Topics: 28
ik deed het voorheen ook met de nok-as eruit.
ff de maten meten , opschrijven , nok-as eruit , klepplaatjes wisselen en klaar
wat moet je anders , gaan knoeien met dingen , gereedschap verslijpen end. en dan ook nog de boel beschadigen in de kop.
ff de snaar los en de 10 moertjes van de nok-as-lagers los en klaar.
is minder werk dan gereedschap pas maken , zonde van het gereedschap.
ik heb er een paar jaar terug 50 eurie voor betaald bij de offi.volvo dealert voor het "druk" gereedschap.
dus dat valt wel mee dacht ik zo.
Topics: 256
Kaasie, wat is jouw manier van motor tornen?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
op de kruk-as zoals lj-dekker had beschreven.
de bout van de nokken-as is van m10 "is wel een zwaarder type dan 8.8".
er komen te veel krachten op deze bout als je de motor gaat tornen en zal absoluut afbreken/draaien.
ik moet wel zeggen je kan er niet altijd even lekker bij om te draaien.
heb het gereedschap een jaar geleden ook bij de dealer gekocht, anders blijf je maar aankloten: de 2 gereedschapjes samen kostten toen E95 en duurde DRIE weken voor ze binnen waren. Maar het sleutelt geweldig: zo zou alles moeten werken!
Daarbij heeft m'n broertje echt een enorme bak met klepstelplaatjes gekregen (keurig in vakjes in een houten doos, 100 stuks??), ook ERG handig.
Topics: 34
Ticcie schreef:heb het gereedschap een jaar geleden ook bij de dealer gekocht, anders blijf je maar aankloten: de 2 gereedschapjes samen kostten toen E95 en duurde DRIE weken voor ze binnen waren. Maar het sleutelt geweldig: zo zou alles moeten werken!
Daarbij heeft m'n broertje echt een enorme bak met klepstelplaatjes gekregen (keurig in vakjes in een houten doos, 100 stuks??), ook ERG handig.
De prijs voor het gereedschap heb je er dus na 1 keer uit als je het bij de dealer laat doen. Maar hoe kom je aan een doos klepstelplaatjes..... Want om daar nou voor naar de dealer te gaan....
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Topics: 74
Wat ben je eigenlijk wel niet kwijt dan aan kleppen laten stellen bij de dealer?
Robbert242DL schreef:Ticcie schreef:heb het gereedschap een jaar geleden ook bij de dealer gekocht, anders blijf je maar aankloten: de 2 gereedschapjes samen kostten toen E95 en duurde DRIE weken voor ze binnen waren. Maar het sleutelt geweldig: zo zou alles moeten werken!
De prijs voor het gereedschap heb je er dus na 1 keer uit als je het bij de dealer laat doen. Maar hoe kom je aan een doos klepstelplaatjes..... Want om daar nou voor naar de dealer te gaan....
gewoon mazzel hebben :wink:
Topics: 74
Tering, dat noem je nog es mazzel hebben. Hoe moet je er anders aankomen, elk plaatje apart kopen oid? :twisted:
yep, plm 3 of 4 euro per plaatje....