Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even showen: 245GL '91
K ben vergeten foto's te maken vandaag, maar heb nog wel wat ander vermaak. Big Grin
[Afbeelding: Volvo_240_guzzi.JPG]
De volvo, achter verlaagd dmv 230kg motorfiets achterin.
[Afbeelding: IMG_7495.jpg]
Lol.

[Afbeelding: dash_245GL.JPG]
Nieuwe dash, echt jammer van de niet originele klokjes, verschil is goed te zien...

[Afbeelding: guzzi.JPG]
En nog even offtopic mn andere trots laten zien :o Tongue

Veren zijn lesjofors, of hoe je dat dan ook schrijft. Dempers sport-tour sachs gasgevuld. Prima combi zoals ik dat nu ervaren heb. Niet te hard, wel lekker sportief. Kan er ook zo mee naar zuid frankrijk rijden zonder gestuiterde nieren. Heb de veren opgehaald bij Tinustechniek, 450 inclusief btw. Daarnaast was ik nog 25 kwijt voor de veerspanners (onmisbaar!) nog eens 25 voor de moordenaar (eveneens onmisbaar!) en verder nog 37 euro voor een luchtsleutel (driemaal onmisbaar!!). Mistte alleen een lange slagdop maatje 24 voor de moer van de schokdemper; die is met standaard gereedschap echt niet los te krijgen omdat de demperstang mee draait. Had alleen een korte dop, daarmee kreeg ik net de oude moer los, maar de nieuwe niet vastgenoeg. Gelukkig heb ik connecties- en kon ik in een garage terecht (op zondag nog wel!).
Nogmaals, wat is het ongelovelijk te driften ;D
(k doe rustig aan, heb al es eerder een slootaccidentje gehad. Goed afgelopen, ford fiesta uit de sloot getrokken met de XC70 waarvan de neus nog net op de foto staat Tongue)

Verder is de roest rond de achterklep, bij de bumber, toch wat erger dan gedacht. Aanvankelijk twee plekjes zichtbaar, dat zijn er nu al drie...en onder de sierlijst is alles over de gehele breedte verroest, en doorzichtbaar.
Heb gehoord dat hier plaatdelen voor in de handel zijn, dus dat wordt een mooi projectje voor het voorjaar. Heb nu alles in de teer gezet. Pekelproof zou ik zeggen.

K heb btw nogsteeds de originele wielen, helaas nu met 1 wieldop minder..en ben ook een bumpstop verloren...
De turbo's heb ik al, in het voorjaar gaan ze naar de coater dus moet het nog even zo uitzingen.
Antwoord
Intussen gewoon met staal rondrijden, zonder doppen.

Maak morgen wel even een foto!
Antwoord
[Afbeelding: verlaagd.JPG]

Tadaa!!

Ze ziet er niet best uit zo...maar de eerdere foto's bewijzen dat ze opgemaakt er best wel goed uitziet.

Wil dr voor eigenlijk nog wel wat lager...veerklemmen misschien danmaar >Sad
Antwoord
zet er zo eens virgo's onder dat doet ook veel lager lijken hoor
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
Citaat:De turbo's heb ik al, in het voorjaar gaan ze naar de coater dus moet het nog even zo uitzingen.

Hoe krijg je je 240 nou helemaal mooi gelijk?

Voor is de mijne te hoog en achter perfect, maar alleen voor verlagen is ook niet geweldig, toch?
Antwoord
ziet er mooi uit! 91 is een goed jaar haha.

op het forum is nog wel eens wat origineels qua klokkenwinkel te vinden, mss is dat wat als je niet tevreden bent ovder de look?
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
dat word meestal opgelost door voor verder te verlagen als achter.
dit kan je doen door de voorste veren wat verder inelkaar te laten drukken.
een 60/40(mm) verlaging zou volgens mij precies goed zijn.

of je doet het net als JoostV6 die heeft zijn 264 achter 70mm en voor 85mm verlaagd als ik me goed herinner.
staat goed met de polarissen die hij heeft.
Antwoord
Ja die staat perfect op zijn wielen. Gewoon 2 setjes met 2 veren kopen dus.
Antwoord
persoonlijk vind ik 40mm meer dan zat voor de 240. Zeker met al die rotdrempels overal. Tja..ik woon in de stad. :-\
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
@dirk242; NEE niet 2 setjes kopen.... de 2 veren die voor de vorkant zijn bedoelt, even wat verder in laten drukken bij een bedrijf wat dat kan Wink
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 245GL 1983 net uit Zweden job245 159 82.095 10 February 2014, 23:35
Laatste bericht: job245
  245GL - Project met duitse kachel (3l. 24v) Arn02 86 59.335 20 May 2013, 22:53
Laatste bericht: Arn02
  Even voorstellen: 245GL uit '82 Arn02 6 3.493 10 January 2012, 15:47
Laatste bericht: SFRC

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)