Topics: 38
TheSaint77 schreef:maar wel veel beter remmen. Ik vind de standaard remmerij maar bagger als ik eerlijk ben.
Oooh, dat is de reden dat je niet met je volvo's rijd :lol: 8)
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Topics: 36
Heren, harstikke bedankt voor deze goede terugkoppeling!
Tja, de overweging was/is er omdat ik de nieuwe(!) XC90 schijfjes voor weinig kan krijgen..
@Jw240: bedankt voor je aanbod! Wie weet 8)
Maar ik hoef toch niet perse nieuwe klauwen te monteren voor deze schijven? (als ik dus een beugel heb..)
(Blijft nathuurlijk handiger om remmetjes te nemen waarvan je een prachtig voorbeeld hebt zodat je de remschijf niet opnieuw hoeft uit te vinden)
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Topics: 22
ik zou zeggen, meet eens even op... De dikte van de schijf en de breedte van het rem-oppervlak. dan is er meer over te zeggen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 33
Weet iemand zo de dikte en de diameter van de 240 schijven. Ik ben bezig om er gegroefde schijven onder te zetten
Deze komen uit Amerika, maar moeten hier ook wel te krijgen zijn. Ik vind de standaard remmen best remmen hoor alleen zijn die van mij ietsjes krom en vind deze dingen er wel sexy onder staan, kvind geperforeerde schijven net iets te overdreven.
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Topics: 36
Zo Jan-Willem

hock:
Mooi verhaal! Bedankt!
Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Citaat:Lukas jou nodig ik nog een keer uit voor een ritje
Voor een ritje in de turbo, of met de rallybak :lol: :lol: :lol:
Topics: 135
Ja, bedankt weer Jan-Willem!! Je hebt mij ook eens wat info gemaild over remmen een jaar of 2 geleden. Dat heb ik nog ergens bewaard. Ondertussen ben ik ook zo ver dat ik eerst maar eens de boel opfris met nieuwe remolie en wellicht een nieuwe (omvlochten) remslang. Dan maar eens kijken of het goed remt. Dan kan ik altijd nog kijken of het wat feller mag. Ik ben zelf wel iemand die graag laat en hard remt dus voor mij zou het wel wat zijn denk ik.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 23
Ik was aan het zoeken naar een upgrade voor de 240. Tot mijn stomme verbazing kwam ik een hele rij aan auto's tegen die werden ge-upgraded. Met ..... 240 remklauwen.
Waarom ? Het zijn goede stabiele 4 zuiger remklauwen. Een andere klauw kan enkel beter werken ALS:
- De vlaktedruk op het blokje hoger is.
Maar dat betekens dan automatisch dat je pedaalslag ook groter wordt en je dus minder "gevoelige" remmen krijgt.
- Het oppervlak van het remblok groter is
Dit kan alleen in combinatie met een hogere vlaktedruk. Zie bovenstaand nadeel
- De remklauw verder uit het midden, meer naar de rand van de velg wordt verplaatst.
Zo heel raar is de vraag dus niet eens. Als je klauwen in goede conditie zijn, je remvloeistof is op orde en je klauwen zijn in goede staat en gangbaar...... Dan is het een goed idee ze naar buiten te verplaatsen met een grotere schijf. De uitwendige overbrengingsverhouding wordt dan kleiner.
Zie het zo, het wiel heeft een arm ten opzichte van de rem waar de blokjes de schijf raken. Door een grotere schijf te nemen verklein je de arm. Neem je een grotere velg (of band) dan is het goed mogelijk dat je de arm VERGROOT waardoor je remkracht AFNEEMT.
Als je het zo bekijkt zijn 14" wieltjes met 50-serie bandjes zo gek nog niet.
Als je een 6-7 mm dikke staalplaat maakt en je last er 2 op elkaar, paar gaten boren en klaar is Volvo. Wie heeft er adviezen over schijven die passen, dezelfde dikte hebben, liefst dezelfde offset maar in diameter wat groter zijn ? En dan liefst nog passend in een 15" wiel. Ik zie dat wel zitten.
Ik ben wel bezig met andere schijven, geventileerde met gaten en groeven. Krijg hopelijk morgen andere remblokken en dan kan ik ze monteren, als het klaar is laat ik het wel ff zien. Schijven zijn S-serie van Santler...zie Dutch power trading.
Topics: 23
Hee, veel appart spul. Die kende ik nog niet, bedankt !
De achterkant hoef je trouwens niets aan te doen. Die zou bij de 200 al aan des sterke kant zijn. Als de achterkant te hard remt t.o.v. de voorkant kom je hopeloos in de slip terecht.