Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geperforreerde remschijven
Nou.. Ik nog niets. Maar de motor heeft lichtere en sterkere drijfstangen, verhoogde compressie, geflowde kop, dikke nokkenas, lichter vliegwiel en ga zo maar door. Maar de output is nu nog geen 150 pk. Er missen dus nog heel wat paardjes.

Deze komen na mijn vakantie van stal en dan zal de GT het stokje van de 264 overnemen. Je vind wat plaatjes van de auto + motor in de GT sectie.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
ik ben ook toe aan nieuwe remschijven voor nu wil ik geen originele omdat die mij niet echt bevallen

weet iemand waar je die kunt bestellen
ik heb het liefst gegroefde maar met gaatjes vindt ik ook goed
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
Ik heb mijn schijven bij Dutch Power Trading besteld. Zie begin van dit topic.
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
ja dat zag ik en bevallen ze?
volgens de site hebben ze alleen schijven vóór voor

en hoe zien ze er uit heb je mischien een foto
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
Ja ze bevallen goed!!! En dat verschil merk je vooral bij stevig remmen. Als je een snelweg afslag neemt met behoorlijke snelheid had ik voorheen dat de remkracht afnam naarmate je het rempedaal langer ingetrapt hield. Bij de nieuwe schijven heb ik het idee dat ze alleen maar harder gaan remmen als ze warmer worden. Nu ligt het ooknorm aan welke remblokken je hebt en of je stalen remleidingen hebt gemonteerd. Door de geperforreerde en gegroevde schijven heb je wel iets meer geruis tijdens het remmen maar niet storend. Je voelt en hoord dat de schijven harder gaan remmen.

Ik rij nog met gewone Virgo's, achter die velgen vallen ze nauwlijks op, ik ben benieuwd hoe ze achter Polarissen staan.

[Afbeelding: 08052006001fr2.jpg]

[Afbeelding: 08052006002lx4.jpg]
Antwoord
die wil ik ook gaan bestellen passen ze goed en weet je of ze ook voor achter leverbaar zijn die wil ik ook gegroeft en/of geboord hebben
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
ik ben van plan om gegroefde remschijven te nemen omdat ik bang ben dat gaatjes op de duur beginnen te scheuren

welke remblokken zou ik er tegen aan gaan zetten rode of groene?
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
Ik denk dat je achterschijven niet zo heel veel last zullen krijgen van scheurtjes. Deze worden per slot van rekening veel minder belast dan de schijfjes voor. Ik denk dat ik m'n eigen schijven gewoon zelf ga voorzien van gaten. Ben niet zo heel erg bang voor scheurtje.

Qua remblokken heb ik voor de rode gekozen... die schijnen voor wat zwaardere auto's te zijn (tot 2000 kg geloof ik). Wat slijtage betreft kan ik je nog niet veel zeggen, mijn blokjes zijn in ieder geval nog niet op.

Qua montage van je schijven moet je enorm goed in de gaten houden dat de contactvlakken van de schijven op de naaf heel erg goed schoon zijn en vlak... Er hoeft maar een zandkorreltje tussen te zitten wat voor trillingen kan zorgen. Even grondig met een staalborstel eroverheen rousen!!!
Antwoord
Mijn ervaring is beter met Ferrodo DS2500 blokken, ik vind die EBC maar niks, ze remmen pas lekker als ze heel goed warm zijn.
en ze gaven bij mij boorlijk veel troep op de velgen...

(ik heb de Redstuff gehad van EBC)
Antwoord
hoi Eric,
ik heb de gegroefde ATE schijven bij IPD besteld. incl. verzending zat dat geloof ik op 160 dollar = plm 135 euro. Valt wel mee toch? Ze hebben alleen de remschijven voor de voorzijde, maar de achterkant is ook niet echt nodig (staat wel leuk natuurlijk).

Liggen te wachten op montage op het project, dus nog geen ervaringen mee...
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Noodzaak stofplaat remschijven Grey240Polar 2 3.040 21 July 2019, 09:14
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zelf doen of uitbesteden (Vervangen remschijven en remklauwen achter) Grey240Polar 11 17.146 20 August 2017, 07:51
Laatste bericht: Wouter1953
  Remschijven+blokken vervangen origineel of imitatie JDDV 10 11.111 13 October 2010, 23:21
Laatste bericht: 242-turbo
  [240 ]voor remschijven vervangen zonder leidingen los te nemen? MartjeB 7 5.175 13 October 2010, 23:08
Laatste bericht: 242-turbo
  Remschijven balanceren?? henqui 11 9.553 4 July 2009, 01:06
Laatste bericht: henqui
  XC90 Remschijven thuur 33 20.940 8 May 2006, 18:32
Laatste bericht: Lukas Lagerweij
  Nieuwe remschijven, wat een verschil !!! 245T Wolff 8 7.364 23 September 2005, 21:49
Laatste bericht: josweltings

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)