28 December 2008, 19:33
Ferpox dan ? dat word aangewezen als de beste combinatie met fertan ? iemand ervaring mee ?
Foto's van plekken bij me volvo 240 graag tips nodig voor onderhoud !
|
28 December 2008, 19:33
Ferpox dan ? dat word aangewezen als de beste combinatie met fertan ? iemand ervaring mee ?
28 December 2008, 23:38
Ik heb een busje ferpox bij de http://www.roestridder.nl besteld.
Ik heb het alleen nog niet toegepast. Maar in het topic met "ontroesten zonder lassen" is heel veel informatie en gebruikerservaringen te vinden.
29 December 2008, 00:55
Bij deze vriestemperaturen lijkt het me toch zeker niet aangewezen. Wanneer ik een roestplekje vind aan mijn wagen in deze periode maak ik het zoveel mogelijk proper en daarna smeer ik er gewoon wa&t vet op. Op die manier is het van de lucht afgesloten en roest er niks verder. Wanneer de temperatuur beter is werk ik dan alles definitief bij. Zeker verf spuiten lijkt me nu onmogelijk. De uitharding duurt veel te lang.
jafd schreef:Hoe bedoel je ???
6 January 2009, 14:30
Ja ik ga nu rustig onderdelen observeren en als het warmer is pak ik in 1 keer alles aan.
6 January 2009, 18:34
Das ok maar wel zo vlug mogelijk een tijdelijke bescherming opzetten zodat de corrosie niet verder gaat. Afwerking kan later.
22 January 2009, 11:05
Mijn linker achterdeur die plastice strip is er nu af... ik kwam vanochtend bij me volvo hoppa weg :S
Ik heb dus een nieuwe nodig waar kan ik die bestellen ? gewoon bij de dealer ? off ergens anders ? het zijn die plastic strips aan de rechts en linker zijkant boven je handgreep..
22 January 2009, 11:48
die strips weet ik niet te vinden.
nog even over de roest behandeling, let goed op dat het (waar mogenlijk) beetje olie-vrij is, anders werkt de fertan niet (vooral onder de motorkap is dat een probleem). het ziet er erg goed uit bij jou deuren, die fertan heeft gewerkt! Ik zou nog eens de deurpanelen er af halen en met een kwast fertan in alle onderste naden laten lopen. Dan leter een keer wat extra was er in (nadat het goed gedroogd is, dus ergens in de zomer). roest bij achterspatborden heb ik toen goed uitgeborsteld en in de fertan+ferpox gezet. Met een spiegeltje kun je goed zien hoe het aan de binnenkant van het spatbord er aan toe is (lijkt me dik in orde, jou 240 heeft niet veel roest daar). bij mij heeft dat lang gehouden, alhoewel het nu weer beetje terug is omdat de wielen af en toe tegen de randen aankwamen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|