Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wijnrode station
als je 't dan echt goed wilt doen moet je deze test eens lezen
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Gefeliciteerd, wat een mooie auto.

Volgens mij heb ik naar dezelfde ook verlekkerd staan kijken en getwijfeld over aankoop. Trouw jegens mijn eigen witte 245 hield mij hier vanaf. Komt deze bij Sweden Parts vandaan?
Antwoord
Als je geen stalling hebt voor je 240 en je gebruikt hem dagelijks, dan kan ik een Dinitrol behandeling aanraden.
Ik heb het ook laten doen bij Sjaak van Aalst. Niet goedkoop inderdaad, maar ik slaap erg prettig als het buiten
koud en guur en vochtig is: mijn auto zal niet roesten! Je kunt na de behandeling om het jaar terugkomen voor
een controle en bijwerken. Ze weten echt wat ze doen en dat spul is gewoon super. Doen!
Antwoord
@Susan; klopt, dat is 'm! (1e foto was ook van hun advertentie)
@Stinky: de mijne zal ook 's winters rijden en altijd buiten slapen; we hebben dezelfde afweging gemaakt zo te lezen!
Antwoord
km's in mijn onderschrift maar even aangepast: ik zit toch op ca. 20.000 per jaar dus hij staat nu inmiddels over de 128.000
Antwoord
Door de APK zonder reparaties oid, maar ik kreeg wel het advies mee de schokdempers binnenkort te vervangen.

Ik probeer een keuze in schokdempers te maken, maar ik kom er nog niet helemaal uit. Wie weet heeft iemand van jullie goede raad!

(Een specifieke vraag heb ik alvast gesteld in het Techniek Forum|Veren, schokdempers en wielen: Hoe 'goed' zijn de Monroe Ride Levellers (LA332)?)

Ik heb wat rondgelezen en zie het volgende: Deels wordt zo'n keuze bepaald door verschil in prestaties en budget, deels lijkt t persoonlijk te zijn: wat verwacht je van je auto en wat is je smaak...

Daarom een korte uitleg wat mijn ideeën zijn. Mijn 240 station '86 is in heel goede staat en moet ook nog hÃÃl lang mee. In die tijd moet 'ie eigenlijk alleen maar beter worden. Confusedmile:
Mijn plan is om beetje bij beetje het rijgedrag en wegligging te verbeteren van mijn daily driver. Het is geen doel op zich en daarom heeft het geen haast, maar als er iets vervangen moet worden moet dat wel bijdragen in dat plan. Misschien dat ik ook nog wel eens een aanvullende vervanging ga doen zoals een dikkere stabilisator.
Hij mag (moet?) vrij authentiek blijven ogen, geen sportieve look creëren door flink verlagen en grote velgen, ed. Ik vind juist de chromen deksels en ringen mooi...
Zo multi-inzetbaar als een station is, zo varieert ook z'n hoogte: alleen en leeg naar het werk staat ie hoog. Met het gezin en wat bagage precies goed (vind ik, ietsje met de kont omhoog) en als we op vakantie gaan kan t nog net:ongeveer horizontaal. Daarom denk ik ook wel eens aan de Monroe Ride Levellers.

Ik vind het weggedrag in elk geval flink voor verbetering vatbaar, maar de oplossingen moeten wel in verhouding tot elkaar staan: het nut van 'superveren' en 'superrubbers' zouden teniet gedaan worden door flutdempers. Ik ben van plan om op 185/80R14-banden te blijven rijden: tot hoever "upgraden" van andere wegliggingsfactoren is dan nog zinvol?

Misschien is deze kwestie meer iets om voor te leggen aan een kenner die na een testrit en inspectie advies kan geven (VOMD bijvoorbeeld)? Of valt er zo op een forum al wat algemeens over te zeggen?
Ik begin maar eens met die speciefieke vraag: Hoe 'goed' zijn de Monroe Ride Levellers (LA332)?)
Antwoord
Je hebt een mooie wagen !!! ik zit ook nog met mijn vering te tubben, er zit luchtvering op (lek) en nu heb ik even tijdelijk een stelvoordelige schokbrekers gemonteerd. Niet goed eigenlijk ben het met je eens dat elke aanpassing moet zorgen voor verbetering rijgedrag en wegligging. Maar ja soms is het budget op en moet je wat.
Antwoord
Je kunt natuurlijk ook verlagingsveren aan alleen de voorkant monteren. Ik heb ook een hele poos rondgereden met de stalen velgen met chromen deksels en ringen (die eigenlijk RVS zijn) toen 'ie al verlaagd was. Je ziet het wel, maar een leek zou niet zien dat je auto verlaagd is.

[Afbeelding: 281725_1902781932329_5650201_n.jpg]

[Afbeelding: 224547_1902783492368_6842473_n.jpg]
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Zelfs de "chromen" deksels zijn van RVS.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Hoi Yellow240, bedankt: je noemt een idee dat ik -onterecht- al een beetje vergeten was!

Want verlagen draagt natuurlijk óók bij aan een betere wegligging... Wat dat betreft vind ik het toch nog wel het overwegen waard. Voor de sportieve 'look' hoeft het voor mij niet, maar "een beetje, niet te opvallend, verlagen" zou misschien wel wat zijn. Dat is wel 'makkelijk verdiend' denk ik in een rijtje maatregelen om wegligging te verbeteren!
De horizontale stand is nu meestal wel goed (alleen als hij leeg is staat hij wel erg hoog). Hij zou dan dus niet alleen vóór, maar zelfs helemaal verlaagd moeten worden. Maar achter verlagen is dan wel weer heel makkelijk: er zitten nu ophoogblokken onder de veren!
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  tijs, 940 2.0 turbo lpi station (1997) tijsd 8 7.647 24 June 2016, 12:30
Laatste bericht: tijsd
  Twee nieuwe aanwinsten: een grijze 740 GL station en een blauwe 242 L Arn02 16 14.233 13 October 2014, 09:09
Laatste bericht: Yellow240

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)