Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dit is echt de laatste voorlopig! (hopelijk)
voor xenon kijk hier http://www.xenon-verlichting.nl dat is een kennis van mij en die heeft ook wat van die 850's gedaan. topkwaliteit. ook leverbaar tegenwoordig is xenon in geelachtig voor een oltimerlook.
hij doet ook in computers en zaklantaarns in xenon en andere xenon verlichting.
Vitara
Antwoord
Ik vond het eerlijk gezegd wel een beetje duur daar, ik kocht mijn setje met 2 35W H7 lampen en ballasten voor ongeveer 180 euro. Maar het is vast betere kwaliteit. Ik kocht de goedkoopste set die ze hier hadden en kreeg evengoed 2 jaar garantie op alle spullen.

Foto's heb ik ook Smile
Links een zogenaamd "superwit" halogeen lampje (25 euro voor 2 stuks!), rechts xenon 6000K
[Afbeelding: img_4124.jpg]
[Afbeelding: img_4126.jpg]
[Afbeelding: img_4125.jpg]

En nu allebei xenon
[Afbeelding: img_4127.jpg]

Ter vergelijking normale (geen superwitte ofzo) halogeen lampen.
[Afbeelding: img_4081.jpg]
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Antwoord
tja duur, maar goed het is maar wat je wilt. ik heb het verschil gezien en dat is best groot tussen de verschillende merken xenonlampen.
Maar goed de soep van de aldi komt ook wel eens als beste uit de test en de duurste soep vind ik ook niet altijd de lekkerste.
ik vind het zowiezo erg duur om erin te zetten en daarbij hebben wij hier nou niet echt meer donkere plaatsen in nederland.
Vitara
Antwoord
Holowkregel schreef:tja duur, maar goed het is maar wat je wilt. ik heb het verschil gezien en dat is best groot tussen de verschillende merken xenonlampen.
Maar goed de soep van de aldi komt ook wel eens als beste uit de test en de duurste soep vind ik ook niet altijd de lekkerste.
ik vind het zowiezo erg duur om erin te zetten en daarbij hebben wij hier nou niet echt meer donkere plaatsen in nederland.
Nee dat zal best waar zijn, als je echt kwaliteit wilt hebben dan betaal je natuurlijk meer. Ik denk alleen niet dat als ze 2 keer zo duur zijn dat ze ook 2 keer zo veel licht geven. De meeste van die goedkopere setjes krijg je maar 1 jaar garantie op en dat vond ik toch wel een beetje weinig voor dat geld (rond de 150 euro) dus ik kocht ze bij een winkel waar ze iets duurder waren maar dan wel met 2 jaar garantie.
Tot nu toe bevalt het iig prima, jammer alleen dat het hier al 2 maanden niet fatsoenlijk donker is geweest :Smile
De wegen hier in het hoge noorden zijn meestal zo goed als leeg, meestal kom je net zo veel beesten als auto's tegen op de weg. Dus elk beetje extra licht is meegenomen.
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Antwoord
't is een mooie auto Nico maar ik blijf de 240s mooier vinden :-) Je blijft zelf toch ook nog wel een fan, of niet? Ik kan me goed voorstellen dat, als je eenmaal in zo'n V70 gereden hebt, je verkocht bent en niet meer terug wilt naar 'die oude bakken'.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Er is wel heel veel kwaliteitsverschil. Wij (importeur VW) leverden een tijd terug xenon kits van een bekende leverancier. Alles getest en in orde, schwitcht de leverancier zonder iets te zeggen naar andere starters: allerlei problemen met kapotte xenonlampen etc..... Zijn er nu mee gestopt.

Sowieso is xenon achteraf in nieuwere auto's geen aanrader, want het kan de electronica in de auto behoorlijk verklooien. Als je bijv. xenon in een nieuwere Audi A3 monteert dan kun je er donder op zeggen dat je ruitenwissermotor keer op keer doorbrandt.....

Kortom, als je iets koopt, dan kun je beter wat meer uitgeven voor een goede set van een goed merk.
Antwoord
ik vind (mijn menig) dat dat Xenon wel leuk is vanaf 850 ofzo. Maar een 240 ziet er wel vreemd uit denk ik met dat blauwige licht. Alhoewel...het levert wel veel op natuurlijk...qua zicht.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Gele 242 in Zeeland. Hulp gezocht voor de laatste 5% EduardW 36 19.613 23 January 2020, 12:33
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Mijn laatste : Volvo 244 GL Classic - 1993 Volvia240 29 17.731 6 January 2014, 15:14
Laatste bericht: Volvia240
  Het laatste Volvo project in het hoge noorden nico_v 23 13.104 10 May 2012, 13:03
Laatste bericht: Jambon
  Mijn Koekedoos =) !!! + update zie laatste pagina Wottel 183 69.008 14 June 2011, 10:19
Laatste bericht: Wottel
  245 '92 en V90 '98 EN DAN NU ECHT met foto's (duhuh) Markenmiek 9 3.651 11 April 2011, 19:54
Laatste bericht: Markenmiek
  Laatste aanwinst Volvodiesel 15 8.176 18 July 2009, 21:44
Laatste bericht: Karinsky

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)