16 October 2006, 19:15
Om het 650PK 240 draadje niet te veel te vervuilen wat info over mijn V40.
Maar ik sluit het absoluut niet uit dat ik me hier een keer met een echt Volvo meld. Ik heb al wat interessante 240's op het oog.
Afijn, de V40 (info bijna een copy van het 40forum, met hier een daar wat aanpassingen):
Mij naam is Janis en ik heb een V40 T4 van Januari 2000 (B4194T2 blok).
Een en ander is aangepast:
- Viper PiperX Cold Air intake
- Aquamist 1S Waterinjection @ 1 Bar (14.5 PSI)
- Boost gauge
- Yellow Koni front shocks
- Volvo strut brace
- JT tuning 3" downpipe, sportskat, exhaust
- Hybrid TD04-Big16G turbo @ 1.7Bar
- Bosch 0280150558 441cc/min injectors
- Tarox break discs and pads.
- Goodridge steel braided lines.
- Big Custom build InterCooler
- Forge FMAC048 Wastegate Actuator (Blue 14-18PSI spring):
- VMS forged Rods
- Software by TME (inmiddels twee keer gemapped)
Voordat de grote Intercooler (en de nieuwe wastegate-actuator) erop kwam(en) had ie 292PK en 430NM.
Na de nieuwe IC was ik ineens veel PK's kwijt, althans, zo leek het. De turbodruk bleek ineens een stuk lager te zijn. Wat het exact was weet ik niet, maar na het vervangen van de WG actuator was de druk weer hoog genoeg, meer dan 1.7 Bar (was 1.6, nu 1.7)
In ieder geval kwam het niet door de IC (denk ik)
Helaas duwde ik door een stomme fout een drijfstang krom. Die zijn dus nu vervangen door versterkte drijfstangen. Deze gevallen moeten meer dan 400PK aankunnen.
De boel is gefixed dus de 300PK moeten wel bereikt zijn (292PK was bij 1.5bar)
Dus de hamvraag is nu,.. ga ik door met tunen of niet.
Diep in mij hart heb ik liever een 245 of 940 voor "erbij" zodat ik 'm rustig kan tunen. De v40 brengt me naar mijn werk. Maar aan de andere kant, ik heb geen garage om te sleutelen
Maar ja, in de V40 zitten al meer dingen die de 400PK aan zouden kunnen, dus die "investering" zou ik ook willen benutten.
Oftewel, ik weet het nu even niet meer.
Aan de auto is (op een lelijke enorme uitlaatpijp na,) niet te zien dat ie niet echt traag is. Zoals ik het wil, een wolf in schaapskleren:
Ooh, je kunt hier geen foto's plaatsen zie ik. Ik heb ook nog nergens een account bij een site waar dat wel kan, nooit in verdiept. Zal het eens uitzoeken
![[Afbeelding: dyno04092005cm3.jpg]](http://img501.imageshack.us/img501/7922/dyno04092005cm3.jpg)
Deze run had ie 292PK en 406NM.
Dit is de auto zelf eigenlijk niets aan te zien:
![[Afbeelding: partialsmallol2.jpg]](http://img426.imageshack.us/img426/9240/partialsmallol2.jpg)
Foto onder de motorkap toen de versterkte drijfstangen erin kwamen:
Maar ik sluit het absoluut niet uit dat ik me hier een keer met een echt Volvo meld. Ik heb al wat interessante 240's op het oog.
Afijn, de V40 (info bijna een copy van het 40forum, met hier een daar wat aanpassingen):
Mij naam is Janis en ik heb een V40 T4 van Januari 2000 (B4194T2 blok).
Een en ander is aangepast:
- Viper PiperX Cold Air intake
- Aquamist 1S Waterinjection @ 1 Bar (14.5 PSI)
- Boost gauge
- Yellow Koni front shocks
- Volvo strut brace
- JT tuning 3" downpipe, sportskat, exhaust
- Hybrid TD04-Big16G turbo @ 1.7Bar
- Bosch 0280150558 441cc/min injectors
- Tarox break discs and pads.
- Goodridge steel braided lines.
- Big Custom build InterCooler
- Forge FMAC048 Wastegate Actuator (Blue 14-18PSI spring):
- VMS forged Rods
- Software by TME (inmiddels twee keer gemapped)
Voordat de grote Intercooler (en de nieuwe wastegate-actuator) erop kwam(en) had ie 292PK en 430NM.
Na de nieuwe IC was ik ineens veel PK's kwijt, althans, zo leek het. De turbodruk bleek ineens een stuk lager te zijn. Wat het exact was weet ik niet, maar na het vervangen van de WG actuator was de druk weer hoog genoeg, meer dan 1.7 Bar (was 1.6, nu 1.7)
In ieder geval kwam het niet door de IC (denk ik)
Helaas duwde ik door een stomme fout een drijfstang krom. Die zijn dus nu vervangen door versterkte drijfstangen. Deze gevallen moeten meer dan 400PK aankunnen.
De boel is gefixed dus de 300PK moeten wel bereikt zijn (292PK was bij 1.5bar)
Dus de hamvraag is nu,.. ga ik door met tunen of niet.
Diep in mij hart heb ik liever een 245 of 940 voor "erbij" zodat ik 'm rustig kan tunen. De v40 brengt me naar mijn werk. Maar aan de andere kant, ik heb geen garage om te sleutelen
Maar ja, in de V40 zitten al meer dingen die de 400PK aan zouden kunnen, dus die "investering" zou ik ook willen benutten.
Oftewel, ik weet het nu even niet meer.
Aan de auto is (op een lelijke enorme uitlaatpijp na,) niet te zien dat ie niet echt traag is. Zoals ik het wil, een wolf in schaapskleren:
Ooh, je kunt hier geen foto's plaatsen zie ik. Ik heb ook nog nergens een account bij een site waar dat wel kan, nooit in verdiept. Zal het eens uitzoeken
![[Afbeelding: dyno04092005cm3.jpg]](http://img501.imageshack.us/img501/7922/dyno04092005cm3.jpg)
Deze run had ie 292PK en 406NM.
Dit is de auto zelf eigenlijk niets aan te zien:
![[Afbeelding: partialsmallol2.jpg]](http://img426.imageshack.us/img426/9240/partialsmallol2.jpg)
Foto onder de motorkap toen de versterkte drijfstangen erin kwamen:
![[Afbeelding: whatamesspw7.jpg]](http://img501.imageshack.us/img501/2236/whatamesspw7.jpg)