Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even voorstellen: Volvo 244 '88
Als ie helemaal tip top als nieuw moet zijn, dan moet er nog wel een en ander gebeuren.

- Hij start slecht als het koud is, als het ÃÂcht koud is loopt ie dan ook moeilijk stationair, bij veel gas geven zakt ie in, bij langzaam gas geven komt ie wel mee.
- Benzine klepje is verbogen, iemand tegenaan gelopen.
- Schokdempers lijken versleten, bonkt nogal vooronder op slechtweg dek. Ik rij echter vrijwel alleen maar asfalt weg dus merk het verder niet echt.
- Fatsoenlijke radio, ik zou wel iets meer geluid willen en cd's afspelen is wel prettig.
- Een reserveband/thuisbrengertje + dop om een slotbout los te draaien
- 1 wielbout is een oud/simpel/roestig type, zonde dus.
- Gordelspanner gaat niet altijd soepel
- Bandjes voor lopen langzaam leeg
- Schakelaar voor interieur verlichting bestuurders kant doet het niet.

Maar dan ga ik al wel erg op de perfectionistische tour, ik kan met de meeste dingen prima rondrijden. Ben nu alleen even opzoek naar een autobedrijf dat tegen een fatsoenlijke prijs, en betrouwbaar (!) een grote beurt uit kan voeren. Mede omdat ik niet weet wanneer dit voor het laatst gebeurd is. Een deel kan ik ook prima zelf doen, maar voor een aantal dingen heb ik gewoon het gereedschap en de ruimte (brug/put) niet.
Antwoord
Olie verversen, oliefilter, luchtfilter, bougies, allemaal goed te doen zonder brug. Nodig: een bahco (ook zweeds), een schroevedraaier, opvangbak, bougiesleutel. Er is een origineel boordgereedschapssetje waar alles in zit wat je nodig hebt.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Ja en als je het niet zeker weet wanneer de distributie riem is vervangen zou ik dat als eerste laten doen.
Volvo 240 GLT<br />Volvo 240 VAN (overleden)<br />Volvo 340 met jarratel aandrijving
Antwoord
die distributie riem is absoluut een goeie, maar daar heeft paul mij ook op gewezen dus meteen even gekeken natuurlijk Tongue

bij km. stand 240.000 is die er op gekomen, ongeveer. en ik zit nu op zo'n 270.000 dus dat is nog niet zo aan de orde. Maar goed, bougietjes enzo das geen punt. Maar kleppenstellen enzo heb ik gewoon het gereedschap neit voor. Daarnaast lijkt het me ook wel fijn als er een keer iemand naar kijkt die wat gerichter kan kijken.

grappig trouwens dat boordgereedschapssetje, ik was die kofferbak eens aan het uitmesten toen ik hem gekocht had en kwam dat dingetje tegen. Op het moment dat ik hem oppakte kwam er een straaltje donkerbruin water uit, en toen ik er in keek was het alleen maar roest wat ik zag :Smile 3x raden waar die gebleven is dus Wink
Antwoord
Gave bak man !! ;D :o 8)

Staan goed die virgo's met een wat lagere band !

Jou 244 ruilen tegen mijn 744 ? ;D

Antwoord
Die 744 heb je toch nog maar net?
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
Ik vind deze 244 echt zoo moooiiiiii :Smile :Smile

alleen geen turbo Sad

Antwoord
Jelmar schreef:alleen geen turbo Sad

Inderdaad ;D Maar echt wel een gave auto inderdaad.
Antwoord
wow wat een toffe reacties allemaal! ;D

Geen turbo is wel iets van jammer maar aan de andere kant kan ik er prima mee leven hoor Tongue

En Jelmar, dies gek ;D

heb overigens een adres gevonden die onderhoud voor mij kan uitvoeren tegen een fatsoenlijke prijs! Neemt niet weg dat ik binnenkort een hoop zelf ga doen, waar ik zelf bij kan zeg maar.

Wat is volgens jullie een goeie plek om onderdelen te kopen?
Antwoord
Niels244 schreef:Wat is volgens jullie een goeie plek om onderdelen te kopen?

Estate services in Obdam leveren wel goede onderdelen tegen een fatsoenlijke prijs. Meestal heb ik onderdelen al op de mat liggen voor ik het uberhaupt al betaald heb. Bevalt erg goed.

http://www.estateservices.nl/
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 39 3.279 24 March 2025, 20:58
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen V70 III 2.0 D3 philippehopman 0 155 31 August 2024, 17:43
Laatste bericht: philippehopman
  Even voorstellen Didier911 0 354 2 July 2024, 21:33
Laatste bericht: Didier911
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 573 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen Jort 3 699 3 May 2024, 08:24
Laatste bericht: henqui
  Voorstellen _gijs_ _gijs_ 4 747 25 April 2024, 06:31
Laatste bericht: _gijs_
  Voorstellen: '83 Big Nose Kogelman 52 12.936 3 April 2024, 19:41
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 4.019 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 642 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 216.222 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)