Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kachelmotor 240 overleden (welke bestellen)
Succes er mee.
Goeie fles wijn er bij, zak chips en gaan met die banaan!.
(tenminste, zo heb ik het gedaan)

Wel even foto's nemen he?
Btw, het lastigste vond ik om het handschoenenkastje te verwijderen....
1 vd schroeven zit op een totaal onbereikbare plek.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Toch nog ÃÃn vraagje: lees her en der dat het verstandig is bepaalde rubbers (of rubberringen) bij de kachelmotor te bestellen... Klopt dit? Zo ja, welke rubbers/rubberringen?
240 GL (Automaat), 1985. Geel
Antwoord
Misschien is het handig om dan even te melden waar dat onvindbare schroefje van het 'handschoenenkastje' te vinden is?

Ik kan beamen dat je stand 1 van de fan moet mijden. In die stand ratelt de fan ongelooflijk en dat in een auto met slechts 138.000 km!
Niets wordt er, helemaal niets, uit talloos veel miljoenen.
Antwoord
Hmm , weet ik niet meer uit mijn hoofd, is ook al weer een tijdje geleden.
Staat me wel iets van bij dat 1 van de 7? schroefjes lastiger was dan de anderen.
Staat wel een plaatje op pag 6 van de TP30282-2 op Kjet.org, maar ach, je komt'm vanzelf tegen.
Slokkie wijn,hap chips en weer verder.

[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
motortje is besteld, en natuurlijk worden de benodigde rubbers gewoon bijgeleverd. Goeie tent dat vomd!

Iedereen bedankt voor de goeie tips!
Antwoord
Heb de mijne twee weekjes terug bij VOMD opgehaald. Als je een bÃÃtje in de buurt woont is het een aanrader er zÃlf even langs te rijden. Je kunt er in de avonduurtjes gewoon terecht. VOMD Carlo is een goeie vent die op z'n gemak de tijd voor je neemt!

De Wubbewtjes zitten al op het motortje gestoken.

Fles cola, een doos peuken en een nieuwsgierige Franse bull d'rbij hielpen voor mij. Succes met je spierpijn!
Antwoord
Afgelopen zaterdag aan de slag gegaan. Op zich geen overdreven moeilijke klus. Klemtangen op de koelvloestofslangen ipv vloeistof aftappen scheelt enorm. Zo gaat er nog geen kwart liter verloren. Vervolgens de boel eruit gesloopt. Inderdaad veel werk, en soms een beetje klungelen, maar toch viel het me flink mee. Dusdanig eenvoudig dat ik het ook zonder foto's te nemen wel weer in elkaar krijg. Kachelunit eruit en uit elkaar gehaald, daar kwam een boel rotzooi bij uit tevoorschijn, vooral veel (Zweedse) dennennaalden.
Maar nu komt 't: de rubbertjes door de grote plastic ring zien te krijgen. Gelezen dat dit een lastig klusje is, dus goed voorbereid de rubbers ingesmeerd met siliconen. Vervolgens voorzichtig met tangetje door gaatje trekken en... PATS, beugeltje waar de drie rubbers aanzitten, dwars doormidden. Zwaar kloten natuurlijk, maar vooral verbazingwekkend. Als er iets kapot knapt zou dat toch in eerste instantie het rubbertje moeten zijn? Daarnaast ook niet overdreven hard getrokken. Wel opvallend dat het beugeltje heel dun is, komt totaal niet 'Zweeds' op me over, gewoonweg iel. Maar goed, niks aan te doen. Motortje retour en hopelijk een nieuwe in huis voor het paasweekend, heb ik mooi weer wat te doen!

Heb het idee dat het oude motortje kapot is gegaan omdat ie niet uitgebalanceerd in de behuizing zat. Je ziet op sommige plekken dat de bladen langs de behuizing hebben geschuurd. Ik zit eraan te denken de plastic ring opnieuw te voorzien van tochtstrips zodat de boel strakker in de behuizing zit. Iemand hier aanvullingen of opmerkingen op?
Antwoord
Heb er zelf stukjes dubbelzijdig tape op gezet. Staat het ding als een huis. Vwb de kunststof ring; wellicht achteraf, maar bij het plaatsen van een imitatiemotortje was het raadzaam geweest de gaatjes voor die wubbewtjes iets op te boren. Ze zijn namelijk nÃt iets dikker. Je krijgt ze er anders slechts met geweld door heen. Maar da's achteraf zeg maar.

Vergeet ook niet de beide helften van het huis met een beetje siliconenkit af te kitten. Ook zinnig; let op het afvoerslangetje onder het huis. Piel dat weer op de nippel in de aandrijftunnen; lopen de ongewenste 'sappen' niet in je interieur.
Antwoord
Wat ik zei, de originele Elektrolux motor loopt keurig in twee bronslagers totdat er ÃÃn gewoon wegslijt. Daarna is de balans ver te zoeken.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Vandaag nieuw motortje binnengekregen. Netjes een nieuwe, viel onder garantie. Vomd heeft het netjes en snel opgelost, zeldzaam goeie service! Motor zit inmiddels in het kachelhuis en morgenvroeg bouwen we de boel weer in.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke stuurwielen passen erop.. Raymond_63 2 1.401 16 July 2022, 12:39
Laatste bericht: Jambon
  Welke voorzorgsmaatregelen nemen bij elektrisch lassen JanO 4 2.160 12 June 2022, 09:38
Laatste bericht: JanO
  Welke bouten voor montage trekhaak DanielR 2 1.695 22 November 2021, 22:36
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Vandaag kachelmotor gedemonteerd Frank&Frida 11 4.794 27 July 2021, 20:38
Laatste bericht: Wijnand
  Bij welke volvo.... Frank&Frida 1 2.782 24 September 2017, 14:23
Laatste bericht: Dopski
  Welke stoelen in 240 Hansepans 5 6.942 9 July 2015, 12:44
Laatste bericht: Hansepans
  Welke grille is dit? henqui 16 8.009 10 March 2011, 23:45
Laatste bericht: henqui
  welke verstralers zijn t mooiste op een 242 '76 JanssenJan 10 8.248 9 January 2011, 01:30
  Welke kleurcode M&M 14 12.151 29 June 2010, 22:45
Laatste bericht: M&M
  Poetsen met de poetsmachine (welke pads, middel etc.) Jeroen V 15 20.094 9 April 2010, 19:11

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)