3 March 2012, 02:26
dat gezeur over lpg klep zittingen is zooon onzin. zoek de verbrandingswaarde en stocheomotrische mengverhouding van benz en lpg eens op. verhaaltje stamt nog uit de tijd van de introductie van loodvrij benzine.
Duidelijke diagnose. Lekke koppakking.
|
3 March 2012, 02:26
dat gezeur over lpg klep zittingen is zooon onzin. zoek de verbrandingswaarde en stocheomotrische mengverhouding van benz en lpg eens op. verhaaltje stamt nog uit de tijd van de introductie van loodvrij benzine.
3 March 2012, 15:17
bakmans schreef:dat gezeur over lpg klep zittingen is zooon onzin. zoek de verbrandingswaarde en stocheomotrische mengverhouding van benz en lpg eens op. verhaaltje stamt nog uit de tijd van de introductie van loodvrij benzine.(mooie aanvullingen voor scrabble..) over klepzetels gesproken.., een lichtmetalen kop hÃÃft toch klepzetels..?!
3 March 2012, 15:54
Ik rijd nu al ruim een ton met een gebruikte kop, zonder te vlakken, voor 75 euro. Is het geluk als het goed gaat of juist pech als het niet goed gaat?
3 March 2012, 16:00
Black Moose schreef:Ik rijd nu al ruim een ton met een gebruikte kop, zonder te vlakken, voor 75 euro. Is het geluk als het goed gaat of juist pech als het niet goed gaat?voor die knaken kun je idd veel gebruikte koppen kopen, is ntl keus of je de gok neemt en weer moet sleutelen of in 1x van het ge-emmer af wilt zijn. Ik herinner me dat ik lang geleden in alle onwetendheid nog wel eens een hompje gietijzer (B20) van de sloop haalde en monteerde met alleen een nw pakking, momentsleutel? nooit van gehoord..
4 March 2012, 02:35
740 is weer klaar, dus nu weer verder met de 245. Vandaag voor koplichten toch maar even compressie gemeten. Cilinder waar het water uit spoot maar even overgeslagen. 2e 8bar, 3e 4bar, 4e 4bar. Verontrustende waarden. Heb er ook wat olie in gespoten en veranderde niets. Kan natuurlijk zijn dat koppakking toevallig tussen alle cilinders door is. Geloof ik niet echt in. Ga de kop er toch maar af halen, maar weet nu helemaal niet wat ik hier mee moet. Motor liep voor de koppakkingproblemen wel goed. Kan dat met lage compressie? Of merk je dat aan 't lopen van de motor?
4 March 2012, 14:44
Met zoveel verschil over cilinders zou die wel wat schudden.
Waarom koop je geen andere motor? Hier een B200E (voorheen B19E) voor 175 euro, dat is al bijna even duur als een riem en koppakkingset. http://link.marktplaats.nl/533890184
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
5 March 2012, 01:01
Zie er tegen op om de motor er helemaal uit te halen. Weet ook niet of de B200E past. Is financieel wel aantrekkelijk. Maar B200E heeft wel merkbaar minder vermogen dan de B23E.
Vanmorgen in de boeken gelezen dat de compressietest met warme motor moet. Dat was die natuurlijk niet en dat kan heel wat atm. schelen. Vorige compressiemeting was 't allemaal rond de 12. Vandaag de kop gelicht en de pakking in de 1e cilinder was duidelijk kapot. ![]() ![]() In cilinder 2 en 3 zat ook koelwater. Kan misschien de slechte compressie verklaren? Denk dat ik de gok neem en de motor toch weer van nieuwe koppakking voorzie. Kop was zonder scheuren en zal m laten vlakken. De buis van de EGR naar de uitlaat is doorgeroest. Kan ik de opening in de uitlaat en inlaatspruitstuk afdoppen en de EGR weglaten? ![]() Onder het uitlaatspruitstuk zitten ook buizen, volgens mij voor carterontluchting en gassen die via de luchtinlaat weer de motor ingaan. Kan ik die ook afdoppen en niet meer gebruiken? ![]()
5 March 2012, 01:09
Als het inderdaad carterontluchting is kun je die niet afdoppen. Dan krijg je een te hoge druk in je carter en blaast ie je seals er ergens uit. Maar de carterontluchting zit volgens toch onder je inlaatspruitstuk?
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht Volvo S70 '97 Verkocht Volvo V70 '08 --> Daily driver Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
5 March 2012, 02:06
is pulse air systeem. kan je er gewoon aflaten (heb je een kat eronder?) je kan het ook gewoon terug zetten. pulse air kost verders geen vermogen oid
5 March 2012, 02:07
egr kan je er ook aflaten. met egr kan het wel zijn dattie zuiniger loopt.
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|