Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koppakking kapot, en kop ook >:(
Stel je voor dat je een nieuwe koppakking plaatst en na veel gepruts blijkt dat de kop toch gevlakt moest worden. Dan kun je dus mooi opnieuw beginnen, compleet met nieuwe koppakking Cry
Om maar te zwijgen over het verlies in vertrouwen van je omgeving :x
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Vlakken kost je tussen de 30 en 50 euro.... Dus... Waarom niet ? Alleen het schoonmaak werk al. Dat is het echt wel waard.

Is het niet een idee om een kop van de sloop te halen die niet te veel km's heeft en waar geen sporen van LPG aan zitten ? Dan ben je met vlakken klaar...
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Okee, ik ken een metaalbewerkingsbedrijf in de buurt, maar deze kop is (bijna) uitgesteld, de 2e cilinder staat volgens een volvoklusser op 2.9mm... en het min volgens de volvogarage was 3.3mm (ofzo)... is het het waard? Kan elk metaalbewerkingsbedrijf een kop vlakken? Hoeveel gaat of moet er dan af :?:

En een kop van de sloop wil ik ook best wel, ik ken wel een goede in groningen, maar dat is waarschijnlijk teveel moeite en geld die m'n ouders er nog in willen steken Sad

O, trouwens, vormt er erg snel roest op de cilinders? De pakking is nu al zo'n 2 week lek :twisted: :twisted: :twisted: en als ik dat tegenkom tijdens de "reparatie" ... wat dan? :?: :!:
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Antwoord
Bij een kop die zover uitgesteld is, zou ik niet meer de moeite nemen om er een nieuwe pakking in te klussen. Laat staan dat ik die nog zou laten vlakken. Als ik jou was ging ik voor een ruilkop of een goede gebruikte.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Dat geld hebben m'n ouders op dit moment er niet voor over, dus ik moet het zegmaar voor een jaartje, of 2 maken (ja, ik weet het... dom bla bla bla, ik kan het ook niet helpen). We rijden er niet zoveel mee, dus opzich zou deze kop nog wel even mee kunnen gaan, in de tussentijd kan ik wat opzoek gaan naar een vervanger voor in de toekomst, maar dat zoek ik later wel uit.

Het gaat erom dat hij NU stuk is, en hij goedkoop en goed gerepareerd moet worden (100-150 euro). En m'n moeder er een jaartje ermee kan rijden, dus ik moet denken aan;

* Nieuwe koppakkingsset
* Nieuwe kopbouten
* Olie
* Koelvloeistof

En dan dus evt. kop vlakken...

Is het een idee om de onderdelen te halen, de kop er af te halen en er ff naar te kijken of hij wel gevlakt moet worden? Kan ik hem niet gewoon goed schoonmaken ?? Ik ga zowiezo wel ff naar die sloop bellen maandag en informeren hoeveel het kost.. wat is een redelijke prijs voor een gebruikte kop? En waar moet ie aan voldoen? (voor eenB230F op gas..)

Ik kan ze echt niet overtuigen er wederom een fortuin aan uit te geven, dit is de 2e kop al...
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Antwoord
Hoeveel KM heeft hij al gereden, aangezien je al zegt dat het de 2e kop is..
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Antwoord
bijna 400 000...
Antwoord
Tja.... In dat geval zou ik zeggen:

De boel supernetjes schoon maken:

Denk aan de busjes in het blok, trek deze er heel voorzichtig uit en monteer ze op de kop weer terug, dan bschadigen ze de kop niet.

Schuur de bovenkant van het blok netjes schoon (dit kost je wel een uurtje...) Schuur de kop ook netjes op zodat de pakkingresten verdwenen zijn en maak het oppervlak een klein beetje ruw. Monteer de hele bende terug met een nieuwe koppakking, vergeet de seal niet van de waterpomp.. (rubber bovenop de pomp)

Zorg dat er geen olie of koelvloeistof in de boutgaten zit waar de kopbouten in komen, anders breek je ze (!) als je ze aandraait en de vloeistof kan niet meer weg.

Gebruik gewoon de oude bouten en hou je aan de aantrekvoorschriften.

Dan ben je met een minimaal budged klaar en dat moet wel even blijven zitten.
Antwoord
Tof! Misschien plak ik er ook nog een kop van de sloop op, maar daar moet ik nog ff naar kijken, koppakkingsset met nieuwe moeren van uitlaatspruitstuk zijn besteld 8)
Antwoord
Als ie uitgesteld is:

Demonteer de kleppen (kan lastig zijn...., een tik op de schotel wil helpen bij het indrukken van de veer...) en haal een stukje (2/10e mm) van de steel af. Je kan nu weer dikkere klepstelplaatjes gebruiken.

Wel netjes doen ! Anders klopt er nog niets van.

Soms zijn de oplossingen te simpel.....

Als t je echt niet uitmaakt hoe lang het blok blijft zitten, dan zou je t zelfs met gemonteerde kleppen nog kunnen doen denk ik...
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Dilemma - wat te doen bij lekke koppakking Arjan. 11 2.771 11 January 2023, 13:24
Laatste bericht: Arjan.
  "Choke systeem" in Polar (B230F), waarvoor dient dit/wat is kapot? marc-f 2 1.408 8 June 2022, 21:28
Laatste bericht: marc-f
  Nieuwe Lid; 240 Koppakking lek? Woutair 9 4.434 15 April 2022, 13:30
Laatste bericht: skidje
  Rijden met lekke koppakking, kan dat? marc-f 6 5.254 10 January 2022, 19:22
Laatste bericht: Grey240Polar
  Motor snel oververhit B20A Volvo 145 - koppakking of koelvloeistof? RonaldD 22 21.305 28 November 2016, 10:26
Laatste bericht: Marc1970
  Kachelradiator of Koppakking lek? 245GLE1981 10 10.721 28 March 2015, 13:16
Laatste bericht: 245GLE1981
  Koppakking lek... of toch iets anders?! basdeb 19 13.788 15 January 2014, 23:52
Laatste bericht: martin_b
  Verlies van koelvoeistof. Koppakking defect? Kwekkel 9 15.989 10 November 2012, 18:27
Laatste bericht: Kwekkel
  LPG verdamper kapot na 4 maanden? volvosvenska 18 13.327 30 August 2012, 22:01
Laatste bericht: Jambon
  Duidelijke diagnose. Lekke koppakking. equinox 34 22.055 2 April 2012, 07:26
Laatste bericht: equinox

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: