Topics: 33
Wat is je relatie met die garage...Heb je er meerdere auto's in onderhoud...Al jarenlange klant...In dat geval heb je wel een beetje krediet opgebouwd en vind ik dat ie je wel aardig tegemoet moet komen. Als je het kunt regelen met een goed gevoel zou ik dat idd doen maar neem niet al te snel genoegen, durf ook gewoon te zeggen dat je anders naar een andere garage gaat. Is het trouwens een Volvo garage?
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Topics: 17
In dergelijke gevallen dat een garage misbruikt maakt van de "onwetendheid" of "onmondigheid" van de klant kan het goed helpen om de onderhandeling te laten voeren door een deskundige.
Na het lezen van al de berichten hier op het forum zou ik een jurist inschakelen die de garage in gebreken steld en ze een termijn geeft om het op te lossen omdat je anders naar de rechter stapt.
Mooi zou zijn als de ANWB als onafhankelijk deskundige dit voor je kan doen. Zij hebben niet alleen juridische kennis maar ook de technische kennis.
Een brief van de klant maakt geen indruk. Die praten ze wel omver. Maar van een jurist wel omdat ze dan merken dat het dan serieus aangepakt wordt. Als er dan ook nog technische kennis bij zit weten ze dat ze wel met een heel goed verhaal moeten komen.
Als de auto bij hun in onderhoud is zouden ze moeten weten hoe de staat van de auto is en moeten waarschuwen wanneer er iets van extra reparatie aan zit te komen. Als ze dat niet doen zijn ze in gebreken gebleven. Ik denk dat er juridisch wel meer te bedenken is waardoor ze fout zitten.
Maar een deskundige als ANWB en Consumentenbond kan daar veel meer over zeggen.
De aanpak moet niet bedreigend zijn maar bluffen (overbluffen) Als ze een rechtzaak verliezen kost ze dat meer dan de turbo repareren. Want uiteraard moet vermeld worden dat zij voor de kosten van de rechtzaak opdraaien.
Topics: 49
Nog maar een keer dan: als je het zelf moet betalen, is het (HELAAS)volstrekt onverantwoord om voor dit soort bedragen te gaan procederen. Zelfs als je glorieus wint, krijg je slechts een forfaitaire kostenvergoeding (volgens een puntensysteem) die bij lange na de kosten niet dekt.
Als je een RB-verzekering hebt: zeker melden en laat ze een ingebrekestelling sturen.
Heb je geen RB-verzekering: direct afsluiten! (dekt dit helaas niet meer, maar goed voor de toekomst)
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Topics: 18
Lukas Lagerweij schreef:Wat is je relatie met die garage...Heb je er meerdere auto's in onderhoud...Al jarenlange klant...In dat geval heb je wel een beetje krediet opgebouwd en vind ik dat ie je wel aardig tegemoet moet komen. Als je het kunt regelen met een goed gevoel zou ik dat idd doen maar neem niet al te snel genoegen, durf ook gewoon te zeggen dat je anders naar een andere garage gaat. Is het trouwens een Volvo garage?
Ook al was ik er jarenlang klant : als ik mensen betrap op liegen of hun verantwoordelijkheid niet nemen dan is dat voor mij reden om voorgoed afscheid te nemen.
Als het vertrouwen weg is dan houdt het gewoon op :x
Topics: 28
1200 euro voor een turbo is nogal wat
dat is dan incl. montage en btw zeker???????????
vraag eens bij TURBO HOET of TURBO WORLD voor een prijsindicatie van een gereviseerde turbo van jou type auto.
deze prijs geven ze meteen als je belt.
dan weet je wat het kost en kan je dit ook misschien meenemen in je verhaal.
Topics: 17
Citaat:Nog maar een keer dan: als je het zelf moet betalen, is het (HELAAS)volstrekt onverantwoord om voor dit soort bedragen te gaan procederen
Sander ik ben het met je eens maar ik denk dat als je juridisch sterk genoeg staat het bedrijf het niet op procederen laat aankomen.
En een titel van advocaat maakt meer indruk dan mevrouw huppeldepup.
