18 May 2010, 09:29
dat ziet er goed uit zo op het eerste gezicht
Auto kopen in Belgie en zelf terugrijden
|
18 May 2010, 09:29
dat ziet er goed uit zo op het eerste gezicht
18 May 2010, 09:49
Toe maar! Mooie vondst, zeker als de prijs ook zeg maar 'Belgisch' is. Met de originele crappy krik en gereedsschapsetje nog in de kofferbak.
Ik zou daar ook wel een stukje semi-legaal chauffeuren voor over hebben. Ik zou een RDW kenteken aanvragen, het is alleen bedoeld om van huis naar de keuring te rijden maar dat valt wel uit te leggen. De WA kan je afsluiten op dit kenteken. Je koopt de auto aan de grens, zet het kenteken erop (gratis, je mag zelf maken ook nog), rijdt naar de RDW in Roosendaal (waar je een afspraak regelt, of en hoe hij gekeurd wordt is eigenlijk niet eens belangrijk) en rijdt de rest tralalalala zingend naar huis.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
18 May 2010, 21:35
Ziet er heel netjes uit Rob!!
Ik vind de oplossing van Marc de mooiste en meest nette. Zo zou ik het ook doen.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
18 May 2010, 21:52
WOW! Dat is ECHT een heel mooie 244!
Citaat:3) Iemand de auto naar de Belgische grens laten rijden, en dan verder op 1-dags kenteken van de RDW Euhm, je bedoelt hiermee toch dat die Belg dan de auto wel op Belgische platen naar NL rijdt he? Het is hier (B) namelijk ook niet toegestaan (volgens de letter van de wet, dan toch) om als Belg een auto op buitenlandse platen te besturen. Maar er valt idd wel een mouw aan te passen, zoals Volvodiesel zegt: een setje Belgische platen erop (even pikken van de daily). De Belg / eigenaar van de platen, moet dan zeker wel zijn verzekeringsmaatschappij inlichten en regelen dat je een dagje met een andere auto rijdt. En dan rijden maar. In principe ben je nog steeds illegaal, gezien je een auto bestuurt die niet ingeschreven is op de platen die er op hangen. Maar goed, meestal mondt dat uit in een waarschuwing, no worries ;D ![]()
19 May 2010, 16:41
Marc1970 schreef:Toe maar! Mooie vondst, zeker als de prijs ook zeg maar 'Belgisch' is. Met de originele crappy krik en gereedsschapsetje nog in de kofferbak. Wanneer uitvoerbaar strak plan! Je zou op die zelfde platen naar huis toe kunnen rijden. Je bent immers verzekerd. En je bent onderweg naar de RDW (in Heerenveen,... ;D). Want staat er ook bij dat het binnen een bepaalde straal dient te gebeuren? En anders staat mijn aanbod nog steeds,... ![]()
19 May 2010, 22:16
Allereerst wil ik iedereen ontzettend bedanken die zijn diensten heeft aangeboden, of heeft meegedacht over een al dan niet legale manier om de Blauwe Belg in Friesland te krijgen.
Ongelooflijk wat een reacties ik heb gehad van mede-forummers die geheel belangeloos mij wilden helpen. :o Van alle mogelijke opties (en dat zijn er nog al wat) heb ik gekozen voor de Marc-manier (stukje semi-legaal chauffeuren ;D ). (Ik wilde toch het liefste zelf terugrijden, en dat ook op korte termijn doen) Ik rij meteen door naar het RDW-keuringsstation in Rijen (ook vlak over de grens) en als alles goed is, rij ik daarna zingend naar huis! WA-verzekering bij GIO voor 6,30/mnd afgesloten. Wordt vervolgd! ![]()
19 May 2010, 22:25
Ziet er goed uit!
Wauw! Als je de 245 eruit doet heb je zon beetje alles in dezelfde kleurstelling.
20 May 2010, 07:50
Hoor wel ff wanneer ie voor de deur staat, komen we ff langs om het nieuwe kroost te bewonderen
![]() (Btw, heb je je buren al ff ge ![]()
20 May 2010, 17:24
Fraaie wagen Rob. Heel veel plezier ermee.
Jack |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|