Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bodem + Wielbakken lassen voor beginner :)
Net terug van vakantie, staat er toch een mooie bodem op me te wachten Wink

hierbij de foto's.. het heeft me 1050 euro gekost, maar ik kan nu weer een tijdje vooruit:

[Afbeelding: Photo071.jpg]
[Afbeelding: Photo072.jpg]
[Afbeelding: Photo073.jpg]
[Afbeelding: Photo074.jpg]
[Afbeelding: Photo075.jpg]
[Afbeelding: Photo076.jpg]
[Afbeelding: Photo077.jpg]

Dan nog een vraagje, de balk in deze foto:
[Afbeelding: Photo078.jpg]
Kan die zomaar weg? Ik wil aan die kant (rechtsachter) eigenlijk mijn reservewiel plaatsen, omdat linksachter de LPG-tank zit. Aan die kant zit niet zo'n balk, dus ik dacht zelf van wel, maar ik wil het toch even verifieren Smile

Dat was het weer, morgen (weekje te laat) naar de APK...
Antwoord
Ik denk dat dat balkje daar alleen zit om een deel van de houten laadvloer en een bordkartonnen zijpaneel op zijn plek te houden, dus weinig structureel.

Een week is wel een hele poos om 5 stukken op hun plaats te lassen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
'T is niet door een garage gedaan, een vriend van een collega Smile Het zijn niet alleen die 5 stukken, maar ook alles eromheen wat weggeroest was, die stukken passen nooit helemaal goed. Er zijn naast die stukken nog een stuk of 6 plaatjes ingelast... Hij had nog wat meer plekken gezien die ik zelf gemist had.

Het is mooi gedaan, ga ik een lange tijd plezier van hebben!
Antwoord
Een hele week om 5 stukken te lassen is inderdaad wat veel. Die jongens van het "Belg"" topic hebben in 3 dagen een complete bodem gelast Smile
Antwoord
LuckyLoek schreef:'T is niet door een garage gedaan, een vriend van een collega Smile Het zijn niet alleen die 5 stukken, maar ook alles eromheen wat weggeroest was, die stukken passen nooit helemaal goed. Er zijn naast die stukken nog een stuk of 6 plaatjes ingelast... Hij had nog wat meer plekken gezien die ik zelf gemist had.

Het is mooi gedaan, ga ik een lange tijd plezier van hebben!

en voor 1050 eurie heb je zelf ook een mooi lasapparaat :-)
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Antwoord
tsja ik vind het ook wat veel geld maar goed... je kan er weer een paar jaar tegen dat is natuurlijk het voornaamste
maar het loont 100% om zelf een bakmachine aan te schaffen dat weet ik wel Wink
Antwoord
jos245 schreef:Een hele week om 5 stukken te lassen is inderdaad wat veel. Die jongens van het "Belg"" topic hebben in 3 dagen een complete bodem gelast Smile

Gaat het hier om een wedstrijd dan? Maakt het uit of er ergens een dag, week, maand of jaar over gedaan wordt?
Groeten van Frans
Antwoord
v700r schreef:
jos245 schreef:Een hele week om 5 stukken te lassen is inderdaad wat veel. Die jongens van het "Belg"" topic hebben in 3 dagen een complete bodem gelast Smile

Gaat het hier om een wedstrijd dan? Maakt het uit of er ergens een dag, week, maand of jaar over gedaan wordt?

Dat vind ik ook, 't belangrijkste is dat het is gebeurd.. en dat terwijl de eigenaar geniet van een cocktail op z'n luchtbed int zwembad op de canarische eilanden.. ideaal lijkt me zo! Wink
Antwoord
dit ziet er een beetje uit zoals mijn vloer. Alleen heeft de mijne dat bijna alleen links. Is te repareren. Dat wel.

Kijk goed naar de achterkant. Wielen eraf en dan met de hamer goed overal op gaan slaan om te kijken waar het rot is. Ook achter de achterbumper. Haal zowieso ALLE bekleding uit de auto. Succes!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Nou ja, 400 ervan was materiaal, volgens mij krijg je geen lasapparaat die dit kan + de benodigde cursussen voor 650 euro.

Maar goed, ik ben er blij mee Smile

Nu de oorzaak zoeken: de voorruit lekt een beetje en er komt water vanuit de paravan rechtstreeks de cabine binnen, vanuit de passagiersstoel komt het water rechtsonder de ruitenwissermotor vandaan. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Het is van binnenuit al eens gekit, maar van binnenuit kitten werkt niet, dat moet aan de buitenkant opgelost worden...
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  LPG trekhaak voor dikke of dunne bumpers: verschillen? BartJu 0 632 26 March 2024, 23:39
Laatste bericht: BartJu
  Welke voorzorgsmaatregelen nemen bij elektrisch lassen JanO 4 2.532 12 June 2022, 09:38
Laatste bericht: JanO
  middenarmsteun van achter naar voor? Gerben 2 2.069 3 December 2021, 14:01
Laatste bericht: 245GLE1981
  Welke bouten voor montage trekhaak DanielR 2 2.021 22 November 2021, 22:36
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Deuren 245 1976 vervangen voor nieuwe type 1978> JackRosario 4 3.615 8 May 2021, 09:57
Laatste bericht: Volvia240
  Blokjesgrille voor 1993'er? jos evers 21 17.843 5 March 2020, 15:35
Laatste bericht: Rob
  Laswerk bodem Nicolaas H 6 6.053 28 October 2019, 00:52
Laatste bericht: Nicolaas H
  Glazen dakraam voor 240 station Barracuda_82 0 2.849 9 May 2016, 08:31
Laatste bericht: Barracuda_82
  Lassen gat in dorpel oldiegoldie 6 10.418 19 April 2016, 15:53
Laatste bericht: Jerry
  Zoek console voor armsteun brun-c 4 5.013 13 March 2016, 22:14
Laatste bericht: henqui

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)