Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koppakking kapot, en kop ook >:(
Haha, dat is nog iets tever gezocht voor mij :lol:

Als ik een kop van de sloop haal, moeten er dan speciale LPG klepzetels in of niet?!
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Antwoord
Koppen op de sloop hebben geen LPG zittingen. Er zijn er 3. De oude (super only), modernere (voor auto's met kat) en LPG specifiek.

De kat-auto's kunnen heel behoorlijk tegen LPG. De K-jet's en carburateurmotoren wat minder.

Je kan de kop ook gewoon van een 7-940 pakken als ie een stalen (rood) motorblok heeft. Alleen moet je dan even de distributeur afdichten. 2x een halve maan uit een pakkingset (los bij Volvo ? Vast wel..) met wat vloeibare pakking zou het moeten doen. Zoekt makkelijker.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Mooi! Hartstikke bedankt Smile

Ik heb met de sloop gebeld, voor 175 had ie er waarschijnlijk nog eentje liggen, hij zal hem voor mij nog ff nameten (de plaatjes). En hij zei dat hij goed was voor LPG.

Ik heb ook een pakkingsset binnen van de volvo dealer, en daar zitten me toch een bult rubberen ringetjes en vanalles bij, ik heb geen idee waar ik het allemaal moet verstoppen, maar dat vind ik denk ik wel bij het de-assembleren. Smile wish me luck
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Antwoord
Als je je (cilinder) kop er maar bij houdt, en niet teveel haast maakt moet het goed te doen zijn. Bij vragen gewoon effe posten met een foto hier op het forum, en dan krijg je wel hulp!

Trouwens ter vergelijk, ik heb laatst een kop hier van de locale sloop voor 125 gekocht, misschien is de prijs nog onderhandelbaar? Maar ik vond het wel erg goedkoop om eerlijk te zijn. Er is soms ook nog wat verschil in de kanaaltjes, met name de hoeveelheid, er waren er bij mijn kop 2 teveel, gewoon een stuk tapeind erin gedraaid (tip van de sloperij) met wat afdichtingsmiddel en het uitstekende stuk afgeslepen. Heeft er al weer duizenden kilometers opzitten.

Kortom, er is veel mogelijk

Succes,

Ton-Herman
Antwoord
Ik vind het nogal veel geld voor een kop. Voor veel minder heb je em gevlakt en als je de reviesie man vraagt de kleppen te demonteren en er 2-tiende van af te slijpen dan is dat ook gedaan en kan je weer even verder met de kop. Wat mij betreft: pleeg een koprevisie of knal het zooitje met zo min mogelijk kosten weer in elkaar.

Er zitten rubbertjes om de klepgeleiders (inlaatklep) om te voorkomen dat er olie langs komt bij gas-los. Verder zitten er rubbertjes onder de klepstoterbussen (of hoe je die dingen noemt :? ). Deze voorkomen dat de boel gaat ratelen maar maken het ook moeilijk de klepspeling te meten. Bij afstellen van de kleppen kan je het best de nokkenas demonteren, de busjes lostrekken, rubbers verwijderen, meten, opschrijven, uitrekenen, nokkenas demonteren, plaatjes vervangen, nokkenas monteren, meten, eventueel corrigeren, nokkenas demonteren, klepstoterbussen demonteren, rubbertjes plaatsen en nokkenas monteren. Een hele bevalling, maar dan is je afstelling tenminste zuiver.

Verder heb je nog ringen voor de EGR/uitlaatgasdiagnose aansluiting, een rubberring voor de thermostaat, een klein O-ringetje waarvan ik de betekenis ook niet ken en nog een paar koperen ringen die ik ook niet gebruik.

Succes !
Antwoord
Bedankt voor het advies! Smile

[Afbeelding: A801018867ELR.JPG]

Ik weet de plekken van de pakkingen, behalve de geel/groene wel. De anti-kleptik rubbers weet ik ook wel te vinden, maar waar horen de rest van die rubberen rondjes? En ik heb er ook 4 (bovenaan) met een soort van veertje er omheen?
Antwoord
Die gaan om de klepgeleider van de inlaatklep. Die zorgen ervoor dat de motor niet gaat roken bij hoge toerentallen met de gasklep dicht. De motor zou zonder deze rubbers (of als ze versleten zijn) via de klepgeleider olie kunnen aantrekken langs de klep. Ouwe BMW's staan hier bekend om...
Antwoord
Even kijken:

Ik zie een pakking voor tussen het spruitstuk en de uitlaat.

De O-ringen zijn mij ook onbekend (Kaasie ?)

Verder een paar plaatjes voor tussen het diagnose-dinges die onder aan de uitlaatpoorten geschroeft zit (niet bij alle motoren)

Een nokkenas keerring,

Een pakking voor de thermostaat

Dat rode ding kan ik ook niet plaatsen (waterpomp ?)

Zwarte ding in rode ding: keerring voor tussen de waterpomp en de kop

Bovenaan: Klepsteelkeerringen

Koppakking

Kleppendekselpakking (grote smalle ding)

Uitlaat spruitstuk pakking (let op montage richting, staat soms "out" op geperst, die kant buiten)

Inlaatspruitstukpakking. Let op dat je die netjes monteert zonder oude rommel ertussen. Bij lekkage op die pakking krijg je de raarste storingen.
Antwoord
Okee bedankt! Maar ik zit even vast, ff foto;

[Afbeelding: PICT0040.JPG]

Moet de krukaspoelie er echt af? Ik heb namelijk geen grotere ehh sleutel dan 22.. en volgens mij is hij 24 :evil: En volgens mij kan het onderste kapstuk er niet af zonder deze poelie er af te halen. Er zitten ook 6 gaatjes in... zit hier nog wat binnenin?

Ik hoef er geen nieuwe riem om te gooien, maar hij moet uiteraard wel los, het enige dat ik ooit gedaan heb is een klepdekselpakking en een thermostaat ververvangen, dus het is allemaal vrij nieuw voor me. Maar ik wil het toch doen Big Grin
Antwoord
O en ik heb ook nog 4 zakjes met pakkingspul, maar die zijn volgens mij voor de injectoren Smile
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Dilemma - wat te doen bij lekke koppakking Arjan. 11 2.771 11 January 2023, 13:24
Laatste bericht: Arjan.
  "Choke systeem" in Polar (B230F), waarvoor dient dit/wat is kapot? marc-f 2 1.408 8 June 2022, 21:28
Laatste bericht: marc-f
  Nieuwe Lid; 240 Koppakking lek? Woutair 9 4.433 15 April 2022, 13:30
Laatste bericht: skidje
  Rijden met lekke koppakking, kan dat? marc-f 6 5.254 10 January 2022, 19:22
Laatste bericht: Grey240Polar
  Motor snel oververhit B20A Volvo 145 - koppakking of koelvloeistof? RonaldD 22 21.305 28 November 2016, 10:26
Laatste bericht: Marc1970
  Kachelradiator of Koppakking lek? 245GLE1981 10 10.721 28 March 2015, 13:16
Laatste bericht: 245GLE1981
  Koppakking lek... of toch iets anders?! basdeb 19 13.788 15 January 2014, 23:52
Laatste bericht: martin_b
  Verlies van koelvoeistof. Koppakking defect? Kwekkel 9 15.989 10 November 2012, 18:27
Laatste bericht: Kwekkel
  LPG verdamper kapot na 4 maanden? volvosvenska 18 13.327 30 August 2012, 22:01
Laatste bericht: Jambon
  Duidelijke diagnose. Lekke koppakking. equinox 34 22.055 2 April 2012, 07:26
Laatste bericht: equinox

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)