Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Doe mij er nog maar eentje! (265 GLE, nu opgehaald)
Minder dan 2500 euro???? :?:

Dat meen je niet!! Confusedhock:

Wat moet er trouwens aan die GLS gerestaureerd worden? Op de plaatjes ziet er allemaal best hard uit. Niet te geloven dat je dat ding daar bij jullie niet kwijt kan. Ik ben in staat om direct in de auto te stappen, aanhanger aanhaken en dat ding op te halen :lol: 8)
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Oja, als ie minder dan 2500 was, dan zeker iets van 1200 euro.
Wel een flinke prijs voor een mattenklopper in originele verpakking.
Wink
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130
Antwoord
MP schreef:Ok, soort van wannabee GLT dus.
Volvo heeft die grapjes wel meer uitgevoerd met de GL Blackline modelletjes.
't Is eigenlijk dus een verschrikkelijke daad die je hebt verricht met het plukken van zo'n zeldzaam soort.
Ik ben bang dat ik toch nog effe in mijn eigen gebakkie blijf rondrijden.
Ik weet het en ik schaam me diep Sad Maar zeg nou zelf als je een gratis 240 krijgt met een B23A dan is "o wat een zeldzaam model" niet het eerste waar je aan denkt.
Maar binnenkort rijden we hem naar een vriend die plek zat heeft en dan mag hij daar staan tot iemand zin heeft om hem op te knappen, als die dag ooit komt.

Peter Timmer schreef:Wat moet er trouwens aan die GLS gerestaureerd worden? Op de plaatjes ziet er allemaal best hard uit. Niet te geloven dat je dat ding daar bij jullie niet kwijt kan. Ik ben in staat om direct in de auto te stappen, aanhanger aanhaken en dat ding op te halen :lol: 8)
Er zaten heel wat deukjes in toen ik hem kreeg, die zie je niet zo goed op de foto's. Verder roestgaten bij de achterwielen. Verder valt het mee, de bodem is iig hard. Maar ik heb hem dus al bijna helemaal kaal geplukt.. Geen deuren, geen interieur, bijna alles wat voor de voorruit zit is weg op wat draadjes en leidingen na. Ongeveer het enige bruikbare wat er nog op zit is de voorruit, zijruiten achter, achteras en het binnendak. De rest was of stuk of om andere redenen onbruikbaar.
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Antwoord
MP schreef:Oja, als ie minder dan 2500 was, dan zeker iets van 1200 euro.
Wel een flinke prijs voor een mattenklopper in originele verpakking.
Wink
Je denkt toch niet dat ik 1200 euro betaal voor zo'n lelijke en vooral onhandige mattenklopper? Wink

Het klinkt haast belachelijk, maar de prijs was nog lager!
Antwoord
nico_v schreef:als je een gratis 240 krijgt met een B23A dan is "o wat een zeldzaam model" niet het eerste waar je aan denkt.

Nee, dat klopt.

Dan hoor je te denken: Als ik die te koop aanbied aan die sufferds van Volvolvo kan ik er een paar honderd euro voor krijgen 8) :lol:

De prijs die je voor je GLE moet betalen wil al niet meer weten. Dan word ik alleen maar jaloers en wil ook naar Zweden verhuizen Smile
Antwoord
Laat idd Confusedhock: maar zitten, Nico.................mooie wereld daar in Zweden....
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
Laten we het hier idd maar bij houden Wink
Maar het is dus echt een enorm vriendenprijsje, vandaar dat ik deze kans echt niet kon laten gaan!

Nu maar hopen dat ie zometeen ook nog wil starten en dat ie door de keuring heen komt Smile De motor ging iig wel rond met de hand dus ik heb er het volle vertrouwen in.
Antwoord
Man, al zet je m voor dat geld alleen maar in de tuin om naar te kijken.... dan nog is het een koopje...... :lol:
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
Vandaag (zaterdag) heb ik hem opgehaald! Smile
Het was oorspronkelijk de bedoeling dat we hem met een aanhanger zouden halen, maar het bleek dat die hier niet te huren zijn, en niemand wil er een uitlenen. Uiteindelijk heb ik van een vriend een stang geleend en het was de bedoeling dat we hem dus hier heen zouden slepen. Gisteren bedachten we ons dat het toch wel een rottig karweitje was om dat ding 200 km te gaan slepen, dus we besloten om alle onderdelen en gereedschap voor een grote beurt mee te nemen.

