Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LPG installatie verwijderen. valkuilen en hints
Grote kans dat ze gewoon van het gewicht uitgaan van de typegoedkeuring. Bij inbouw van LPG pakken ze gewoon de typegoedkeuring + gewicht van de tank (wat inderdaad 80% van de capaciteit is). Heb je de tank eruit liggen, dan gaan ze gewoon van het oorspronkelijke gewicht van de typegoedkeuring uit. Zaken als "ja er zat toch echt een dubbele tank in hoor!" gaan ze natuurlijk niet intrappen en wordt discussie hierover (dankzij de typegoedkeuring) mee voorkomen.
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
BartJu schreef:En hoe weten ze trouwens hoe groot je tank was, als je juist komt laten zien dat die eruit is gehaald?

Dat kunnen ze terugvinden in hun bestanden omdat elke legale lpg inbouw (tanknummer,literinhoud etc.)via de RDW staat geregistreerd.

Dat terugzoeken kost hen echter extra tijd en daarom vragen ze vaak of je weet hoeveel liter de tank was.

Het bepalen van het gewicht van de auto zonder lpg tank gebeurt aan de hand van een vast rekenmodel gerelateerd aan de lpgtankinhoud. Zodoende hoeft de auto niet gewogen te worden.
Antwoord
Zojuist mijn auto laten keuren zonder lpg. Omdat A'dam geen plek meer had was ik naar Waddinxveen gegaan. Van de nood een deugd gemaakt en bij HBM nog wat speelgoed gehaald.
Hoe dan ook, mijn '78er heeft een b230fb uit een 740 en het was een RHD die ik naar LHD heb omgebouwd. Ik bereidde me op eventueel gezanik voor. Maar ze hebben daar niks over gezegd?! De keurmeester vroeg zelfs waar het mengstuk had gezeten en toen ik vertelde dat er lpg-injectie inzat ging er geen lampje branden. Ik had alles van de lpg eruit gehaald behalve de draadboom (geen probleem kennelijk) en de leiding. Daar moest ik ter plekke nog een stuk van wegknippen, en toen was het ok.

Over onbetrouwbaarheid gesproken. Via de website van de rdw was mij beloofd dat ik EUR 55,- voor de keuring moest betalen. Bij het afrekenen werd mij echter een bedrag van EUR 27,- voorgehouden. Schoften.
Antwoord
Ze hebben zich waarschijnlijk vergist met het tarief voor inbouw.
Inbouwkeuring is 55 euro
Uitbouwkeuring 27 euro
Antwoord
Net bij de RDW geweest voor omkeuren, ook 27 euro idd. Alleen km-stand, chassisnummer, blik onder de motorkap, in de kofferbak en onder de auto. Geen CO meting of koplamphoogtecheck, wel een leuk gesprek met een enthousiaste man die de hele dag nog niks anders had gedaan dan LPG uitbouwers checken.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
Verwerkingstijd viel me heel erg mee. Heb dinsdag laten keuren, vandaag is LPG al van het kenteken af volgens de RDW website. Ze zullen toch niet stiekem tijdens de kerst doorgewerkt hebben?
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
Arjan. schreef:Verwerkingstijd viel me heel erg mee. Heb dinsdag laten keuren, vandaag is LPG al van het kenteken af volgens de RDW website. Ze zullen toch niet stiekem tijdens de kerst doorgewerkt hebben?

Ook de RDW heeft computers hoor ;-)...paar keer met de RDW te maken gehad. Uiterst professionele organisatie is mij mening.
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
Goede kans dat ze met de Kerst doorgewerkt hebben.
Een mevrouw aan de balie vertelde me dat ze VOOR 1 januari helemaal bij moeten zijn vanwege de invoering van kentekenpasjes per 1 januari.
Vandaar dat je momenteel supersnel je papieren thuis hebt.

Voor afmelden staat bijvoorbeeld normaal 10 of zelfs meer dagen voordat je een bevestigingsbrief van demontage thuis krijgt. Nu had ik hem binnen 3 dagen in huis.
Antwoord
De slogan 'gas is er om op te koken' lijkt Weekers op het lijf geschreven.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Arn02 schreef:en de leiding. Daar moest ik ter plekke nog een stuk van wegknippen, en toen was het ok.

Ik heb de wartels laten zitten, daar vallen ze zeker over? De rest is er allemaal uit.

Maandag ga ik ook naar Waddinxveen... moet er al om 8 uur zijn! Zal een zaagje meenemen ;-)

CO niet gecheckt... kan je dat niet ter plaatse afstellen? Als hij toch aan de meter hangt?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  CO meting / keuringspunten RDW keuring na verwijderde LPG installatie MartjeB 4 4.330 2 September 2013, 19:51
Laatste bericht: Dopski
  "goede" motor gekocht hier op het forum, na installatie lage compressie... -wj- 20 13.978 20 July 2013, 09:45
Laatste bericht: volvosvenska
  Verwijderen Rob van der Donk 2 2.991 11 March 2013, 16:06
Laatste bericht: Rob van der Donk
  lpg installatie ombouwen LeonW 18 13.535 5 July 2010, 23:04
Laatste bericht: LeonW

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)