Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hulp nodig met LH2.4
ik heb enkel het motorgedeelte van het LH2.4 geinstelleerd, ik heb geen flauw idee wat het 464 relais is en hoe het er uit ziet.

Alle symptonen op een rij:
- Brandstofpompen springen niet aan
- geen stroom op injectoren
- Geen vonk op de bougies

ik probeer het plaatje in je link te snappen Marc, maar ik heb er echt moeite mee. Ik snap totaal niet waar die lui het over hebben, want in de openingspost hebben ze een werkende auto en later weer niet.

ik heb dus een LH2.4 motor-kabelboom, met 2 computers (ECU 962 en EZK Goldbox) in de auto liggen. De blauw/gele draad en blauwe draad zijn correct aangesloten (de startmotor gaat rond). De rood/gele draden(dik en dun) zijn aangesloten volgens de tekeningen op Turbobricks. Aan die kabelboom zit nog een brandstof-relais en voor de rest zitten aan die kabelboom enkel apparaten ten behoeve van de motor (zoals Dynamo, startmotor, KPS, LMM, etc). Ook gebruik ik de groene 940 injectoren in combinatie met die weerstand die ik er tussen heb gesoldeerd.

Is er iemand hier die 100 euro wil verdienen? fix die shit voor mij Tongue Big Grin (ik geef de moed bijna op Tongue)
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Al geprobeerd met andere ecu? Volgens mij is het toch startonderbreking hoor.
Antwoord
De 464/radio suppresion relay zit bij de LH2.4 versie van de 7/900 tussen het brandstofrelais en de injectors, is een zwart doosje, zie de Dave Barton link. In de 240 zat geen suppresion relay, de injectors zitten direct aan het brandstofrelais.

Als de pompen ook niet draaien zou je nog eens naar het brandstof relais moeten kijken, die is toch wel de baas in LH2.4 land.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Hier nog zo'n kleurig plaatje, van het brandstofrelais: http://www.davebarton.com/fuelpumprelaymodlhjet.png niet om de modification te doen maar om te zien welke draad wat doet.

Het relais schakelt hoofdzakelijk accuspanning van pin 30 naar 87/2 (pompen, injectors), en je kan met een simpel draadje op de stekker van 30 naar 87/2 die hele functie overnemen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Iemand enige ervaring met dit systeem:
http://www.bs-autotune.nl/shop/product_i...cts_id/887

heb contact gehad met Jeroen, en hij raad dit aan.

we waren afgelopen zaterdag allebij nogal "Klaar" met het LH2.4 verhaal en toen ik de kreet: "Als iemand voor mij dit hele gestoei op kan lossen voor 1000 euro, dan deed ik het direct.". daar stemde mijn broer mee in, dus vandaar dat we naar een ander systeem gaan kijken. Kunnen we het hele geknoei met het LH2.4 achter ons laten.
Antwoord
let wel o als je me ums aan de gang gaat en lh2.4 werkt niet zal je een compleet nieuwe draadboom moeten maken.

groote kans dat het anders niet gaat werken...
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
Denk ook dat het aan de gang helpen van je LH2.4 een stuk makkelijker is dan een nieuw motormanagement systeem. Er zit misschien een gebruikershandleiding bij, maar zodra je daar niet uitkomt ben je pas echt aan de goden overgeleverd.
Je kan eens naar http://bijlsmatechnicalinnovations.nl/ mailen of ze je kunnen helpen (als je het toch wil uitbesteden).
Antwoord
heb je al iemand van het forum (er letterlijk) bijgehaald...
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
Ik heb contact met BS-autotune, en hij raadt aan om zelf de kabelboom te maken aan de hand van een basisboom die bij dat pakket in zit(van mijn post).

De reden dat we dit beter zien zitten dan LH2.4 is omdat er met dit systeem professionele support is. Er is niks vervelender dan blijven moeten vragen omdat je zelf het niet meer snapt.

Daarbij komend heb ik ook contact gehad met Elbert bos, en hij raadt ten zeerste aan om toch een digitaal signaal van de achteras te nemen. Aangezien lh2.4 dat niet nodig heeft, maar wel erg lekker vind.

Het plan is, om het MM-systeem te kopen en direct een paar uurtjes "les" mee te pakken. Zodat we weten welke sensoren we nodig hebben etc (we moeten bijvoorbeeld naar high impedance injectoren). Dan gaan we zelf alles aansluiten en klaar maken om de auto te starten. Dan de hele auto mee naar BS-autotune zodat hij de basismap kan instellen en de autostarten. Tuurlijk doen we dan zelf ook een cursus "tuinen" zodat we het systeem begrijpen en in de toekomst kunnen aanpassen als we andere dingen gaan doen met het blok. (Grote turbo, anti-lag etc)
Antwoord
Klinkt goed hoor dat EMS systeem. Enige wat ik wel weet, dit soort projectjes word ALTIJD duurder ;-). Been there done that...
En BS-autotune kan inderdaad support leveren, maar hij (en daar heeft ie gelijk in anders blijft ie bezig) levert maar een aantal keer antwoord aan de telefoon, daarna mag je langskomen voor de volgende cursus. Bezint eer ge begint wil ik maar zeggen. Heb je hele verhaal niet 100% meer in de picture eigenlijk. Wat heb je gedaan?
-ECU gewisseld?
-Spanning op ECU tijdens starten? (Een aantal circuits word afgeschakeld tijdens starten om alle power richting de startmotor te kunnen sturen)
-Bougies vonken tijdens starten?
-Juiste volgorde van de bougies?

Sent from my iPad using Tapatalk
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Frankenstein heeft een nieuwe waterpomp nodig graddus 24 14.544 13 July 2019, 20:18
Laatste bericht: graddus
  Dringend hulp gezocht bij B21A TransferSmout 3 3.900 15 August 2016, 22:24
Laatste bericht: TransferSmout
  Wat is er nodig om dit B230 blok pas te maken in een 142? Barracuda_82 12 14.564 22 December 2015, 23:31
Laatste bericht: Dopski
  Hulp distributie Volvo240 6 4.119 12 March 2015, 12:26
Laatste bericht: Gideon
  Hitteschild voorpijp/vlampijp nodig??? Jed 2 2.384 18 April 2013, 20:59
Laatste bericht: Potvisboer
  hulp gevraagd bij het afstellen van 244gl op lpg winkbuhl 8 8.257 1 November 2012, 21:47
Laatste bericht: shineslikesun
  natrekken kopbouten b18a nodig? Jeroen V 0 2.019 2 August 2011, 15:00
Laatste bericht: Jeroen V
  Hulp gezocht 345GLS 37 18.316 28 March 2011, 13:27
Laatste bericht: TheSaint77
  Van een B20 een B21 maken, welke delen uit B21 nodig? oudevolvo 12 8.335 31 December 2010, 10:49
Laatste bericht: skidje
  Nieuwe uitlaat nodig, welke?? Black Moose 42 20.443 21 December 2010, 00:00
Laatste bericht: Black Moose

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)