Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
vacuum gebruiken om zuigertje stromberg op te tillen
Zoals ik schreef, het zit op mijn combi, maar die rijdt nog niet.
Ik weet dus niet of het systeem goed genoeg werkt.
Hierbij in elk geval een foto (helaas niet zo scherp, het is een uitsnede uit een grotere foto die ergens anders scherp was):

[Afbeelding: Stromberg_gasschuif_vacuum.jpg]

Zie ook het forum http://www.v44.nl
Zoeken op "gasschuif" of op "Vacuummechanisme".

Een iets betere foto van Martijn Konings uit een van die topics
[Afbeelding: carburatorcombisj9.jpg]
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
Bedankt voor de links...............

en vwb oude benzine een aardige link: http://www.chemieforum.nl/forum/index.ph...opic=14639
245 DL 1983
Antwoord
Top! Duidelijke verhaal en wat inzichtelijker met de foto's

Antwoord
netjes zo met die nippel, aansluiten op..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Ik rijd al 7 jaar met de volgende oplossing rond, en ben dik tevreden!!
In de hals bovenaan een gaatje boren, via het dempertje de zuiger omhoog trekken en daar ook een puntje in boren.
Vervolgens schroefdraad in het gat tappen en een boutje spits slijpen.
Op een boutje een vleugelmoer draaien, dmv het dempetje de zuiger omhoog trekken, het aangeslepen puntje van de bout of schroef in het geboorde puntje draaien en vervolgens de vleugelmoer gebruiken om de schroef te borgen.
Dan heb je de zuiger omhoog staan en inderdaad een betere flow, ook pakt de motor beter op vanaf stationair.
Op benzine rijden kan dan wel alleen boven de 2000 toeren.
Dus als het gas òp is, even stoppen en zuiger laten zakken door het borgschroefje gewoon te verwijderen.
Op de 7 jaar dat ik zo rijd, heb ik tot nu toe slechts ÃÃn keer hoeven stoppen (voor het schroefje dan toch).
Suc6
Keep them old tanks rollin'
Antwoord
Jambon schreef:wat ook wel gebeurd is een schroefje boven in zodat de zuiger op eoa maniet wordt geblokkeerd, maar ja, je rijdt niet voor niets (wel voorminder Wink..) op LPG, dus alles wat je nog aan doorstrooming kunt winnen altijd doen. (dikkere uitlaat, ander filter helpt ook stukken..)
twaintje schreef:Ik rijd al 7 jaar met de volgende oplossing rond, en ben dik tevreden!!
In de hals bovenaan een gaatje boren, via het dempertje de zuiger omhoog trekken en daar ook een puntje in boren.
Vervolgens schroefdraad in het gat tappen en een boutje spits slijpen.
Op een boutje een vleugelmoer draaien, dmv het dempetje de zuiger omhoog trekken, het aangeslepen puntje van de bout of schroef in het geboorde puntje draaien en vervolgens de vleugelmoer gebruiken om de schroef te borgen.
Dan heb je de zuiger omhoog staan en inderdaad een betere flow, ook pakt de motor beter op vanaf stationair.
Op benzine rijden kan dan wel alleen boven de 2000 toeren.
Dus als het gas òp is, even stoppen en zuiger laten zakken door het borgschroefje gewoon te verwijderen.
Op de 7 jaar dat ik zo rijd, heb ik tot nu toe slechts ÃÃn keer hoeven stoppen (voor het schroefje dan toch).
Suc6

dat bedoel ik maar.. Wink
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
s9606564 schreef:Volgens mij kan de naald alsnog slijten als hij niet hoog genoeg wordt opgetild.
Dan gaat hij net aan met de punt rammelen in de zitting en dan maak je het alleen maar erger.
Met een echt goed opgetilde zuiger zou het wel goed moeten gaan.
(Zelf geen ervaring. M'n Amazon Combi heeft dat systeem, maar die rijdt nog niet.)