Zo gezegd, zo gedaan. Het ging alleen niet zo makkelijk als we hadden gehoopt. De vorige eigenaar (een oude heer die een paar jaar terug overleden is) was vroeger worstelaar geweest (ja, echt) en alles was dus met gigantische kracht aangeschroefd. De personen onder jullie die wel eens een oliefilter hebben verwisseld op een B27 weten wel ongeveer hoe dat zit, en dan zat het dus ook nog met een gigantische kracht vastgedraaid.
Na 2 uur wilden we het bijna opgeven en het ding alsnog slepen maar toen probeerden we nog even met een paar verlengers flink op de zijkant te slaan, en toen kwam hij mm voor mm los! Even snel de nieuwe olie er in, en starten maar! Mooi niet dus, de accu dingen (hoe die ook heten) waren roestig en de plus was zelfs afgebroken. We konden ze wel vast zetten maar er was te slecht kontakt voor de startmotor. Dus de startkabels er bij gehaald, toen ging hij prima rond.
Allen startte hij niet. Na wat gezucht kwamen we er achter dat de benzinepomp niets deed. Boek erbij en opgezocht hoe dat zat, even met een professioneel stuk gereedschap (een schaar) kortgesloten en toen deed hij het prima. Even de kontakten goed schoon gemaakt, en toen deed hij het ook via het relais.
Nog maar een keertje proberen dan.. Ik draai de sleutel om... En JAWEL gelijk starten!

Geweldig dus Smile Daarna nog even de olie in de automaatbak gekeken, die zag er prima uit maar moest even een klein beetje bijgevuld worden. Toen dat eenmaal klaar was was het tijd voor de eerste korte proefrit. Ging allemaal prima Smile
Wij dus spullen inpakken en wegwezen na 4 uur met dat ding bezig geweest te zijn.

Bij de eerste kruising dacht ik even goed remmen om het geheel wat vlakker te maken.. Zo gezegd zo gedaan en toen zaten de voorremmen vast en ze gingen niet meer los Wink Aan de kant van de weg auto omhoog en remmen smeren en los trekken. Een half uurtje later konden we weer verder rijden Smile

Verder ging alles iig prima, veilig thuis aangekomen.

De lak was iets slechter dan ik gehoopt had dus waarschijnlijk moet ik hem een keer omlakken. Verder wat kleine roestplekjes en een paar kleine electrische probleempjes (interval achterruit, electrische ruiten achter, 12V contact werkt niet) maar niks problematisch Smile

Verder: GEWELDIG!
Ongelofelijk wat een verschil met een 240 uit die tijd. Hij voelt echt heel erg luxe aan, en bijna geruisloos. Ik ben iig zeer tevreden met de koop!

Zal morgen wat foto's maken, hij krijgt eerst een flinke wasbeurt Smile

(wat een verhaal, ik hoop dat iemand nog zin heeft om het te lezen)
Antwoord
Zulke verhalen willen we (ik) hier altijd wel lezen.
Mooi dat het gelukt is.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  mijn prachtige 240 GL is verongelukt. Een andere of toch maar niet? Job 14 14.437 20 February 2017, 23:53
Laatste bericht: Martinus
  Weer eentje erbij: de blauwe automaat Arn02 106 78.406 19 August 2015, 23:27
Laatste bericht: Arn02
  Verse 144 opgehaald :) Jerry 42 26.261 21 November 2014, 01:18
Laatste bericht: Jambon
  ' Eindelijk weer een 240!' maar nu met Virgo's Pluk 2 3.253 5 April 2013, 15:25
Laatste bericht: Erikhans
  Peter's 164 - Eerst maar eens een stukje over m'n M410 Versnellingsbak peter145 14 8.660 2 March 2013, 21:49
Laatste bericht: peter145
  Ultieme Volvo opgehaald dutchpolar 11 6.625 12 August 2011, 17:42
Laatste bericht: Yellow240
  Ook maar ff voorstellen Hilgert 4 4.555 29 June 2011, 09:00
Laatste bericht: Yellow240
  Ooit ging het in dit topic over mijn volgende auto maar dat is nogal verwaterd Ben 52 20.156 18 May 2011, 21:37
Laatste bericht: Ben
  Mijn groene 145 maar eens laten zien. a.borgonjen 11 7.766 16 May 2011, 09:53
Laatste bericht: SFRC
  Auk stelt zich ook hier maar even voor... Auk 11 8.373 17 September 2010, 17:19
Laatste bericht: ZwerverRoodbaard

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)