Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
speakers
Filip schreef:maar even wat anders, dat rechthoekige gat boven in je dasboard (onder dat rooster bij je voorruit, iemand eens geprobeerd daar een ovale bass-speaker in het zetten?

Bij de 142 nu nog van Peter zit daar een enkele box... geen bass-box Sad
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
Ticcie schreef:[Afbeelding: tweeter8am.jpg]

Tada! Big Grin

Mooi mooi mooi 8)

En (ben ik veeleisend?) nu nog een foto als ze gemonteerd zijn? :oops:

Gr Big Grin
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
heel mooi, maar het geluid dat er uit komt..is dat wat? Anders kun je misschien de speakers vervangen door beter...en de kapjes gewoon Volvo houden natuurlijk. Smile
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Ikzelf heb alles van sony er in liggen.

Van voor 10" 125 watt speakers, die zitten vast op een multiplex plaatje dat op zijn beurt weer vast zit aan de deur. daarover zit de deurbekleding met de originele speakerkapjes.

Achterin heb ik ovale 300 watt 3 weg speakers, hiervoor heb ik wel wat moeten zagen in de hoedenplank (de originele vierkante gaten wat groter gemaakt.)

Dan heb ik ook nog een 50 watt radio ingebouwd, alles is van Sony Xplod en ik moet zeggen zonder woofer of versterker blaast het best wel hard.
wedish designer drugs<br />*NU VERKRIJGBAAR: "PARELS VOOR DE ZWIJNEN" VAN KONCEPT* 10 betonpunkparels gebracht door uw betonpunkzonen uit Molenbeersel. Geschilt om als achtergrond muzak te gebruiken in uw azalea en fuchsia serre.
Antwoord
Ik ben niet kapot van Xlpoid...rare geluid. Klinkt blikkerig. Rare settings. Ook dat DSO kan voor mijn part de prullenbak in. Sorry! Geef mij maar gewoon Bass, Treble en eventueel loudness. De rest is bullshit denk ik.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
ik heb de originele tweeters er al uitgesloopt en er gaan MTX tweeters in die ik nog heb liggen. Beetje lastig alleen is dat de tweeters vlak liggen en ze dus niet naar je toestaan - da's eigenlijk wel nodig met hoge tonen....

Gemonteerd zien kan nog niet, want ze gaan in Het Turbo Project. Nog effe geduld dus!
Antwoord
Heren,

na de grote opknapbeurt bij estateservices was het de moeite weer waard om het geluid te verbeteren. De 10 cm Volvospeakers met kartonnen conussen zijn vervangen door 10 cm gound zero bass/midtone speakers die net te diep waren (raam ging niet mee open) en die dus nu met een opvulring op de originele plek zitten. Daar horen tweetertjes bij die netjes op het dashboard passen. Sony radio erin en lekker luisteren.

Voordelen: simpel in te bouwen, geen gaten bijboren, veel beter geluid dan de Volvo sprakers
Nadelen: uit een 10 cm speaker komt toch nooit echt een goede bas. Daar moet dan tzt maar een subwoofertje in de bagageruimte (estate, plek zat) om Pastorius, Haden, Miller, Becker, Jones, Chambers, Holland en Lopez een beetje recht te doen...

F
Antwoord
Frans en Jos? schreef:Heren,

na de grote opknapbeurt bij estateservices was het de moeite weer waard om het geluid te verbeteren. De 10 cm Volvospeakers met kartonnen conussen zijn vervangen door 10 cm gound zero bass/midtone speakers die net te diep waren (raam ging niet mee open) en die dus nu met een opvulring op de originele plek zitten. Daar horen tweetertjes bij die netjes op het dashboard passen. Sony radio erin en lekker luisteren.

Voordelen: simpel in te bouwen, geen gaten bijboren, veel beter geluid dan de Volvo sprakers
Nadelen: uit een 10 cm speaker komt toch nooit echt een goede bas. Daar moet dan tzt maar een subwoofertje in de bagageruimte (estate, plek zat) om Pastorius, Haden, Miller, Becker, Jones, Chambers, Holland en Lopez een beetje recht te doen...

F

Dat klinkt wel aardig. Hoeveel hebben die speakers je gekost?

Kheb vanmiddag de grotere speakers achterin ingebouwd. Ik heb een setje van mn pa gekregen (die uit de polo die aan gort was gereden) van 't merk mjb(???). Ze doen het best iig. Was nog wel redelijk een klus aangezien er nog helemaal geen box draad lag (voor en achter..) en 't dus nog helemaal gelegd moest worden. Maar 't zit er allemaal in en je ziet er niks van. ik moet alleen dus nog een paar speakers hebben voor voorin :-k
Antwoord
ik heb 10cm pioneers gekocht past perfect alleenje zit met die plastic bijbehorende RONDE kapjes die moet je even netjes met een kniptangetje bijwerken dan past t echt prima ziet er leuk uit de geknipte rand zit onder de schuine oplopende rand in je deur dus daar zie je weinig van. maar t mooiste blijft rechthoekige speakers en orgine kapjes maar ja die moet je dan wel ff hebben.
Vitara
Antwoord
hoeveel hebben die pioneers je gekost? Idea
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  speakers in de 240 estate Frans en Jos 20 13.715 29 May 2012, 23:49
Laatste bericht: marcela112
  Audio / speakers (240 GLE) bramvb 3 2.777 9 September 2009, 08:01
Laatste bericht: Frans245
  Speakers op de wielkasten? Rhino 30 16.246 4 April 2008, 22:23
Laatste bericht: aeos
  speakers vernieuwen; suggesties? pierre 6 4.709 10 April 2007, 23:11
Laatste bericht: Rubicon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)