Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kilometerheffing vs Oldtimer
ik ben t eigenlijk wel sterk met Filip eens. En daarbij denk ik dat een houding die PP schetst JUIST (en daarbij heb ik dus totaal niets tegen PP om dat effe te onderstrepen) ons land verder het geneuzel in trekt.

Het is toch van de zotten dat wij enorme prijzen betalen als consument om ons huis warm te krijgen. Terwijl als je dat vergelijkt met een land als Saoudi Arabië dan zie je dat daar de burgers ook gewoon profiteren van t feit dat er olie in de grond zit want de benzine kost geen drol.

Daarbij..wat willen we nu eigenlijk allemaal bewijzen met dat milieu gezeur. Het is gewoon ÃÃn wasse neus waarmee de overheid ons probeert te doen geloven dat we er goed aan doen meer te betalen dan nodig is. Alsof wij als piepklein landje het milieu kunnen verbeteren door geen SUV's de binnenstad in te laten enz enz. (dat is maar ÃÃn klein voorbeeld van hoe debiel ze hier zijn) We denken dat we er goed aan doen, maar ondertussen laat heel de westerse wereld alles zo goedkoop mogelijk maken in Azië, waar nog veel meer mag dan hier m.b.t. schadelijke stoffen. Hypocriet als je t mij vraagt.

Voorbeeld; Dat Volvo voor iedere verkochte auto een boom plant..Dat vind ik goed. Maar denk je nou echt dat de matrijzen voor de auto's (en dat zijn er heel wat) gemaakt worden hier in Europa/USA? Echt niet hoor. En ja dat is goedkoper daarachter, maar ook makkelijker want men kan een aantal dingen daar uitvoeren die hier niet mogen wat betreft milieuwetgeving. Hier mag trouwens niks meer.

Jou Senseo komt gewoon uit China. Je TV ook hoor. En wat te denken van die oo zo leuke hype van Albert Heijn met hun kleine blauwe mannetjes. Die dingen zijn als je goed kijkt met de hand geschildert. Dat zegt mij genoeg. Kinderarbeid zal er heus wel aan te pas zijn gekomen. Nee we 'doen' lekker allemaal aan t milieu. Maar we verprutsen t milieu stiekem wel ergens anders. De consument merkt t toch niet want die wil gewoon t best tegen de goedkoopste prijs. En t is eigenlijk best wel handig als argument om als melkkoe te dienen..dat hele milieu...
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Eigenlijk heb ik er geen zin in om het een en ander uit te leggen,maar goed:
voorbeeld1:
Waarom gaan we straks (hopelijk niet) rekening rijden.:
oorzaak de files sóchtends en sávonds.
Pak nu als Voorbeeld: snelweg Amersfoort - Amsterdam visa versa.
Deze stad( Amersfoort) kreeg 10jaar geleden het start schot om net zo groot te gaan groeien als Amsterdam.
Amersfoort ligt bij een gevoelige knooppunt van snelwegen:
Hoevelaken ,precies.
De snelwegen die voor de groei van Amersfoort lagen,zijn nog precies hetzelfde.
In de 10 jaar zijn er 10 duizenden huizen bij gekomen.
Diverse huisbewoners met 2 auto's.
Dus wat krijg je hierdoor: juist FILES.
Nu al vanaf half zeven tot 10.oouur. en s'middags vanaf 14.30uur tot 18.45.
(momenteel mogen we niet eens meer in ons eigen polder rijden,want dan ben je sluipverkeer)
Elk jaar wordt dit voor een ieder zichtbaar erger.
Kijk en nu kan ik als Groen links en mileupacifist eindelijk mijn doel bereiken,Rekening rijden.
Of tewel proberen mensen uit de auto te halen.
Laatste 2 regels is als grap bedoeld,maar ik wil hier mee zeggen dat er totaal niet gekeken wordt naar het wegennet als men huizen en bedrijven gaat bouwen langs snelwegen.
Wil men de files tegengaan dan zal er drastisch gestopt moeten worden met huizen,bedrijven bouwen waar de limit allang overbrugt is.
Ja,blijft men op deze voet doorgaan en er wordt niet gekeken naar infra enz.
dan zullen we het rekening rijden niet meer tegen kunnen houden.
De rand steden zitten reeds vol,dus het vizier zal men meer moeten richtten op andere provincies waar nog ruimte en rust is (helaas,maar waar))
Momenteel wordt bijna elk plekje groen in de randsteden opgesorbeerd aan huizen en bedrijven.
Dus dat we steeds meer in de files staan is best begrijpelijk.
En we wonen best wel op een kluitje bij elkaar onderhand.Friesland,Zeeland,Groningen,Drenthe,optie?

