Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dit is echt de laatste voorlopig! (hopelijk)
Ik heb vandaag voor de verandering maar weer eens een auto gekocht :Smile

Het gebrek aan airco in de 89-er beviel ons niet echt tijdens de hittegolf van de afgelopen weken, en toen besloot ik dus om eindelijk toch maar mijn 2 jaar oude plan door te zetten, dwz een 855 of V70 kopen. Niet alleen voor de airco maar ook vw de veiligheid, ABS enzo.

Het werdt iig een V70 TDI uit 1998. Automaatbak, SE (comfort + sportpakket) en business-pakket, echt alles er op en er aan dus, het enige wat ontbreekt is een schuifdak en electrisch verstelbare stoelen.
Verder 2 eigenaars voor mij, hij heeft rond de 350000 km gelopen maar gaat nog steeds als een trein. Altijd bij de dealer geserviced, en bonnetjes voor alles sinds hij nieuw was zaten er bij. En een paar weken terug zonder problemen door de keuring gekomen.
Een paar kleine schoonheidsfoutjes, maar niets wat niet bij te werken valt.
Tijdens de proefrit reed ik gelijk maar bij de bank langs, ik was gelijk verkocht ook al was hij een beetje smerig van buiten.

Nou ja, de foto's!

Zo zag hij er uit bij de aankoop. Hij was al smerig en 50 km grindweg in de regen daar werd hij niet direkt schoner van. Die lampen gaan er trouwens af.
[Afbeelding: img_4010.jpg]
[Afbeelding: img_4007.jpg]
[Afbeelding: img_4017.jpg]

Binnenkant, achterin lagen de winterbanden
[Afbeelding: img_4012.jpg]
[Afbeelding: img_4014.jpg]
[img width=453 height=600]http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/hmg/2007-06-14/img_4033.jpg[/img]

Vervolgens kocht ik schoonmaakspullen voor rond de 70 euro om hem even goed te wassen. De spullen gaan gelukkig wel meerdere wasbeurten mee Wink

Na het wassen (2 uur zwoegen!) en nog een proefritje
[Afbeelding: img_4028.jpg]
[Afbeelding: img_4027.jpg]
[Afbeelding: img_4022.jpg]
[Afbeelding: img_4023.jpg]
[Afbeelding: img_4024.jpg]
[Afbeelding: img_4025.jpg]

De foutjes zien jullie misschien wel.. De voorbumper heeft wat schaafplekjes en is aan de rechterkant helemaal onderaan gebroken. Een van de mistlampen voor daar is het glas van gebarsten, en dat was het volgens mij wel.
De plannen zijn voorlopig om er een fatsoenlijk stereo in te zetten zodat ik MP3s kan spelen, er zit nu een of andere Blaupunkt in uit 1997. Verder ben ik op zoek naar een dakspoiler, en ik wil de voorspoiler repareren.
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Antwoord
Wouw Nico,

Je doet maar. Zo'n v70 kost niet veel meer ???. Doe je nu ook een 240 weg.

Veel plezier ermee.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Antwoord
Mooie wagen Nico,
Voorspoiler repareren??
Begon je met je turbo ook niet met een bumper die niet helemaal goed zat, dan belooft die reparatie van de spoiler weer veel moois voor ons.
Heel veel plezier ermee.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Antwoord
Mooie auto Nico, ik denk zelf in de toekomst voor een 850 ga kijken als het budget het toelaat.

Maar da's toekomst.
244 GL D6 aut. 1981 ,[Afbeelding: img00121d.jpg] en de Smurfette (GL Automatic) uit 78 [Afbeelding: foto00631k.jpg]
Antwoord
Als mn 245 turbo intercooler niet echt beter wil worden of het blijkt niet haalbaar er mee door te gaan, tja...wellicht dan ook een 850/V70 voor mij hoor. Alleen jammer dat ze niet achterwielaangedreven zijn... >Sad Dat vind ik persoonlijk nogal minder. Zeker met de dikkere motoren.

