Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Een nieuwe volvo gebruiker na de rover en mercedes.
Hmm, Jet Cars heeft wel een beetje de naam maar ze zetten ws. 100 auto's per dag om, dan zitten er altijd probleemgevallen tussen. Eigen verdienmodel, ze bestaan nog steeds. Om APK geven ze volgens mij niet veel. ALs je er zelf wat van weet (zij weten er in elk geval niks van) kan je bij zulke tenten best bruikbare auto's vinden.

De handbakken (er is een 4 en een 4+OD) zijn wat zuiniger en veel zeldzamer, maar die bakken zijn technisch niet helemaal geslaagd (lagering, en de koppeling is loeizwaar). De automaat is misschien ook niet bulletproof, maar daar zijn er veel meer van.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Die 164 stond een jaar geleden al bij jetcars. Verwacht dezelfde problemen met dat ding als je bij de particulier hebt gehoord.
Er ligt wel een bonus in. In de kofferbak liggen nos deurpanelen van een p1800
Antwoord
zou die er nog steeds liggen dan anders kan het best een leuke deal zijn ..

Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
Arjan. schreef:Mijn advies is om de naam van de "garage" even door Google te halen, de nieuwe APK met een paar scheppen zout te nemen en dat "zo mee naar huis rijden" geldt alleen als je niet te ver weg woont, anders zou het zomaar "zo vertrekken richting huis" kunnen worden.

Natuurlijk ga ik niet zomaar overstag, en kijk ik ook zelf goed naar de wagen, ik weet er wel wat van en met jullie hulp (dank je wel) komt het wel goed, ik heb geen haast er komen er regelmatig voorbij zoeven, ik heb trouwens in mijn leven nooit met stukken gestaan met een auto kopen, ik neem ook aan dat deze garage wel wat naam hoog heeft te houden, tegenwoordig is die zo bezoedeld, hoef je maar weinig voor te doen, maar dat betekend niet dat ik zo blindelings koop.

En als je oldtimer wil moet je kunnen sleutelen, meeste kunnen dat wel omdat ze het als hobbie zien, ik incl.

vrg kees
Antwoord
Als ie er al een jaar staat dan is meestal er iets niet in orde, kan prijs wat zakken, of ze moeten volhardend zijn die heb je ook.

maar ze reageren niet op mail dus haast is er ook niet.

Die man van die blauwe was wel sympatiek, gezien zijn uitleg, de wagen heeft een vervangende automaat, want oude was stuk, hij reed ermee maar door iets van laswerk en apk is ie de schuur ingegaan 16 jaar terug of zoiets en zitten remmen vast, motor loopt en goed na tankje met benzine er aan oude is natuurlijk prut geworden. Het is de volvo met veel laswerk, in ieder geval wel een ander spatbord die is rot bij antenne, of restaureren is ook wel leuk werk.

Je moet wat geluk hebben met wat mindere financien, die van jetcars is wel 1100 euro duurder.
Antwoord
Jetcar zit bij ons in de buurt. Het is zo'n slechte toko dat het gewoon leuk is om af en toe naar toe eens langs te gaan. Niet alleen om wrak/vraagprijs te beoordelen. Ze hebben gewoon een enorm parkeerterrein vol met grootste assortiment tigste-hands auto's van heel Nederland. Van afgeragde ex-klpd en lease auto's tot oldtimers die veelal mosgroen zijn.

De verkopers zijn ongetwijfeld erg goed, maar de auto's die ze verkopen zijn echt prut.

Zij zijn overigens ook de toko achter de bekende hit "ikwilvanmijnautoaf.nl ikwilvanmijnautoaf.nl ikwilvanmijnautoafs.nl". Ook de toko waar Alberto Stegeman zwarte apk'tjes kon regelen. etc.etc. Kortom de moeite waard om eens lang te gaan en
[video=youtube;VlSj-dSdfaw]https://www.youtube.com/watch?v=VlSj-dSdfaw[/video]

alternatieven (maar die zijn misschien al voorbij gekomen):
http://ww3.autoscout24.nl/classified/264...asrc=st|as
http://ww3.autoscout24.nl/classified/272...asrc=st|as
Antwoord
Ik heb er een gevonden, eigenlijk 3 ik ga komende week kijken, een met nieuwe apk waar de man elke dag in rijdt.

heb geen foto,s maar komen wel als ik er ben geweest.

kleurtje is iets waar je van moet houden en een schakel, ik hoorde dat de koppeling van deze wagens zeer zwaar gaan
dat zou dan een probleem kunnen zijn met mijn lage rug problemen.

