De foto's zijn genomen, het onderzoek is begonnen (ik hou van onderzoeken en daarna pas uitwerken, gelijk beginnen gaat waarschijnlijk sneller, maar daar ben ik niet goed in, dit voelt beter

)
Deze posts zijn niet enkel ter jullie vermaeck, ook voor eigen dossiervorming (en zo kan ik een boodschappenlijstje maken wat ik nog moet kopen):
De inhoud van het LPG pakket dat ik binnen heb gekregen:
Bestaande uit:
LPG-verdelerstuk
een sensor (druk en temperatuur)
4 losse injectoren
4 nippels die in het spruitstuk gedraaid moeten worden
Een bult kabelboom (spagetti-style)
een LPG filter
Losse bevestigingsspulletjes
Multivalve/electrovalve
temperatuursensor
Reducer
Beschrijving
ECU
De ECU
Goed, om een en ander duidelijk te krijgen, is het systeem op te splitsen in 4 systemen:
1. Koeling (water)
2. Vaccuum (lucht)
3. LPG
4. Electra
Voor de koeling hebben we op de reducer een inlaat en een uitlaat (de twee kunststof pijpjes bovenop). Deze moet parallel aan het koelsystem van de motor aangesloten worden.
Het vaccuumsysteem heeft 2 koperen pijpjes op de reducer en 2 doorgangen op de sensor. Voor zover k nu kan zin is dit het enige, en moet dit gezamenlijk op het vaccuumsysteem van het inlaattraject komen. Op deinlaat zit al een nippel waar ik op kan aansluiten.
HetLPG gedeelte is iet uitgebreider, zie foto:
![[Afbeelding: DSC_0494.JPG]](https://lh6.googleusercontent.com/-9H0YBgt6b0M/U37yTXsdDRI/AAAAAAAADcQ/S9kDYqLoh_Q/w806-h536-no/DSC_0494.JPG)
Vanaf links komt de LPG vanuit de tank in de multitvalve/electrovalve, met een koperen 6mm leiding.
Vanaf de valve gaat de LPG met een koperen leiding naar de reducer. Vanuit de reducer gaat ie meten rubber/kunststof LPG leiding, door het filter en door de sensor naar de verdelerrail. Vanaf de verdelerrail gaan er 4 slangen naar de injectoren. En vanaf de injectoren gaan er 4 (gelijke lengte) slangen naar de nippels. Voor de rail en de injectoren moet ik nog een beugeltje fabriceren. Achteraf gezien had ik beter een complete rail met injectoren kunnen kopen, dat had werk gescheeld. Maar goed, dat is voor de volgende keer.
De elektro:
Totaaloverzicht
Sommige kabels hebben connectoren, sommige niet.
De ecu, met de kabelboom, het hart van het systeem
De paarse en grijspaarse draad zijn voor Lambda sensor.
De bruine draad is voor de bobine (ofwel de geschakelde plus)
De LPG injectoren hebben ieder een connector, genummerd en wel.
De benzine injectoren krijgen ook een nieuwe connector, vanuit dit systeem, en de bestaande benzine connectoren krijgen ook een aansluiting (zodat het systeem gesloten is, en alle signalen of naar benzine of naar LPG gaan
Dan hebben we nog een bussel draad voor de schakelaar en met niveaumeter
Aansluiting accu
Aansluiting sensor
Aansluiting temperatuursensor (zit al in reducer, nu nog een goeie connector eraan maken)
Een volume meter voor aan de tank (denk ik)
Aansluiting valve
Het enige wat dan nog los zweeft (met connector) is de uitleeskabel. Hiervoor moet ik nog een kabeltje bestellen
Helaas heb ik er ook geen cd bij gehad, die moet nog opgestuurd worden.
Dus, het boodschappenlijstje:
- vaccuumslang
- koelwaterslang + 2x t-stuk
- LPG leiding met nippels (tussen valve en reducer)
- LPG slang reducer naar verdeler
- LPG slang verdeler naar injectoren en nippels
- USB uitleeskabel
- soldeerverbindingen
- CD
- connector temperatuursensor
- Slangenklemmen (goeie kwaliteit)