Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
relatie tussen de twee instelschroeven lpg-verdamper
Vanmiddag even tussen de bedrijven door met de afstellingen van ama gestoeid. Op benzine loopt ie nu mooi soepel (tenminste op de oprit, testritje volgt als het wat droger is). Op lpg is het een ander verhaal.

De kunststofschroef lijkt niets te doen, messing schroef gaf wel resultaat. Een en ander geprobeerd en hij liep mooi rond, en reageerde goed op gasgeven. Motortje uitgezet, spullen opgeruimd en nog eens gestart........ Benzine prima, lpg stationair wel maar als ik gas geef begint hij te stotteren. Misschien geeft de kunststofschroef een wat late reactie :-).

Choke werkt ook niet, Jambon gaf al aan dat dit waarschijnlijk met mijn luchtfilter (van het sportieve type) te maken heeft en deze gewoon teveel lucht doorlaat. Ik zie wel als ik de choke uittrek dat beide chokekleppen de boel wel behoorlijk afsluiten. Iemand hier nog een idee over?

Valse lucht check gedaan met een rondje remmenreiniger, boel lijkt goed dicht te zitten.

Thanks!
Antwoord
Het is niet de bedoeling dat de choke werkt op LPG, LPG heeft geen choke nodig. Alleen wat toerentalverhoging zolang de motor koud is, is wel handig.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:Het is niet de bedoeling dat de choke werkt op LPG, LPG heeft geen choke nodig. Alleen wat toerentalverhoging zolang de motor koud is, is wel handig.

Maar op benzine zou hij het toch gewoon moeten doen? Ik snap nog niet hoe het kan zijn dat het luchtfilter teveel lucht doorlaat als de choke-kleppen nagenoeg dicht zijn..
Antwoord
@marc1970: de messing schroef sluit een omloopje af waarmee een continue kleine stroom brandstof naar de motor gaat (ik dacht dus het stationaire toerental). De grote plastic schroef duwt op de veer die de grote afsluiter dichthoudt die door het membraan weer wordt geopend. Dit is de regeling die alle gasttoevoer bepaalt. Als CO af te stellen is met de grote schroef, staat hij bij jou blijkbaar zo dat de hoofdafsluiter iets gas doorlaat bij stationair. Komt alle stationaire brandstof via de 'messing' omloop dan heeft de plastic knop geen effect bij stationair.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
@jeroen V: ik heb deze verdamper als volgt ingesteld:
- plastic ding helemaal in
- met messing schroef stationair op orde
- plastic schroef zo ver uitdraaien dat hij niet te snel gaat draaien maar toch lekker oppakt bij gasgeven.
- met messing schroef het stationair gefinetuned
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
Werkelijk? Dat ga ik proberen zodra ik weer met de blauwe 144 ga rijden. Alhoewel, hij reageert echt goed met de achterstevoren ingestelde verdamper, zuinig etc. Italiaans spul, linksom of rechtsom maakt niet uit, tutti va bene.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Heb je ook een in-slang schroef (mooi woord)?
Bij mij hield het stotteren op toen ik die een slag open draaide!
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Antwoord
aernout schreef:Heb je ook een in-slang schroef (mooi woord)?
Bij mij hield het stotteren op toen ik die een slag open draaide!

Heb ik, ga vandaag (als het weer het toelaat en de buren nog niet gek van me worden ;-) weer even knutselen met de afstelling.

Leuk draadje over sportfilters en lpg:
http://www.volvokv.nl/forum/viewtopic.ph...weber+kelk

Hou jullie op de hoogte, ik heb overigens ook de leverancier van de verdamper even gemaild, misschien hebben zij nog tips.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Lpg verdamper. Jambon 1 1.654 20 September 2021, 09:07
Laatste bericht: Marc1970
  Verschil in dimensie tussen een B18 en B20 Gert Jan B 10 7.603 19 June 2016, 17:09
Laatste bericht: Jerry
  +t en lpg met verdamper Stevves 2 3.050 6 December 2015, 14:55
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Wie herkent deze verdamper? ZOAB 16 14.511 24 February 2015, 00:45
Laatste bericht: Jerry
  Beste, betrouwbaarste, makkelijkste LPG verdamper? Dopski 1 3.498 4 March 2014, 20:52
Laatste bericht: Marc1970
  Verdamper revisie Rob 3 3.058 14 October 2013, 16:15
Laatste bericht: Jambon
  Revisie verdamper succes! Wimme 6 3.951 18 December 2012, 22:27
Laatste bericht: Wimme
  Pakking tussen kat en voorpijp? Gandalf 4 2.900 16 December 2012, 23:34
Laatste bericht: Potvisboer
  Er stroomt gas uit de verdamper matthijs1 1 1.990 21 September 2012, 23:21
Laatste bericht: jos245
  LPG verdamper kapot na 4 maanden? volvosvenska 18 13.312 30 August 2012, 22:01
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)