Antwoord
Nu wordt dit een steeds algemener verkeerstopic :o

"Vroeger" woonde men naast de fabriek, of maximaal 10 km verderop. Want anders was het te ver fietsen of lopen.
De naieveling die tegenwoordig verhuist om zijn werk, wordt regelmatig belazerd. Want het werk verhuist ook.
Voorbeeld:
Een collega van mij met ruim 15 dienstjaren. Hij woont al die tijd in hetzelfde huis en heeft dezelfde werkgever. Eerst ging ie met de fiets, want slecht 3 km. Later met de trein, nu 15 km, maar goed bereikbaar. De laatste 8 jaar gaat ie met de auto, ruim 20 km, want ov is te slecht.
Dus de werkgever verhuist steeds... daar heb je weinig invloed op.
Daarnaast heb je plaatsen/regio's waar veel werk is. Maar van overheidswege mag daar niet gebouwd worden. "Want de groei is ongewenst in regio X, wij vinden dat dat in regio Y moet gebeuren". En je raad het al,in regio Y vestigt zich geen hond, ondanks tonnen aan subsidies etc.

Maar ja, ik rijd gewoon elke dag lekker in mijn Volvo 70 km woon.werk. ;D
Gegroet,

Erik

Na 11 jaar nu zonder Volvo
Antwoord
Leuk effe zo'n verkeerstopic ertussendoor. Okee, onderstaand verhaal is off-topic.

Het CBS heeft ooit eens een berekening gemaakt van de verhouding tussen de oppervlakte van NL en het aantal mensen. Uitkomst: in Nederland zijn 100 miljoen mensen te vestigen. Er is dan geen groen meer, NL is een grote stad geworden. Alle provincies, zelfs Zeeland, zijn dichtbevolkt en de manier van wonen is vooral in flats e.d. Rust en stilte vind je dan alleen thuis op een kamertje dat je goed geisoleerd hebt.

De Nederlandse infrastructuur zou de mobiliteit van 16/17 miljoen aan moeten kunnen. Toch zijn er files. TheSaint77, Cooper, Scimitar en veel andere forumleden hebben de oorzaken hiervan al genoemd. Maar een politiek correcte oplossing is niet mogelijk. We zijn allemaal 'blij-dat-ik-rij' en willen dat zo houden.

Het fileprobleem oplossen (zonder de automobilist financieel uit te kleden) is wel mogelijk, maar dan moet het met de botte bijl:
1. Maximaal 1 auto per huishouden.
2. De bevolkingsgroei afremmen (bijv. door het Chinees model en een immigratiestop).
3. Verplichte spreiding van bedrijven / mensen over heel Nederland.
4. Bedrijven / overheden verplichten hun personeel / ambtenaren in ploegendiensten te laten werken, waarbij de tijden voor elk bedrijf / overheid gelijk dienen te zijn.

Bovenstaande oplossing zal absoluut het structurele fileprobleem oplossen. Incidentele files op nationale feestdagen als iedereen vrij is en naar een bepaalde plek in Nederland wil, blijven natuurlijk altijd bestaan.

Maar goed, ik weet dat het niet haalbaar is en het er niet van zal komen. Sterker nog, ik zou fel tegen zijn. Mijn voorspelling is wel dat we de files nooit zullen oplossen als we het principe van 'blij-dat-ik-rij' in stand willen houden. Ik ben in ieder geval van het principe 'blij-dat-ik-in-mijn-twee-volvo's-rij' ;D.
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
Hoezo? Geen idee. Hoe kom je erbij dat er elke seconde 1500 vliegtuigen opstijgen? Dat is elke minuut
90.000. Als ze allemaal zo'n uurtje vliegen, moeten er minstens 5.400.000 vliegtuigen zijn. Geloof ik niet....
Hoelang moet 1 vliegtuig vliegen om 1 m3 noordpool ijs te smelten? Ik denk dat niemand met 100%
stelligheid kan zeggen dat de Noordpool smelt vanwege de vliegtuigen.
Ik heb het beste voor met het milieu, maar de beweging moet niet haar argumenten ondergraven met
argumenten die nergens op slaan.

