Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
245 1987. moter dood
Ha Marco, heb zelf ook een 240 met B230K motor. Alle documentatie daarover is extra waardevol omdat die motor wat zeldzamer is dan andere, en technisch geιzien wat uitdagingen kent (om het zacht te zeggen).

Top dat je weer rijdt! Aanhouder wint enzo.
Volvo 240 GL 1987, Volvo 245 GL aut. 1979, Volvo 164 1971 (verkocht).
Antwoord
Als een kindje zo blij, met mijn oude servicewagen!
Antwoord
(7 August 2019, 10:51)Koppelmans schreef:
(8 March 2019, 22:46)Koppelmans schreef:
(8 March 2019, 22:28)Naciremus schreef: Distributietier nog heel?
distributieriem is oke. als je die bedoelt.

Ja!!!! we rijden weer, na 7 maanden. Mijn sleutelaar, APK man kreeg het niet voor elkaar. Probleem was niet te vinden. Van alles is bekeken en vervangen of even uitgewisseld. Uiteindelijk op aanraden van een vriend hem weggehaald en naar Schampers Helmond gebracht. Die heeft overigens een paar prachtige auto's staan!!!! Afijn Rogier Schampers heeft er een aardig gedeelte van de dag aan besteed en vond een kabel naar het injectie-relais die vooraan 12V mat en achter ook 12V, behalve als je wat meer stroom om te werken vroeg, want dan viel de 12V weg. Rogier heeft met veel tegenzin een by-pass gemaakt en me min of meer opgedragen de auto nog eens te brengen, zodat hij de kabelboom weer naar (redelijk) origineel kan brengen. Ben die man zoooo dankbaar, dat ik eerst weer ga genieten van een heerlijk rijdende 240 voor hij terug mag...
Maar wat jou betreft, dank voor je belangstelling en dat je me hebt helpen herinneren dat als iets opgelost is, dat ook gemeld mag (moet) worden.
groeten Marco

Ah kijk, da's mooi!
De root cause is hoge weerstand (ergens) op de kabel, en ik ben wel benieuwd naar wat die weerstand dan heeft veroorzaakt. Is het corrosie, een bijna-kabelbreuk, slecht contact op een connector of iets dergelijks?
Dus als hij weer naar Rogier is geweest (mijn huidige 245 heb ik daar gekocht), zou je dan nog een berichtje in deze thread willen zetten?
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
Antwoord
kennelijk was het een kabelbreuk ergens op die lijn.
Antwoord
Motor... Het is motor... Please!
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  voltmeter is dood Kogelman 4 4.078 28 July 2013, 19:54
Laatste bericht: Kogelman
  Toerenteller en snelheidsmeter dood, hoog toerental Doeke Dobma 23 13.384 17 January 2012, 23:58
Laatste bericht: Black Moose
  laadlamp begint te branden en daarna valt moter uit als ik iets doe ? PTR 8 5.512 26 July 2011, 20:56
Laatste bericht: PTR
  cruise contol: eerst haperingen, nu dood! rene soasel 5 5.639 29 July 2005, 16:28
Laatste bericht: rene soasel

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)