Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
XC90 Remschijven
Jelmar schreef:Ik denk dat zo'n beugel standaard niet te leveren is, anders even bij biesheuvel rondkijken.
En anders gewoon zelf wat verzinne, kom best goed denk met wat creativiteit.

Kijk, nu komen we ergens 8)

Ik zou dus zo'n beugel moeten kopen of maken. (wat is Bieheuvel eigenlijk?).

Tot hoever kun je gaan met zo'n beugel zodat ik wel zeker weet dat ik altijd stil kom in een noodsituatie.?

Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
zelf een beugel frezen kan, maar ik zou eens kijken naar de dikte en oppervlakte van de schijf. 99% kans is de schijf van een XC90 dikker en heeft een groter oppervlak (niet alleen door de diamter vergroting maar ook een breder stuk waar de blokken op komen).

de remmen van een S60R worden wel vaker op een 240 gezet. daar is dus wel info over te vinden. kijk maar eens op turbobricks...
xc 90 remschijven, ik denk dat zonder andere remklauen het niet gaat.

en trouwens, de ring waarop de velg centreerd is bij een xc90 groter dan bij alle andere volvo modellen. dus als je zon schijf op een 240 naaf zet is er wel een behoorlijke spleet en die moet ook opgevuld worden.......

ik kan misschien wel iets regelen met draaien/frezen als je hulp nodig hebt.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
S60R remmetjes. Dat is toch Brembo spul? En passen de Virog's er nog overheen dan? Toch eens kijken! :-) Tongue
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
+ dat je elke keer als de schijven en/of blokken versleten zijn je xc90 schijven en blokken moet gaan kopen (en die zullen niet goedkoper zijn dan de gewone reguliere 240 schijven).
Antwoord
maar wel veel beter remmen. Ik vind de standaard remmerij maar bagger als ik eerlijk ben.
Antwoord
TheSaint77 schreef:S60R remmetjes. Dat is toch Brembo spul? En passen de Virog's er nog overheen dan? Toch eens kijken! :-) Tongue

virgo's passen daar zeker niet omheen.....
minimaal 17" velgen voor nodig!

de standaard 240 remmen zijn al erg goedhoor. als ze niet goed remmen zijn ze versleten ofzo... Ooit bij 120 ofzo vol in de remmen gemoeten? mijn 240 doet dat echt perfect.

ik had laats toen ik een scherpe autobaan afrit nam met 140 dat ik met remmen in de bocht de het binnenste achterwiel liet blokkeren, perfect te regelen de remmen 8)
Antwoord
mwaah, ik heb een keer met een 245 turbo gereden en na een paar flinke heftige rem-acties (van 140 zo snel mogelijk naar 50 en dat dan 5-6 keer)voelde ik toch wat zachterwordende remmetjes. Bij stoppen draaide ik het raam open en dat was alsof iemand aan t barbeknoeien was. Dus ik weet het niet maar was niet onder de indruk. OK, het is niet slecht dat weet ik ook wel en het zal wel logisch zijn bij flink gumwerk, maar toch.

Volgens JW woermeijer (de 740 rallypiloot) helpen staalomvlochten remslangen al heel wat. En tarox blokjes. Maargoed. Ik ga voorlopig beginnen met de standaard remmetjes.
Antwoord
TheSaint77 schreef:mwaah, ik heb een keer met een 245 turbo gereden en na een paar flinke heftige rem-acties (van 140 zo snel mogelijk naar 50 en dat dan 5-6 keer)voelde ik toch wat zachterwordende remmetjes. Bij stoppen draaide ik het raam open en dat was alsof iemand aan t barbeknoeien was. Dus ik weet het niet maar was niet onder de indruk. OK, het is niet slecht dat weet ik ook wel en het zal wel logisch zijn bij flink gumwerk, maar toch.

Volgens JW woermeijer (de 740 rallypiloot) helpen staalomvlochten remslangen al heel wat. En tarox blokjes. Maargoed. Ik ga voorlopig beginnen met de standaard remmetjes.

daar heb je helemaall gelijk in. maar ikderdaad een goed steje blokken, slangen en gegroefde of doorgeboorde schijven helpen al een boel.

ik zal ff foto's zoeken van de s60r remmen op een 240 Smile
Antwoord
http://www.pbase.com/dkauer744/s60r_brakes
voila alvast wat info...
Antwoord
Ik vind 't onzinnig om zoveel moeite te doen om remmen van een xc90 op je 240 te zetten. Zoals jw zei zijn de normale remmen al goed genoeg. Als je nu alles getuned heb wat er maar aan te tunen is zou je er xc90 remmen onder kunnen zetten. Beetje veel moeite. En zet er anders gewoon wat duurdere schijven en blokken onder. Maar dat moet men natuurlijk allemaal zelf weten! 8)
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Noodzaak stofplaat remschijven Grey240Polar 2 3.331 21 July 2019, 09:14
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zelf doen of uitbesteden (Vervangen remschijven en remklauwen achter) Grey240Polar 11 18.142 20 August 2017, 07:51
Laatste bericht: Wouter1953
  Remschijven+blokken vervangen origineel of imitatie JDDV 10 11.456 13 October 2010, 23:21
Laatste bericht: 242-turbo
  [240 ]voor remschijven vervangen zonder leidingen los te nemen? MartjeB 7 5.460 13 October 2010, 23:08
Laatste bericht: 242-turbo
  Remschijven balanceren?? henqui 11 9.912 4 July 2009, 01:06
Laatste bericht: henqui
  Geperforreerde remschijven Lukas Lagerweij 80 42.085 28 January 2009, 01:39
Laatste bericht: Jelmar
  Nieuwe remschijven, wat een verschil !!! 245T Wolff 8 7.624 23 September 2005, 21:49
Laatste bericht: josweltings

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)