<edit: heej, door al dan niet vrijwillige opschoonacties raakt mijn reactie nu slechts het luchtledige.....
op deze manier zou je gemakkelijk een verkeerde indruk van mij kunnen krijgen Wink >
Antwoord
jelmar je hebt gelijk,berichtje reeds verwijderd.
Antwoord
hearhear ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

:-*
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
Harry schreef:Ik rijd mijn volvo's ook voor dagelijks gebruik. Voordat de kilometerheffing overal een feit is, zijn we denk ik wel een kleine tien jaar verder. Wellicht worden oldtimers vrijgesteld van de kilomaterheffing, dus geen kastje in de auto. Dat het systeem op kenteken filtert wie wel of niet moet betalen. Als ik de minister was zou ik gaan voor oldtimers van 30 of 35 jaar of ouder. Het is erg gemakkelijk geworden om een relatief goede auto van 25 jaar en ouder te kopen. Dit zie je aan de toename van het aantal oldtimerbezitters in NL. Volgens mij is dat nu zo rond de 620.000, maar dat weet ik niet zeker. Waren oldtimersbezitters vroeger hoofdzakelijk alleen bezig met het in concourstaat brengen van hun geliefde auto, tegenwoordig zijn er enorm veel belastingrijders bijgekomen. Ik ben er ook zo een; ik vind de oude volvo 2- en 7-serie prachtig (ben ermee opgegroeid), maar als het belastingvoordeel er niet in het gezeten had ik een vele jongere volvo gekocht, bijv. een vroege '90-er.

helemaal mee eens, niet kapot te krijgen, die oude volvo's ;D ;D
maar serieus, ik hoop dat het kabinet wat gaat doen aan file en milieuproblemen door dikke diesels (veel) meer te belasten dan kleine gasauto's
onze lpg / benzine auto's zullen dan ergens in het midden uitkomen ipv het allerduurste segment (LPG-1984+)

kijk dan maar eens hoeveel onze bel.vrije volvo's extra duur worden ;D ;D
huidige auto's:
Volvo 245 GL 1979 (oude van Hein)

Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97, V70 II 170pk ‘01 en V70 III D5 ‘08
Antwoord
Denk ook aan de jaren die nog voor ons liggen. Dat zijn er waarschijnlijk nog zes waarin de wegenbelasting geldt. Nu zijn veel mensen nog happig om belastingvrij te kunnen rijden en dus overgaan tot aanschaf van een oldtimer, maar dat verdwijnt natuurlijk als het rekeningrijden dit voordeel laat verdwijnen. Volvo of niet, je raakt je auto echt niet meer kwijt hoor.

Het is eigenlijk een "superzet" van de overheid; onder de noemer van het fileprobleem oplossen, trek je al die honderdduizenden Nederlanders weer bij de betalers doordat ze het voordeel van wegenbelastingvrij kwijtraken. Nou dan spreek je echt over miljoenen, zo niet miljarden euro's extra geld voor de overheid.

Volvo 740 tic '84.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Oldtimer regeling sander69 3 3.707 31 March 2018, 17:03
Laatste bericht: sander69
  Hoe en wat voor de drie maanden niet rijden met oldtimer L.Nijhuis 5 8.247 11 November 2014, 22:30
Laatste bericht: Arjan.
  HOE oldtimer beveiligen tegen diefstal ? Willy Wortels aanwezig? MartjeB 22 23.232 25 August 2012, 21:41
Laatste bericht: Jambon
  Oldtimer verzekering 23 jarige? Wittelimo 23 19.246 13 September 2011, 23:16
Laatste bericht: Boele
  oldtimer (20+) verzekeringen jero 10 9.031 19 February 2011, 10:10
Laatste bericht: volvosvenska
  Goed Oldtimer zoekprogramma Hogie 9 7.855 21 November 2010, 14:07
Laatste bericht: Jambon
  CO Waarde meten van een oldtimer bij APK ? Bassius 5 9.238 3 October 2010, 14:24
Laatste bericht: Bassius
  Oldtimer geruchten Dutch John 10 10.194 2 May 2010, 19:24
Laatste bericht: Dutch John
  Tip voor de snelle beslisser. APK+GAS+oldtimer €800 aRjen.T 9 11.396 19 March 2010, 13:10
Laatste bericht: aRjen.T
  Kosten oldtimer invoeren henqui 27 18.579 22 December 2007, 03:57
Laatste bericht: Baby

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)