Topics: 91
wat je ook doet ga niet met blik aan de gang pak dan een plaatje zincor. is goed tr lassen. als je er met de soldeerbout bij kan moet een las toorts ook kunnen
Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Topics: 8
21 December 2015, 18:12
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21 December 2015, 22:47 door kees58.)
Laurens Zondag schreef:wat je ook doet ga niet met blik aan de gang pak dan een plaatje zincor. is goed tr lassen. als je er met de soldeerbout bij kan moet een las toorts ook kunnen
Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Met blikje bedoel ik natuurlijk ook zinkor, ik heb enkele platen hier. Echter zitten de rotte plekken op plaatsen waar het wel mooi moet blijven
vandaar dat idee, het is niet voor bodem, balken en andere dragende delen maar bijvoorbeeld boven achterwiel waar scherm aan dakstijl vast zit
daar kan je niet overal goed bij. Misschien is er reparatie spul voor.
Maar ben al wel wat gewend hoor, deze is vele malen betere staat dan de mercedes en of de rover.
En dit lasdraad moet je hebben, super.
http://www.rustbuster.nl/Quickshop/?151,...-kg-0-6-mm
vrg kees
Ik heb deze gekocht, een inverter die ook laag kan in stroom, perfect voor plaatwerk.
is wel defect dus eerst repareren, is voor mij easy.
Ik ga mijn cebora dan niet maken, deze kast had geen transformator, de draadmotor van
de inverter is ook geheel aluminium en staal, goed spul denk ik voor mijn doel.
Dan kan er begonnen worden aan de volvo 164 kwa plaatwerk, een kant was al gelast maar slordig
erg slordig zo over roest heen en afvoerkanalen dicht, zwommen zowat vissen in.
https://www.youtube.com/watch?v=3QYXBEq8BH8
vrg kees
Hoy Allemaal.
Nu de winter gaat eindigen en mijn moeder weer hersteld is na haar operatie kan ik wat gaan doen aan de volvo.
Ik heb inmiddels elecronica gemaakt voor de dynamo, een mosfet spanningsregelaar die in de oude regelaar kan
bijvoorbeeld ook de mechanische electronisch maken.
Maar zou ook hoor ik een dynamo van een opel kunnen gebruiken met wat aanpassing? of zijn er andere dynamo,s
die op de volvo 164 passen/.
Dan laswerk welke alleen langs de rand van de bodem is, dan moeten de stoelen en zo er uit, de stoel steunen aan de binnendorpel
zijn oke, meeste van de binnendorpel is oke, er is las werk achter aan de steun van de reactie stang van de achter as of hoe zo,n ding
heet, aan de karosserie is er een kant slecht van, weet niet of die te koop zijn, en de balk van de radiateur is krokant, en is hier ook
iets vervangends voor? laatste onder de accu wat plaatwerk, dit is dikker spul, echter de rottoigheid is maar heel beperkt tot aan de rand
ervan waar plaatwerk op elkaar zit, maar accu bak zit wel in de weg.
Ik heb zomerproject voor deze 164 E automaat (welke trouwens slipt) maar als ie warm is rijdt ie wel.
Komende week eens kijken of de klauwen uit elkaar kunnen, de achterste zijn al oke en de leidingen vervangen omdat ze lekten.
Voor mensen die lassen er is draad die ook goed last op roest en of resten daarvan, zet het weer om in metaal, lasdraad is wel
duurder maar erg fijn spul, weinig spetter.
http://www.rustbuster.nl/Quickshop/?152,...-kg-0-8-mm
Beste allemaal
Het is er nog niet van gekomen verder te gaan met de volvo, ook al wegens het weer en de artrose die pijnlijk is met dat natte weer.
Ik heb geen onderdak voor de gehele auto, en dus denk ik er over wat te doen, een andere liefhebber en of toch doorgaan, ik vind
het mooie auto.
Ik heb nu maar voor de tussentijd een goedkope peugeot 106 gekocht, nog in nieuwstaat trouwens en kapotte distributie, alle kleppen
nu vernieuwd riem vernieuwd en loopt weer.
Of misschien ruilen tegen een volvo met minder werk, alhoewel ik denk dat de mijne dan onder het minste valt, maar moet alles uit elkaar
binnen om er goed bij te komen.
vrg kees
Topics: 52
Tja dat blijft een persoonlijke beslissing denk ik. Wil je goedkoop rijden dan is de Peugeot geen slechte keuze. Karakter van een 164 zal ie niet krijgen. Maar dat blijft een echte hobby auto en word geen goedkoop vervoer.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ik ga deze zomer eens kijken of en wat er moet gebeuren, mogelijk moet ik sommige laswerk uitbesteden zoals plekjes op parafaan,
dit is niet zomaar te maken voor iemand als ik, alhoewel het natuurlijk prachtig leuk werk is, ik ga eens kijken of ie kan,.
De remmen heb ik al wel klaar, gereviseerd en leidingen vernieuwd, dat moet misschien nog op meer plekken.
Moeilijk zkan voor mij zijn, parafaan, voorruit heeft wat stukjes roest, dat kan gesoldeerd omdat ik praat over mm .
reactiestang achter, is bevestiging rot aan een kant, bestaat daar reparatie plaatwerk voor of donor?, en binnendorpels
in bodem wat kleine gaatjes bij voetenbak etc. en een deur valt uit elkaar, voor werk aan, balk onder accu die is
aangetast, niet rot maar wel roest, zoals gewoonlijk, bestaat hier iets voor, ?.
een kant van binnendorpel is gelast, aan stuurkant, echter dat is zo gedaan dat water er niet meer uit kan, mensen denken niet
na als ze iets gaan maken, ik leer altijd eerst alles, en vragen stellen aan mensen die er vestand van hebben.