Gewoon even proberen dan en merk ik dat wel, er staat wel een automaat bij die is ongekeurd en werk aan, stuk goedkoper.

voor de financiele verschillen ga ik voor een gekeurde, dat is maar 500 euro.

vertrouwd adres, geen karton in kokers en zo.
Antwoord
kees58 schreef:Ik heb er een gevonden, eigenlijk 3 ik ga komende week kijken, een met nieuwe apk waar de man elke dag in rijdt.

heb geen foto,s maar komen wel als ik er ben geweest.

kleurtje is iets waar je van moet houden en een schakel, ik hoorde dat de koppeling van deze wagens zeer zwaar gaan
dat zou dan een probleem kunnen zijn met mijn lage rug problemen.

Gewoon even proberen dan en merk ik dat wel, er staat wel een automaat bij die is ongekeurd en werk aan, stuk goedkoper.

voor de financiele verschillen ga ik voor een gekeurde, dat is maar 500 euro.

vertrouwd adres, geen karton in kokers en zo.

Ben wezen kijken, interessante wagens, de gekeurde heeft verfblazen onder voorraam en op deur bovenaan bij strip.

auto is nieuw gekeurd, ik heb dus wat werk er aan die blazen te repareren en waarschijnlijk gaatje lassen, een achterwielrant heeft
beetje rottigheid waar ie aan binnenscherm vast zit, hij zit wel vast nog maar is werk aan..

de 3 andere zijn ook interessant vooral een blauwe die kwa carosserie alleen maar bij achterwielrand aan kant van achterdeur
een stukje rot is aan beide kanten, maar voor de rest weinig, bodem en dorpels (ook binnendorpels) zien er perfect uit, is nieuwer type
met mooiere kilometer teller, althans voor mij dan ik vind die 1970 kilometertellers zo lelijk, de nieuwere zijn mooier ingericht.

oke de koppeling dan, de blauwe heeft een versnellingsbak gekregen de automaat is er uit, alsmede moet er nog pedalenset in en
aansluiten remmen?? koppelingkabel, ik heb getrapt bij die gouwe 164, en ik moet zeggen, dat trapt behoorlijk zwaar en ik ben bang
dat mijn onderrug gaat protesteren als ik in de stad veel moet koppelen, of er een ombouw mogelijk is naar olie druk omdat deze
veel minder zwaar gaan weet ik niet, maar misschien zijn er hier hobbieisten die dat wel weten.

IK voel me het beste bij de blauwe, maar naar hier brengen is tweede obstakel, misschien is
ie rijdende te maken, ik mag volgens rdw er mee naar de keuring rijden als ik kan aantonen dat ik afspraak heb, maar wel geschorst en
de auto moet veilig zijn.

De eigenaar is nu op vakantie ik ga er over denken hoe het te doen en te kijken of er reparatie stukjes zijn voor de wagen misschien de
automaat er weer in bouwen is een optie, als die er nog is, nu zit de gewone bak er op, en is aangesloten op pedalen na.

De 2 stukjes bij achterwielscherm waar ie aansluit op dorpel, is daar reparatie spul voor, en zo ja weet iemand waar, dank u alvast.

vrg kees
Antwoord
Misschien zijn alle Engelse 164's met handbak voorzien van hydraulische koppeling. Die koppeling is nogal een ingewikkeld stuk werk, met twee hevels en drie extra draaipunten, ik gok dat daar vooral de weerstand inzit.
Klokkerholm bij euro-autoparts, is lekker dik reparatieplaat. Je kan ook plaat uit een 240 zagen, 4 deurs of estate, allemaal hetzelfde in die hoek.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Ik weet dat alle 240's en 260's in engeland een hydrokoppeling hebben. Kan best zijn dat er bij de 140/160 ook zo is

Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 39 3.275 24 March 2025, 20:58
Laatste bericht: IVARIO
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 4.017 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 641 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 216.165 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 1.654 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 63.313 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 3.338 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 2.860 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 1.632 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 2.156 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)