Deze kun je trouwens nog op biodiesel laten lopen of niet Nico?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Haha, nu je het zegt van die voorspoiler ;D Maar ik mag hopen dat het niet zo uit de hand loopt als bij de turbo Smile
De 89-er gaat binnenkort in de verkoop, er zijn nog wat kleine probleempjes die ik eerst op wil lossen voordat ik hem te koop zet. De andere projecten gaan gewoon door!

Het is inderdaad een beetje jammer dat ze verkeerdewielaangedreven zijn, maar voor een dagelijkse auto maakt het me eerlijk gezegd niet zo veel uit. Het ging me vooral om het comfort en de veiligheid.

De prijs viel ook best mee eigenlijk, ik zie dat ze op marktplaats gemiddeld rond de 8-9000 euro liggen maar ik kreeg hem voor ongeveer 5000. Ik had mazzel met een aardige verkoper, er hadden een hele berg mensen gebeld maar hij hield hem een paar dagen voor mij vast omdat ik als eerste belde en we al een afspraak gemaakt hadden. Zelfs tijdens de proefrit belde er nog iemand, die had dus mooi pech Smile

Biodiesel hebben ze hier nog nooit van gehoord.. Of eigenlijk wel, maar het dichtsbijzijnde tankstation zit hier zo'n 150 km vandaan dus dat gaat niet echt werken. Ik ben wel aan het onderzoeken of ik rode diesel kan gebruiken.. Ik zit hier redelijk dicht bij de Finse grens en in Finland zijn de prijzen een stuk lager.
Antwoord
ik zou er gewoon frituurvet in gooien. Dat moet te doen zijn. Dat haal je gewoon bij Liddle vijvoorbeeld. Een broer van een vriend van me heeft dat ook gedaan.

Maar probeer wel eerst eea aan info te vinden over hoe en wat en of er mensen zijn met dat type motor die t al hebben gedaan. Want als je diesel op hol slaat en in een 'oneindige loop' (spreek uit 'loep') komt, blaas je m op. Zo heeft die kennis ooit een ZX diesel kapot gemaakt, maargoed..dat is natuurlijk niet zo erg want t was een Citroën ;D ;D ;D ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Mooie kar Nico! 8)
Als jij hoopt dat dit je laatste is, denk ik toch dat ik je moet teleurstellen.
Jij vind binnen een jaar wel weer drie of vier beauty's die je MOET hebben Big Grin ;D
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Ik hoop dat ik me in kan houden Tongue Ik zit nu voor de komende 10 jaar iig volgeboekt met al mijn projecten Wink

Vandaag heb ik er een andere stereo ingezet. Ik snapte om te beginnen niet hoe ik het ding er uit zou moeten krijgen, maar toen ik het eenmaal doorhad was de boel binnen 2 minuten verwisseld.

De verzekering was een beetje traag dus ik belde ze vandaag. En wederom een prettige verassing.. Allrisk zonder eigen risico als je tegen dieren aanrijdt kostte ipv de 550 euro die ik eerder had opgezocht maar 430 euro per jaar!
Antwoord
Een mooie auto maar wel een beetje vreemde eend in de bijt :-)
Ik zat laatst in een V70 2.5T, man wat een kracht. Is zo'n diesel ook een beetje pittig?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Gele 242 in Zeeland. Hulp gezocht voor de laatste 5% EduardW 36 19.613 23 January 2020, 12:33
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Mijn laatste : Volvo 244 GL Classic - 1993 Volvia240 29 17.731 6 January 2014, 15:14
Laatste bericht: Volvia240
  Het laatste Volvo project in het hoge noorden nico_v 23 13.104 10 May 2012, 13:03
Laatste bericht: Jambon
  Mijn Koekedoos =) !!! + update zie laatste pagina Wottel 183 69.008 14 June 2011, 10:19
Laatste bericht: Wottel
  245 '92 en V90 '98 EN DAN NU ECHT met foto's (duhuh) Markenmiek 9 3.651 11 April 2011, 19:54
Laatste bericht: Markenmiek
  Laatste aanwinst Volvodiesel 15 8.176 18 July 2009, 21:44
Laatste bericht: Karinsky

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: