren (standaard ophanging is niet veel soeps als je het mij vraagt)
LSD
benz. drukregelaar

''Verplicht''
meters (en vergis je hier alsjeblieft niet in)
de siliconenslangen + de klemmen
olie toevoer & afvoerleidingen (setje gevlochten leidingen ben je zo 100 eu verder)
Vloeistoffen (koelvloeistof, olie)

fatsoenlijke banden
remmerij

Tijd op een rollenbank

en misschien vergeet ik nog wat...

Niet om betweterig te zijn, maar meer realistisch...

En als je flinke peekaas wilt maken, is een vers gereviseerd blok ook wel fijn (of je nou standaard internals gebruikt of niet).
reken voor revisie ook al gauw zo'n 2000/2500 eu (als je het laat doen)

Antwoord
injectoren nieuwe, van een of ander bedrijf, kosten 60 dollar per stuk voor nieuwe siemens units in grote maten.
geflowde/gereinigde browtops zijn 100$ dacht ik op TB

Turbo, ik heb een mooie gloednieuwe holset voor dat geld, is alleen flink overkill. Eigenlijk had er 150-300 moeten staan, dan had je een T4 kitje op een t3 gehad. Klopt, 200 is wat aan de krappe kant voor een
Moet je wel geluk hebben dat de wastegate enzo nog goed is. kan natuurlijk kapot gaan door het extremere gebruik...

Pomp is een Walbro, die kosten iets van 90$ met goed zoeken heb ik gehoord, en anders een replica walbro voor 60. maar of je daar mee moet gaan besparen weet ik niet. Ik heb een bijna nieuwe Bosch 420- pomp, is wel wat beter, maar minder capaciteit helaas. heeft me niets gekost want die zat nieuw in mn 940.

idd, M90 is geluk hebben! dat klopt!

metertjes neem ik veelal standaard volvo spul of VDO. ik zal ze wel ff calibreren/controleren of ze goed zijn. Wideband kost ook nog flink wat.
De olie slangen heb ik via summit en die kosten ongeveer 40$ voor de feed, return heb ik er niet bij. duur spul ja!

mja ik ben voor veel minder klaar, zon 1000 euro voor alles dan heb ik het blok+M90+chips+IC+3" JT uitlaat+420 benzinepomp. Dat is met verkoop van de rest van de 940, zo ongeveer, kan wat meer/wat minder zijn. enige dat me dan op de 230 pk houd is de turbo, nokkenas, koppeling en de injectoren. Met een goedkope A nokkenas is al flink vermogen te behalen...
leuke garrett opbouwen voor 300 euro (?) en dan een setje dikke injectoren, even een wideband lenen en in theorie ( Wink) best wat vermogen. tuurlijk er zal genoeg tegenslag komen met de 2e hands onderdelen.... en als je pech hebt veel schade. maar daar ga ik even niet te veel van uit.

idd, er komt genoeg bij kijken. ik heb het niet eens over wegligging/remmen/banden/vloeistoffen/andere slijtageonderdelen zoals aandrijfas en lagers, steunen, vanalles.....

240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Uitlaat, goedkoper dan 800 tot 850 ben ik nog niet tegengekomen voor de 940 (1300 euro of zo voor een ferrita).
Bij grotere injectoren moet er ook weer een andere MAF & benzinedrukregelaar op.

Gaat goed tot???? 300 350PK?? Daarboven megasquirt? Afstappen van AMM/MAF en over op MAP.
en heel veel werk. Wel interessant natuurlijk. En hoe regel ik de turbodruk? Dan liever ook meteen via MSnS.

De slangen/buizen bedoeling is ook niet uit te vlakken.

Bij dit soort vermogens wil ik permanent een A/F ratio erin hebben zitten. 250 euro

Is mijn uitlaatspruitstuk nog goed? scheuren?

Andere bougiekabels en een verse (of betere) bobine kan ook geen kwaad.
Inlaat.

Die IC heb ik ook nog niet zomaar gevonden.

Nokkenas idd

Versterkte drijfstangen, toch wel nodig boven de 350PK denk ik + die vervelende arbeidskosten.

Op zich wel te doen, maar ik zou toch graag meer zelf willen (kunnen) doen.

Oh ja, airco doet het weer (condensor + opnieuw vullen) en koppelingcylinder vervangen,... 742 eurotjes weer weg.
Airco onkosten waren niet nodig geweest als ik bij de aanschaf van de auto dat ding beter had getest,...
Antwoord
als je een lasapparaat hebt, en wat tijd, kun je echt voor 300 euro wel van staal een -goede- uitlaat in elkaar draaien.
enige dure zijn dan de dempers, maar bestel je die bij summitracing valt het ook weer alles zins mee.
en bij dutch powertrading zijn ook prima dempers tegen een prima prijs te koop.

En JT tuning heeft volgens mij ook wel uitlaten voor een 940 ?

Je zit idd ook wel vast aan een management, er zijn nog wel meer trucjes om LMM's te foppen maar of dat nou goed blijft gaan....

Boostcontrol via MS is leuk, maar ik zweer bij electronische boostcontrollers, mijn eigen Greddy Profec B controller hangt tijdelijk in de auto van een vriend om dat ik komende weken eventjes standaard rij.
(heb de auto nodig voor mn werk -totdat mn nieuwe leasebak binnen is-, dus kan me geen kromme drijfstangen, of andere gekkigheid permitteren).

Een nog iets gavere boostcontroller is de Apexi AVC-R, de 'echte jongens' zweren erbij.
Maar het is ook gewoon een gaaf apparaat met idioot veel instelmogelijkheden.
Maar reken al gauw op 400+ euro voor zo'n ding.
Een 2dehands Greddy Profec boostcontroller kost je meestal zo'n 200 euro.

Even een fotootje van mijn meters -STRI Motorsport-
meters met geheugen ! jum jum ! niet voordelig, dat dan weer niet Sad ;

[Afbeelding: dscf0286nx2.th.jpg]

Ik heb ook nog de boost meter, die niet op de foto staat, maar is het zelfde idee.

Meters liggen nu nog naast de auto omdat ik zoiets wil gaan maken;
(op de foto staan ECHTE Defi meters, met de bijbehorende Defi Link Module)

[Afbeelding: 99matarpanelib5.th.jpg]

Antwoord
v40jlt4 schreef:Uitlaat, goedkoper dan 800 tot 850 ben ik nog niet tegengekomen voor de 940 (1300 euro of zo voor een ferrita).
Bij grotere injectoren moet er ook weer een andere MAF & benzinedrukregelaar op.
Janis in Zweden gebruiken ze voor de Ethanol dik 600cc grote injectoren en dan pas, dus als ze nog groter gaan stappen ze over op een 3"LMM
Gaat goed tot???? 300 350PK?? Daarboven megasquirt? Afstappen van AMM/MAF en over op MAP.
De chips die je op tbricks kunt kopen kunnen 400 pk ondersteunen, in Zweden/scandinavie gebruikt men minder standalone dan in de vs, dat heeft een reden.
en heel veel werk. Wel interessant natuurlijk. En hoe regel ik de turbodruk? Dan liever ook meteen via MSnS.

De slangen/buizen bedoeling is ook niet uit te vlakken.

Bij dit soort vermogens wil ik permanent een A/F ratio erin hebben zitten. 250 euro
Wel verstandig ja
Is mijn uitlaatspruitstuk nog goed? scheuren?
Goed zoeken en voor 50 euro heb je een nieuw 90+ spruitstuk

Andere bougiekabels en een verse (of betere) bobine kan ook geen kwaad.
Inlaat.
Polijsten en bij veel vermogen misschien een iets groter gasklepjes, maar waarom zou je, ze halen ook 400 pk zonder dat

Die IC heb ik ook nog niet zomaar gevonden.
Jullie 'Hollanders' Wink moeten eens meer op ebay.de gaan kijken, verzendkosten veel lager dan vanuit UK/VS veel keus in vrachtwagen IC's, de iveco IC die je eerst van mij wilde kopen had ik dan wel uit Engeland, maar was wel voor 110 euro klaar, heb nu iets hopelijk beters voor 160 euro bij ebay de vandaan

Nokkenas idd
eventueel samen bestellen

Versterkte drijfstangen, toch wel nodig boven de 350PK denk ik + die vervelende arbeidskosten.
Wellicht op de lange duur wel, maar nja die stomme zweden weer, ik zal nooit zeggen dat bhet niet beter is of de moeite waard, dat is zeker zo. Gesmede drijfstangen zijn absoluut beter! Daar kan niemand omheen, maar de 13mm drijfstangen schijnen het met goed tunen goed tot 350-40pk uit te houden....

Op zich wel te doen, maar ik zou toch graag meer zelf willen (kunnen) doen.

Oh ja, airco doet het weer (condensor + opnieuw vullen) en koppelingcylinder vervangen,... 742 eurotjes weer weg.
Airco onkosten waren niet nodig geweest als ik bij de aanschaf van de auto dat ding beter had getest,...

Antwoord
ohja mooie meters jelmar!
Antwoord
ebay.de kijk ik regelmatig, maar niet goed genoeg zo te zien :-)

Oh ja, ik wil ook weer waterinjectie.

Goed plan van die nokkenas, samen bestellen. ik ben alleen vergeten of ie ook voor een block-mounted-dizzy beschikbaar is, ff checken.

Ja, idd ze zijn "slotted":

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=101289
Antwoord
janis, was de uitleg voldoende?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.455 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 593 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.519 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.141 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 231.182 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.195 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.266 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.057 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.017 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 2.465 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)