Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Turbo kapot gegaan bij dealer ???
Als het goed is wordt vandaag de nieuwe turbo erin gezet en krijgen wij morgen de auto terug. Ook de oude turbo krijg ik terug om na te laten kijken door een deskundige.

Er is van alles vernieuwd aan de Volvo zoals remblokken, ruitenwissers e.d.

Ik laat nog van me horen als de auto terug is.

Bedankt maar weer voor alle reacties!

PS: een leenauto kon er niet af, omdat ze er maar 2 hebben en die waren weg. Ondertussen zitten wij bijna anderhalve week zonder auto!

Groetjessssss
Antwoord
PS: zie ook andere topic op dit turbo forum....

Heidi Boekhout
Antwoord
En stel nou dat uit dat onderzoek blijkt dat het al een ouder probleem was, wat natuurlijk heel goed mogelijk is want iedereen speculeert er maar wat op los hier, wordt er dan ook weer een brief naar diezelfde krant gestuurd dat achteraf bezien het genoemde bedrijf zo coulant was om de nieuwe turbo er zo goed als gratis in te zetten, terwijl zijn geoffreerde prijs ten opzichte van de andere garages toch al heel redelijk bleek te zijn?
45 1993,v70 awd 97
Antwoord
Een positief stukje in een plaatselijk krantje ? ?

Een plaatselijk advertentiekrantje misschien.
Antwoord
mado schreef:En stel nou dat uit dat onderzoek blijkt dat het al een ouder probleem was, wat natuurlijk heel goed mogelijk is want iedereen speculeert er maar wat op los hier, wordt er dan ook weer een brief naar diezelfde krant gestuurd dat achteraf bezien het genoemde bedrijf zo coulant was om de nieuwe turbo er zo goed als gratis in te zetten, terwijl zijn geoffreerde prijs ten opzichte van de andere garages toch al heel redelijk bleek te zijn?

Ik wacht eerst morgen even af.....
Als blijkt dat ze mij niet verder tegemoet willen komen in de kosten ga ik een stukje in het krantje zetten en zijn hun een klant kwijt.
Als ze dat wel doen, dan ben ik een tevreden klant en zal ik geen negatieve uitlatingen doen en waardeer ik hun tegemoet koming in de kosten en blijf ik ondanks deze vervelende situatie toch klant. Tenslotte is de garage en ook het poetsbedrijf verzekerd tegen dit soort situaties.

Het is toch bij hun of eigenlijk bij het poetsbedrijf gebeurd. De garage kan het poetsbedrijf weer aanspreken. De garage garandeerde mij een goede auto na reparatie en meldde mij dat het olieprobleem was verholpen. Het probleem was dus niet verholpen...... en dat hebben zij achteraf erkend. Hun zegden mij woensdag een goede auto toe en donderdag na het ophalen van het poetsbedrijf is de turbo ineens kapot. Zij zijn in gebreke gebleven om de turbo na te kijken. Ik denk dus ook dat de fout echt niet bij mij ligt in deze.......

Ze zetten de turbo er niet bijna gratis in... ik moet er toch nog ruim 700 euro voor betalen?! Zijn prijs is ten opzichte van andere garages en zelfs originele Volvo dealers niet lager, maar ligt gelijk. Ik heb 3 verschillende garages en 3 verschillende Volvo dealers gebeld en allemaal zaten ze rond de 1200 euro (gereviseerde turbo, het inzetten en btw).
Als je in mijn ogen een tevreden klant wil houden, had ie op mijn aanbod in kunnen gaan. Ik wilde de turbo betalen (600 euro) en dat hij hem er dan in zou zetten. 50/50 leek mij een zeer redelijke tegemoetkoming, vooral omdat het nogmaals..... niet mijn schuld is!

Heidi Boekhout
Antwoord
als ik al het voorafgaande goed begrepen heb gaat het nog om een verschil van 50 euro en doet hij al 500 van zijn eerstgenoemde prijs af.Dat die prijs redelijk was wordt toch bevestigd door het feit dat de andere garages ongeveer hetzelfde offreerden,of is alleen goedkoper redelijk?
45 1993,v70 awd 97
Antwoord
Mado,
Eigenlijk is elke euro al teveel, als je het aan mij vraagt......

Ik vindt haar al erg schappelijk :!:
VOLVO 945 2.3 i&nbsp; aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />[Afbeelding: cooltext34912265.gif]<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Antwoord
Als het een defect is wat er al aan zat te komen maar tijdens de overige werkzaamheden over het hoofd is gezien vind ik het flauwekul dat de garagist dan maar moet opdraaien voor het hele verhaal, of hij daar nou voor verzekerd is of niet.
45 1993,v70 awd 97
Antwoord
Vind ik ook John...

Ik vind het jammer dat een garage of poetsbedrijf daar moelijk om gaan doen, waar zou die verzekering anders voor zijn. Ik ben geen garagehouder maar vind dat je best wel zuinig mag zijn op goede klanten. Ik denk dat er heel wat vervelendere klanten zijn als mevr. Boekhout....
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
Hoe dan ook, het is gewoon lastig communiceren tussen mensen die geen verstand van auto´s hebben en mensen die wel verstand van auto´s hebben Big Grin . Als een garage verteld dat de auto weer ´goed´ is, dan is dit nogal een breed begrip. Een monteur heeft heus niet ALLES maar dan ook ALLES aan de auto losgehaald om te kijken of het binnenkort kapot zou kunnen gaan. Je weet gewoon niet altijd vantevoren wanneer iets kapot kan gaan. Ik werk zelf in de luchtvaart en daar wordt er zo verschrikkelijk veel aan preventief onderhoud gedaan, maar soms gaat er gewoon onverwacht wat kapot, want je weet niet vantevoren wanneer iets kapot gaat. Monteurs zijn geen waarzeggers Big Grin . En nu is het natuurlijk extra lullig met die turbo, want die had nog helemaal niet kapot moeten gaan! En dat had de garage ook helemaal niet verwacht. Maar goed, zoals ik al eerder zei, ik weet het fijne niet van jouw situatie. Succes! Ik hoop dat je er een beetje schappelijk vanaf kunt komen.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Backfire 240 Turbo Richard245 3 2.849 9 June 2021, 00:05
Laatste bericht: Volvo240
  Turbo voor B19 et bert240turbo 2 2.811 28 March 2020, 09:42
Laatste bericht: Dopski
  245 turbo, leuk of problematisch? Hanzi 2 3.348 24 July 2019, 10:42
Laatste bericht: marc-f
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.525 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 3 6.124 8 October 2015, 20:52
Laatste bericht: ronuh
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 5.885 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Verschillen in 245 turbo's mikus 4 7.874 15 June 2015, 09:56
Laatste bericht: ruuds70
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 16.749 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A
  Turbo vinden (Volvo s40 D1.9, 2001) Foxhill 1 11.864 6 November 2014, 15:21
Laatste bericht: Marc1970
  Turbo B21ET vervangen vraagje Karinsky 34 77.241 9 July 2014, 22:22
Laatste bericht: Karinsky

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)