Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Abbabak MkII
Wat heb je nu eigenlijk voor tekst op je diff gekalkt?
Ik denk dat het onderste 07 is, maar de twee regeltjes erboven kan ik niet lezen (al heb ik wel een vermoeden)
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
misschien is het nog handig om een aluminium deksel te nemen voor de achteras. Ik heb zon deksel van mijn sloop 940 afgehaald, die roesten namelijk niet meer, en misschien koelen ze ook wat beter (dik alu). als ik een keer mijn achteras dan een abbabak behandeling geeft zet ik er gelijk zon deksel op.

240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
@ Peter: ML truetrac 11-07 zie ik toch alleen over 300000 km, dan gaat er natuurlijk een alu as in ;D ;D ;D

@JW: Goeie tip, ik ben al blij dat ik wat van die nieuwe 240's weet Wink Zit daar dan ook zo'n speed opnemer op ?
[img][/img]
Antwoord
abbabak schreef:@ Peter: ML truetrac 11-07 zie ik toch alleen over 300000 km, dan gaat er natuurlijk een alu as in ;D ;D ;D

@JW: Goeie tip, ik ben al blij dat ik wat van die nieuwe 240's weet Wink Zit daar dan ook zo'n speed opnemer op ?

meeste/alle 91 (?) en verder denk ik hebben die alu deksel, en de 700 en 900 series soms al eerder denk ik. wanneer ze begonnen zijn daarmee weet ik niet. mijn 240 (1990) heeft het niet. allemaal met de speedopnemer. Let wel op met de plug die er in zit, die wil wel eens goed vast zitten dus misschien maar gelijk vernieuwen.

alu as? klinkt goed! ;D
Antwoord
Jw240 schreef:alu as? klinkt goed! ;D

Yep, heb er wel een in .se over gelezen. Voor de rallye heren, veel geld.... :Smile

Maar tijdens het rijden kan ik vast lang sparen ;D ;D ;D
[img][/img]
Antwoord
ja ik heb er wel over gehoord en wel eens mensen gesproken die beweerden dat ze er aan konden komen. blijft gehuld in geheimen die alu achteras haha.
als je zo veel moeite wil doen neem dan gelijk een Dana 44 (?) van aluminium van onder een of andere jeep/andere modernere usa auto en laat die aanpassen op volvo formaat Big Grin
Antwoord
Gaan we doen....ooit 8)
Eerst maar 'ns het roestduiveltje aanpakken aan de onderzijde. Helaas is dat nu wat lastig terwijl er hier toch overal wordt gestrooid. We hebben al meer dan een week -10 snachts en overdag ma net boven 0.... Dat droogt niet lekker...
[img][/img]
Antwoord
Koni geel ingebouwd ;D ;D ;D heerlijk ! De veren zijn Lesjöfors 75362 front 35mm lager
http://www.volvo-power.net/div/lesjofors.pdf

[img width=800 height=534]http://sites.google.com/site/wepbep/_/rsrc/1229422348504/Home/volv/Koni86411245sportombouw%20.jpg[/img]

Als je de foto tekst leesbaar wil zien http://sites.google.com/site/wepbep/Home/volv
[img][/img]
Antwoord
zeer mooi! ;D
mijn 240 moet binnenkort ook eens een goede behandeling krijgen. Ik ben liever de roest voor, is nu nog niet zo veel aan de hand.

de voorste bussen van de achteras-draagarmen, pasten die zo? of moest je er nog wat voor aanpassen om die armen met poly bussen zo in de carosserie te zetten?
Antwoord
Je bedoelt deze, hmm, dat was de eerste, wilde ik er geloof ik uit persen maar de buitenkant bus blijft en de nieuwe schuif je er bijna zo in. Met een beetje vet en een stevige lijmtang, bankschroef. Pers heb je niet nodig, tenzij je koud demonteert zoals ik alweer 2 jaar geleden...

Voorste rubber draagarm achter. Omdat er alleen front op de verpakking stond probeerde ik bijna deze in de voorste draagarm te monteren Smile Blond dus ;D[Afbeelding: 200612041756_00103.sized.jpg]
[img][/img]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eindelijk een 245: Abbabak mkII is nu van mij en ook een beetje over de V70 pepijnwk 464 185.763 30 October 2024, 09:22
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)