Onlangs zij het heel wat anders met m'n zoon meegemaakt. Die had een probleem met z'n baas. Kreeg een brief met 2 zinnen van degradatie en salaris vermindering. Omdat het nergens op sloeg schrijft hij een pittige brief terug. Reactie een herhaling van de eerste brief. Vervolgens een brief van een advocaat die met rechtzaak dreigt. Toen de reactie van bedrijf van uitnodiging voor gesprek en vervolgens wordt alles terug gedraait en onkosten vergoeding gegeven.
Verschillende collega's die niet terug vochten zijn wel gedegradeerd.
Vandaar dat het mooi zou zijn om deskundigen als ANWB of Consumentenbond te laten helpen als je daar lid van bent.
En je hoeft niet echt die rechtzaak te beginnen, Bluffen kan voldoende zijn.
Zeker als het bedrijf zelf weet dat ze fout zitten.
Topics: 2
Wij hebben wel een rechtsbijstandverzekering. Die zeggen dat we de turbo moeten laten onderzoeken, en dat ze dan kunnen kijken of het een oud of nieuw probleem was.
Al met al, je bent weer extra geld kwijt.....
Wij waren pas voor de 2e keer bij deze garage. Er had een stuk in een plaatselijk krantje gestaan dat ze zo goed waren en zo'n goede service bieden. Het is een Volvo/Saab garage. Heb ook gezegd een minder leuk stukje in de krant te gaan zetten, dat vond hij jammer...... haha.
Ik heb echt wel een grote mond gegeven en gebluft, maar hij hield voet bij stuk. Heb gedreigd naar een andere garage te gaan, en dat vond hij prima.
Ook bij andere Volvo garages en dealers geïnformeerd wat het kost om een nieuwe turbo erin te laten zetten, kost ook 1200 euro. 650 euro voor de turbo, uurtarief en btw komt op 1200 euro.
Dat verhaal van mijn vriend, daar was hij niet van op de hoogte, dus daar kon hij ook niet over oordelen......
Ik kan nog wel zeggen dat ik de oude turbo wil hebben, en dat ik die dan laat onderzoeken?! Of werkt dat niet?
Nou, nogmaals bedankt voor al jullie reacties! Ik heb er echt veel aan!
Groetjes Heidi Boekhout
Boekhout schreef:Wij waren pas voor de 2e keer bij deze garage. Er had een stuk in een plaatselijk krantje gestaan dat ze zo goed waren en zo'n goede service bieden. Het is een Volvo/Saab garage. Heb ook gezegd een minder leuk stukje in de krant te gaan zetten, dat vond hij jammer...... haha.
Groetjes Heidi Boekhout
Ik zou in deze situatie ook een ingezonden stukje naar de krant sturen.
Dit bedrijf krijgt op dit moment extra klandizie door dat positieve artikel terwijl uit jouw berichten gebleken is dat het mensen zijn die niet te vertrouwen zijn en die het woord SERVICE niet in hun vocabulaire hebben.
Ik denk dat je verschillende mensen hier een plezier ermee zou doen de naam en lokatie bekend te maken.
Op dit forum delen mensen positieve en negatieve ervaringen om de anderen hiervan profijt te laten hebben.
Aangezien het betreffende bedrijf in Volvo's doet/aan Volvo's sleutelt lijkt het me relevant voor dit forum om te weten over wie we het hebben.
Boekhout schreef:Ik kan nog wel zeggen dat ik de oude turbo wil hebben, en dat ik die dan laat onderzoeken?! Of werkt dat niet?
Groetjes Heidi Boekhout
Een goed autobedrijf bewaart vervangen onderdelen zodat de klant evt. kan bekijken wat er zoal vervangen is. Dus ik neem aan dat ze u de oude turbo kunnen overhandigen als u daar prijs op stelt.
Is u trouwens precies verteld wat er aan de auto allemaal is gedaan?
Het is een heel fors bedrag en ik vraag me af wat ze voor die som geld allemaal wel niet gedaan hebben aan de auto.