25 March 2008, 22:41
Jij kent de verkoper dus? Ken je zijn auto ook?
Volvo 740 tic '84.
|
Volvo 740 TIC na opknapbeurt
|
|
25 March 2008, 23:10
Jup.
25 March 2008, 23:28
En? Is dit een goede auto? Hij geeft aan dat de luchtmassameter of ECU kapot is...
Volvo 740 tic '84.
26 March 2008, 00:05
Dat klopt.
Op de rollenbank werd duidelijk dat de auto hoger in de toeren behoorlijk te arm liep. Desondanks een vermogen gehaald van 131 wielpk. Dus idd de LMM of ECU is niet goed. [img width=450 height=600]http://websworld.org/forum/0704/04020004.jpg[/img]
27 March 2008, 19:26
Maar los van de LMM of de ECU is dit technisch een goede auto. Enig idee Jelmar waarom Marcel de auto wegdoet?
Volvo 740 tic '84.
27 March 2008, 21:00
Hij heeft nog 3 andere projectauto's staan (een Xantia of Xm, en 2 lancia's) en hij heeft pas een BMW e39 540i gekocht.
word een beetje vol dus. ;D Verwacht trouwens niet dat als je mijn naam noemt korting ofzo ![]() Marcel is een prima gozer, ik heb namelijk oa. het blok gekocht wat hij van plan was in deze 740 te bouwen.
27 March 2008, 22:01
Nee hoor, als ik geintresseerd ben in een auto verschuil ik me achter niemand. Als ik deze auto koop, zou ik deze gaan slopen en dat is eigenlijk zonde van de auto. Bovendien, ik moet de auto opslaan en dat maakt het allemaal minder aantrekkelijk. Marcel weet dat als hij met de auto blijft zitten, ik misschien nog wel interesse heb...
Volvo 740 tic '84.
13 June 2008, 20:43
Ik ben nu een aantal maanden bezig met het inlopen van achterstallig onderhoud.
Het volgende is inmiddels gedaan: 1. Nieuwe naden in de achterbank genaaid (scheuren weg). 2. Diverse nieuwe lampjes (dashboard, interieur, kofferbak, remlicht) en zekering 15w (nr.5). 3. Dashboard uitgebouwd, klokje gemaakt en metertjes opnieuw aangesloten. 4. Nieuwe afsluitbare tankdop (origineel volvo). 5. Nieuwe hulpkoppeling cilinder. 6. Nieuwe distributieriem + spanrol 7. Nieuwe V-snaar 8. Krukaspoelie (tweedehands sloop) 9. Tandwiel achter krukas (tweedehands sloop) 10. Stappenmotor / CIS-klep vervangen (tweedehands gekocht). 11. Relais interval ruitenwisser (sloop). 12. Andere deurpanelen achter (sloop). 13. Slot handschoenenkastje (sloop). 14. Reservewiel (sloop). 15. Rubber deur bestuurderskant (sloop). 16. Alarmlicht schakelaar (sloop). 17. Nieuwe verdeelkap (Bosch). 18. Nieuwe bougiekabels (Bosch). 19. Nieuwe bougies (platinum â Bosch). 20. Nieuwe K&N-luchtfilter. 21. Nieuwe pedaalrubbers. 22. Nieuwe ruitenwisserbladen (Bosch). 23. Gasklep schoongemaakt. 24. Kleppen gesteld bij 254.00 km (alle kleppen weer op 0,35). 25. Nieuwe oliefilter (Mann) + olie ververst (10W-40). 26. Nieuwe pakkingen achter de verdelerkap - onsteking (ignition). 27. Nieuwe kleppendekselpakking. 28. Nieuwe benzinefilter (Bosch). 29. Nieuwe rubber olievuldop op kleppendeksel. 30. Nieuwe voorruit. 31. Nieuwe achterbanden (Arrowspeed) Deze onderdelen hebben ervoor gezorgd dat de auto nu beter loopt dan toen ik hem kocht. Wel moet ik zeggen dat de auto niet op alle fronten is verbeterd. Het stationair toerental schommelt nog steeds, dat had ik eigenlijk al willen oplossen. Probleem is echter dat ik niet zomaar een ECU of een LMM wil kopen als ik niet zeker weet dat het probleem hier zit. Daarnaast maakt de auto een wat zagend geluid. Ik vermoed dat dit geluid komt uit het luchtfilterhuis (wellicht door het plaatsen van de K&N-filter). Iemand ervaring met dit probleem? Ik heb de afgelopen weken weer nieuwe onderdelen binnengekregen om de auto verder op te knappen. Veel verwacht ik van de veerpootbrug van SAM. Hier heb ik goede verhalen over gehoord. Ik wilde perse een kwalitatief goede brug. Voor de rest wordt de voorwielophanging helemaal aangepakt door het plaatsen van nieuwe rubbers, drijfstangen, fusee- en stuurkogels. Momenteel heb ik aardig wat rubbers, ringen, pakkingen, filters, bougies, etc. op voorraad. Komende weken ga ik dit allemaal inbouwen. Daarna een mooie lange rit door Europa maken, waarna de auto wordt weggezet om te wachten op de belastingvrije status. Het meeste moet nog gemonteerd worden. De nieuwe knipperlicht-units moeten de een strakkere uitstraling geven. Het achterlicht RA is ter vervanging van de unit die dof is geworden. Je ziet ook een koelvloeistofreservoir liggen. De oude is niet kapot, maar wel vuil. De auto moet er zowel onder de motorkap als aan de buitenkant strak uit komen te zien. Ik ga binnenkort nieuwe slangklemmen monteren en nog wat kleinmetaal laten zandstralen. Eventueel nog wat slangen vervangen waardoor de boel er gewoon nieuw uit komt te zien. Hier wat foto's: De nieuwe voorruit (de oude had een grote kras en een ster). ![]() Hier wat onderdelen bij elkaar. Sommige onderdelen had ik al eerder vervangen, daarom worden deze gebruikt voor de 244, zoals benzinefilter, oliefilter, etc... ![]() Voorlopig heb ik genoeg keerringen voor mijn beide volvo's. De motor mag immer geen olie verliezen. ![]() Wordt vervolgd.
Volvo 740 tic '84.
14 June 2008, 04:06
Waarom heb je er een nieuwe krukas in gezet ?
Even vraagje over dat achterlicht, heb je die nieuw bij volvo gekocht, of is het imitatie??
14 June 2008, 11:01
Marcel biedt die 740 Tic nu actief te koop aan op het 700/900 clubforum voor â¬500
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|