De naald slijt niet alleen door mechanische belasting (trillingen e.d.) maar ook gewoon door oxidatie van de langsstromende lucht. LPG zal ongetwijfeld ook wel wat sporen bevatten van chemische elementen die corrosief zijn, zoals zwavel, chloor en dergelijke. Daardoor zal de naald dus ook slijten. Zelfs als de naald van een materiaal is gemaakt dat ongevoelig voor corrosie is, is er nog erosie (het afslijten doordat de lucht en gas moleculen botsen tegen de randen van microscopische breukjes in het naaldoppervlak), en in de kleine breukjes op het oppervlak kan water bevriezen en weer ontdooijen, wat op de lange termijn ook slijtage veroorzaakt.
Antwoord
carb + LPG: het grootste probleem hiermee vind ik het leegrijden van de carb. Het gevolg is dat de vlotter al rijdend op LPG continu ligt te hammeren op de bodem van de vlotterkamer. Gevolg: lekke gescheurde vlotter. Op het moment dat je de benzine functie dan hard nodig hebt kom je daar dan heel vervelend achter: overstromende vlotterkamer. Benzine lekkage op een hete motor. Linke boel.
Ik heb dit bij 2 auto's meegemaakt t.w een Volvo 340 1.4 en een BMW 2002.
Antwoord
Ik heb het idee om onder vacuum de zuiger omhoog te trekken al laten gaan. Ik heb nu de zuiger verwijderd en ga opzoek naar een reserve carb.

Het idee is om in Nederland met een "LPG-carb" te rijden en voor op vakantie de "benzine-in-noodgevallen-carb." te monteren. Op deze manier slijt de reserve niet (tenminste ik ga ervan uit dat er geen slijtage optreed van op de plank liggen) en kan er met een gerust op LPG en Benzine gereden worden in het buitenland.

Antwoord
e naald slijt niet alleen door mechanische belasting (trillingen e.d.) maar ook gewoon door oxidatie van de langsstromende lucht. LPG zal ongetwijfeld ook wel wat sporen bevatten van chemische elementen die corrosief zijn, zoals zwavel, chloor en dergelijke. Daardoor zal de naald dus ook slijten. Zelfs als de naald van een materiaal is gemaakt dat ongevoelig voor corrosie is, is er nog erosie (het afslijten doordat de lucht en gas moleculen botsen tegen de randen van microscopische breukjes in het naaldoppervlak), en in de kleine breukjes op het oppervlak kan water bevriezen en weer ontdooijen, wat op de lange termijn ook slijtage veroorzaakt.

Gelukkig praten we hier over een hele lange termijn. Gaserosie wordt pas interresant bij hoge omgevingstemperaturen. Bovenstaande is wel heel erg ver gezocht :o
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  vacuum-gestuurde lpg hoofdstelschroef? BartJu 0 257 8 March 2024, 22:07
Laatste bericht: BartJu
  Cilinderkop B230A nog te gebruiken of??? gillestuur 29 809 2 September 2019, 22:24
Laatste bericht: gillestuur
  B18 gebruiken als donor voor B20, wat kom ik tegen? Lennart 3 3.887 27 January 2018, 09:00
Laatste bericht: oudevolvo
  synchroniceren van zenith-stromberg carburateurs van een b30 volvohenkie 9 8.045 3 January 2016, 21:08
Laatste bericht: Jambon
  Stromberg 175 CD-2 reviseren Mark244 11 13.964 24 June 2015, 21:23
Laatste bericht: Mark244
  vacuum slangen geklooi bij LPG ombouw? 245GLE1981 2 3.145 22 December 2014, 17:17
Laatste bericht: 245GLE1981
  Orde in de chaos bij EGR vacuum Roboer 2 2.482 26 March 2013, 19:14
Laatste bericht: Roboer
  Volvo 240 B200k startproblemen na paar dagen niet gebruiken David Demper 10 9.817 13 January 2013, 19:00
Laatste bericht: PieterL
  vermogen verdamper genoeg of te krap? Tevens vraagje over welke naald voor stromberg Jeroen V 24 13.510 31 July 2012, 06:28
Laatste bericht: Jeroen V
  Pierburg cdus 175 1 op 1 uitwisselbaar met Stromberg cdus 175? madmax 53 27.694 28 July 2012, 21:08
Laatste bericht: Arjan245

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)