Ik hoorde ook dat deze volvos waardevol worden, wellicht dus houden en een rijdende spaarpot ervan maken.
O ja, welke dynamos passen er allemaal op?, ik hoorde van een opel type die kan aangepast worden.
vrg kees
Topics: 17
26 May 2016, 21:46
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26 May 2016, 21:49 door Ticcie.)
Je zou er eens een recente 240 naast moeten zetten en dan kijken welk plaatwerk je allemaal zou kunnen gebruiken. Behalve de neus is er denk ik best veel hetzelfde gebleven. Dynamo weet ik niet zeker, maar wellicht ook gewoon bruikbaar van een 240?
Als je nou iemand zoekt die t laswerk voor je doet wat je wilt uitbesteden, dan kun je erna rustig verder knutselen. Maar ik denk niet dat je moet verwachten dat ie echt veel waard wordt (als je m als spaarpot wilt gebruiken). Pre is absoluut de luxe uitvoering, maar vlgs mij is de dikke bumper uitvoering een stuk minder gewild dan de ouder met dunne (knik) bumper. M
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Beste allemaal
Nadat de peugeot is gemaakt, nu tijd voor de volvo te gaan bekijken, echter een paar dingen, de oude apk meester heeft wel een deuk geduwd in de balk
onder de motor door, ik neem dat dit niet erg is, die mensen kijken niet zo nauw is ook mijn ervaring met de rover p6 2 deuken aan de dorpels door de
steunen bij de apk.
er is lekkage via de gekitte naden binnen, die lopen naar de kachel en die kit is gescheurd en gedroogt, met wat roest welke trouwens niet rot is,
de naden zijn van de water afvoer onder het raam, moet ik nu de gehele toestand binnen verwijderen om dat opnieuw goed te krijgen? en hoe krijg ik
antiroest in die waterbak onder het raam, omdat de naden daar wel roest hebben en dat moet natuurlijk behandeld, echter daar kan je niet lekker bij
misschien met R7 en een slang sproeien, na eerst de kit binnen van de naden gehaald te hebben.
parafaan heeft een roestplekje en gaatje, op de bekende plek net in de bocht onderaan bij de klep, hoe het best te maken, ik dacht aan solderen en
niet lassen, soldeer kan je prachtig modelleren na eerst een stukje blik er in gesoldeerd te hebben en dan laagjes er op, dit lassen is niet zo eenvoudig
namelijk maar misschien zijn er mensen met ervaring..
Hoop wel dat het beter weer wordt want het is de laatste jaren janken met dat weer, moet eens het afdak langer maken.
Nog een vraagje ik heb de klauwen voor gereviseerd echter die stofkapjes blijven letterlijk niet zitten, de klemveren glijden er
gewoon af, plus tussen de 2 cilinders in kunnen de klemveertjes er niet naast elkaar tussen, te weinig ruimte, nog wat tips om
hier iets aan te doen of zijn er nog andere te koop, ik heb deze via een volvo verkoper uit belgie, het zijn namakers zoals denk
ik de meeste doen, maar hoe krijg je ze dan zo dat ze er niet afschieten, heb al ontvet helpt niets, rotdingen zijn het.
Automaat slipt, had het plan om hem open te maken, en of kijken voor revisie, een complete set kan je ervoor kopen, koppelingen
banden, rubbers etc voor zo,n 250 dollar, lijkt me ook wel leuk om te doen, hij gaat in de versnelling maar slipt dan als ie warm
is gaat ie weer, en ik denk dus aan de banden, omdat metaal uitzet en daardoor de banden strakker , this maar heel weinig maar toch.
Wilde hem eerst verkopen, maar ga hem toch rijdend maken, is een te leuke wagen, maar wel laswerk zoals
aan de bodem en de binnendorpels, weet niet of ik er een compleet nieuwe in moet lassen en of de smalle rand
aan de bodem die doorgeroest is, buitendorpels zijn zo te zijn not prima met wel roest aan de opstaande rand onderkant bodem
maar daar zit dan ook die binnendorpel aan vast met de bodemplaat.
alvast bedankt.
kees
Ticcie schreef:Je zou er eens een recente 240 naast moeten zetten en dan kijken welk plaatwerk je allemaal zou kunnen gebruiken. Behalve de neus is er denk ik best veel hetzelfde gebleven. Dynamo weet ik niet zeker, maar wellicht ook gewoon bruikbaar van een 240?
Als je nou iemand zoekt die t laswerk voor je doet wat je wilt uitbesteden, dan kun je erna rustig verder knutselen. Maar ik denk niet dat je moet verwachten dat ie echt veel waard wordt (als je m als spaarpot wilt gebruiken). Pre is absoluut de luxe uitvoering, maar vlgs mij is de dikke bumper uitvoering een stuk minder gewild dan de ouder met dunne (knik) bumper. M
Bedankt voor je reactie, ja spaarpot is groot woord, ik praat niet over tienduizenden euros maar dat waardevol blijft zoals ie is, deze versie is de meest luxe uitvoering, airco, injectie, verwarmde stoelen, maar bijna geen leer meer op de stoelen, (vergaan), ik ben stikker geweest voor leder zo kan eens kijken voor herstel), eigenlijk is jhet leuk om er in te rijden ben niet uit op maken en verkopen om er rijker van te worden het is gewoon leuk om naar meetings te gaan en zo.
Ik kan lassen, alleen sommige delen zijn wel pittig, maar ik heb een mercedes gedaan en dat was vele malen erger, complete draagdelen vervangen, en dat ging prima, en is leuk om te doen, cosmetisch is wat moeilijker voor me, maar probeer het toch.
vrg kees
Beda
|