Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verzekering
Ik wilde mijn Volvo 240 GL uit '86 verzekeren en mijn oog viel op de oldtimerverzekering van UnivÃ. Deze geldt voor auto's van 25 jaar of ouder. Het leek te mooi om waar te zijn. Een premie van nog geen tientje.

Ik had voorlopige dekking gekregen, maar kreeg maar geen reactie vanuit UnivÃ. Nu werd ik net gebeld met de boodschap dat ze mij niet konden verzekeren omdat ik aan had gegeven de auto dagelijks te gebruiken. Het was dat of recreatief gebruik. Ik val er eigenlijk meer tussenin. Ik gebruik de auto niet voor woon- werkverkeer, maar af en toe een ritje hier en daar.

Aangezien dit mijn eerste auto is en ik nog geen schadevrije jaren heb opgebouwd zou een reguliere verzekering me bakken met geld gaan kosten. Ik vroeg me af jullie wellicht andere opties hebben waar ik de wagen (goedkoop :biggrinSmile kan verzekeren.

Wederom bij voorbaat dank voor jullie expertise!
Antwoord
Bij Gio (http://www.gio.eu ) doen ze wat minder moeilijk.
Antwoord
Zekers, GIO is prima. Volgens mij kan je met een klassiekerverzekering geen schadevrije jaren opbouwen, dat is een nadeel.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
oldtimerverzekering of klassiekerverzekeringen zijn meestal kilometer gerelateerd, dus niet echt een oplossing.

Een gewone verzekering is toch niet zo heel duur voor een 240? als je hem registreert als dagelijkse auto, dan kan zo'n verzekering toch niet zo duur zijn? het is namelijk geen "snelle" auto op papier, dus voor een beginnend bestuurder vast wel te betalen.
Ik snap niet zo goed waarom je hem als klassieker wilt verzekeren?

persoonlijk heb ik mijn turbo (ook op kenteken staat Turbo) niet op mijn naam staan i.v.m. de premie. Als ik 24 word en voor de wet niet meer als beginnend bestuurder wordt gezien, zet ik de turbo op mijn eigen naam.
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
De goedkoopste verzekering die ik kan vinden is 35,-. Da's niet heel veel geld natuurlijk, maar zo'n oldtimerverzekering is nog geen derde van die prijs.

Wel een nadeel van die schadevrije jaren trouwens.. Daar had ik even geen rekening mee gehouden. Wellicht voor de toekomst toch wel handig om die toch wel op te gaan bouwen.
Antwoord
Dan is het toch heel simpel?

Optie 1: Normale verzekering, geen restricties.
Optie 2: Oldtimerverzekering, KM-restricties, geen dagelijks vervoer.

Je hebt geen keuze, dus moet je voor 1 gaan. Was met een "gewone" dagelijkse auto niet anders.

Ik snap wel dat je graag oldtimerverzekering wilt i.v.m het geld. Maar je moet ook niet hebben dat in het geval dat er wat gebeurd, de verzekering de dekking terugtrekt omdat je je niet hebt gehouden aan de afspraak.
Tevens moet je niet vergeten inzittendenverzekering te nemen(als het er niet standaard bij zit). is een paar euro extra en je bent dan ook verzekerd voor je passagiers. Mocht hen wat overkomen, dan zijn zij meeverzekerd.
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Ik heb toch maar een reguliere verzekering afgesloten met inzittendenverzekering. Totale kosten 39,- per maand.

Ik heb bij Gio gekeken, maar ik kan de auto daar niet (eerlijk) verzekeren. De Volvo is mijn enige auto en ik gebruik deze voor meer dan alleen recreatief gebruik. Dan zou ik dus in het malus/bonus tarief vallen en dat kost me al net zoveel als een reguliere verzekering. Daarnaast bouw ik bij Gio volgens mij geen schadevrije jaren op. Tenminste, daar vind ik niks over terug op de site.

Dus dan maar een paar tientjes per maand meer ophoesten..
Antwoord
Eerder heb ik ook Unive gedaan, kreeg ook tijdelijke dekking tot ze belden...

Nu ben ik verzekerd bij de ANWB, was er al lid (nog nooit nodig gehad gelukkig (afkloppen..)). Geen 1e auto nodig voor zover ik weet. Ik wil ook helemaal geen andere 1e auto, ik rijd bar weinig, sleutel er meer aan ;-). Volgens betaal ik WA 60,00 euro per jaar. (zonder pechhulp)
Antwoord
Je kunt bij de ANWB alleen een klassieker verzekeren als je er ook je eerste auto in de verzekering hebt. Dus waarschijnlijk heb jij een reguliere auto verzekering.
Antwoord
Ik heb het even snel gecheckt en zoals Wijnand al zegt kan je deze verzekering alleen afsluiten als je naast de klassieker ook een reguliere verzekering bij de ANWB afneemt.

Hoe heb je dat geflikt, lenlux?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Goedkope verzekering Volvo 940 - 1997 henqui 2 3.903 20 May 2015, 21:31
Laatste bericht: Dopski
  Verzekering voor onder 24 Schipper 5 4.318 19 July 2013, 21:00
Laatste bericht: Schipper
  Oldtimer verzekering 23 jarige? Wittelimo 23 17.280 13 September 2011, 23:16
Laatste bericht: Boele
  Verzekering t.b.v. exportkenteken voor kopen auto in Zweden oudevolvo 2 3.567 16 January 2011, 12:21
Laatste bericht: oudevolvo
  Verzekering ton76 22 23.943 24 June 2010, 16:07
Laatste bericht: Sid
  Verzekering... hoe oud ben je en wat is je premie? mulderhj 37 17.402 16 December 2007, 00:58
Laatste bericht: Dopski
  Oldtimer verzekering Lukas Lagerweij 90 53.217 27 May 2007, 22:41
Laatste bericht: henqui

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)