Topics: 74
Wat als je nu dus zo'oldtimer verzekering hebt en je mag jaarlijks max 5000 km rijden, maar je rijd er 10000 en je rijd net na dat jaar tegen een boom. Ben je dan nog wel verzekerd of ben je dan zacht gezegd, 'Het Haasje'? Hetzelfde met de APK trouwens, wat als je geen APK hebt en je jaagt je auto naar de t**** en het is je eigen schuld? Ik hoor daar nl nog wel eens wat wild west verhalen over.
Topics: 41
geen APK= niet verzekerd, geldt bij elke verzekeringsmaatschappij, en terecht, al worden Oldtimers 25jaar> zometeen om de twee jaar APK plichtig, half 2006.( en voitures 1960< zijn gevrijwaard)
en km beperking: kunt toch altijd zeggen dat je km teller kaduuk was ( evt. in samenspraak met je garage) en je er een nieuwe in hebt gezet, met andere km stand
nooit iets van gemerkt oid, en aanrijding: je vult toch zelf je aanrijdingsformulier in??
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Topics: 74
Nou ja, ik ken dus iemand die zn volvo al een tijdje niet gekeurd heeft (een jaar of 5) en er al twee keer een ongeluk mee heeft gehad. Niet eigen schuld dan, maar niemand heeft ergens naar gevraagd. De tweede keer was de auto zelfs total loss en hij heeft 't volledige bedrag uitgekeerd gekregen van de verzekering. Dan zit er dus ergens een kink in de kabel vrees ik.
Topics: 34
PP schreef:nooit iets van gemerkt oid, en aanrijding: je vult toch zelf je aanrijdingsformulier in??
Totdat er een steekproef gedaan wordt en dan hang je alsnog....
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Topics: 18
PP schreef:geen APK= niet verzekerd, geldt bij elke verzekeringsmaatschappij
Van waar heb je deze info?
http://www.verkeershandhaving.nl/index.php?s=44&id=0
Citaat:Vraag
APK - Mijn auto heeft een aantal reparaties nodig voordat het APK goedgekeurd kan worden, maar ik wil deze reparaties nu nog niet uit laten voeren. Wat moet ik doen?
Antwoord
In dit geval kunt u de geldigheid van het kenteken laten schorsen. Let op: u mag niet met het voertuig rijden als het kenteken is geschorst.
en dus:
Citaat:Verplichtingen kentekenhouder
Als kentekenhouder heeft u een aantal wettelijke verplichtingen:
de Algemene Periodieke Autokeuring (APK)
verzekering: op elk motorrijtuig moet een wettelijk verplichte aansprakelijkheidsverzekering gesloten zijn. Deze dekt alleen uw aansprakelijkheid voor de schade die u met het motorrijtuig bij een ander heeft veroorzaakt. Voor de schade aan uw eigen motorrijtuig of uzelf, de bestuurder en eventuele passagiers kunt u op vrijwillige basis een verzekering sluiten.
betalen motorrijtuigbelasting
betalen verkeersboete! (?Mulderboete?)
Schorsing van de 'kentekenverplichtingen'
U kunt op het postkantoor schorsing van het kenteken aanvragen. Deze gaat in op de dag van aanvraag en duurt een jaar. De APK, verzekering en motorrijtuigenbelasting (MRB) kunnen hiermee voor een jaar worden geschorst. Deze periode kan eventueel worden verlengd.
Voortijdige (dus binnen het jaar) opheffing van de schorsing is ook mogelijk. Is de schorsingsperiode korter dan 3 maanden dan bent u alsnog motorrijtuigenbelasting verschuldigd.
De geldigheid van de APK verandert niet. Verstrijkt de geldigheid van de APK tijdens de schorsingsperiode, dan moet u de auto dus laten goedkeuren v??r de afloop van de schorsingsperiode. U mag met de auto de weg op om naar de keuring te gaan. U moet dan wel weer WA-verzekerd zijn. De verzekering loopt door, tenzij u deze tijdelijk stopzet. Het kan raadzaam zijn de auto wel tegen brand, diefstal en dergelijke te verzekeren.
Aan schorsing van het kenteken zijn kosten verbonden:
23 euro voor motorfietsen (december 2002)
68 euro voor andere motorvoertuigen (december 2002).
Teruggaaf van schorsingskosten is niet mogelijk.
Voor verzamelaars van oldtimers is er een aparte schorsingsregeling. Meer informatie bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer, telefoon 0900 07 39.
> Rijksdienst voor het Wegverkeer
http://www.anwb.nl/published/anwbcms/con...js.nl.html
+ de tegenpartij kan je claim teniet doen, aangezien je niet aan je verplichtingen hebt voldaan
orte Bochtenridder

Topics: 32
Ik heb 2 auto's in de oldtimer verzekering, 1 van 30 jaar (242) en een 360 van 20 jaar oud.
Hoef je geen "eerste" auto voor te hebben, wel de 242 all-risk gedaan en de 360 , WA.
De auto van mijn vriendin (een 340 van 1990) gaat nog niet, de auto moet ten minste 19 jaar oud zijn..
VOLVO 945 2.3 i aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />
![[Afbeelding: cooltext34912265.gif]](http://img.photobucket.com/albums/v391/jautew/cooltext34912265.gif)
<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Topics: 33
waar heb je um verzekerd?
wat betaal je qua premie, wa of wa+
zit er een leeftijd aan verbonden?
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Topics: 32
Bij winterthur geloof ik...(regelt mijn verzekeringsman) :?
De 242 bijna 200 e de 360 79 e p/j
Terwijl een 340 met een waarde van een paar honderd gewoon 300 e p/j kost. :wink: :wink:
VOLVO 945 2.3 i aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />
![[Afbeelding: cooltext34912265.gif]](http://img.photobucket.com/albums/v391/jautew/cooltext34912265.gif)
<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook