Topics: 257
geen idee hoor...maar krijg je met lassen van die kleine gaatjes niet een enorme 'klodder' die je later weer moet vlak vijlen?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Topics: 38
henqui schreef:geen idee hoor...maar krijg je met lassen van die kleine gaatjes niet een enorme 'klodder' die je later weer moet vlak vijlen?
Aan de binnenkant van de deur een plaatje achter het gaatje leggen en dan het ontstane kuiltje vollassen (proplas). Na het lassen wel even vlak slijpen en daarna eventueel klein beetje plamuren. Niet vergeten om, voor je de deur weer in elkaar zet, tussen het plaatje en het deurpaneel flink veel dunne tectyl te laten lopen
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Ticcie schreef:Weet je zeker dat je oude spiegels niet meer passen??? IK heb er niet eens naar gekeken en was er tot nu toe van overtuigd dat dat geen problemen op zou leveren..... Zou een flinke tegenvaller zijn, want ik heb geen zin om met die grote nieuwerer spiegels rond te rijden.
Het past wel maar...er zitten extra grote gaten in het driehoekige deurplaatje voor de nieuwe spiegels. Mijn oude spiegels waren van die simpele, niet-electrische spiegels. Deze hebben maar ??n rond gat nodig. Ik weet niet hoe het zit met die oude electrische spiegels...ik zou het wel even goed bekijken, anders misschien toch nog wat laswerk
en...bedankt Peter! Ik zal het onthouden, wordt een werkje voor van de zomer
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Topics: 135
oei Ticcie! Ik hoop dat je dat nog kan fiksen voordat je naar de spuiter gaat...of is ie al bezig? Misschien is het allemaal geen punt natuurlijk. Heb jij ook die electrische oude aluminium spiegels trouwens?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 34
Peter Timmer schreef:Lassen is het beste. Ik denk dat plamuren na verloop van tijd los komt.
Plamuren blijft goed zitten, als je er maar de tijd voor neemt en meteen behandelen. Mijn deuren van de 242 zijn weer perfect. Kost wel een dag schuren.
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
TheSaint77 schreef:oei Ticcie! Ik hoop dat je dat nog kan fiksen voordat je naar de spuiter gaat...of is ie al bezig? Misschien is het allemaal geen punt natuurlijk. Heb jij ook die electrische oude aluminium spiegels trouwens?
het driehoekige plaatje waar de spiegel op zit is matzwart bij mijn 'oude deuren'...
hij staat al bij de spuiter, dus da's wat laat. Ik weet nog niet hoe ik 't dan ga oplossen. misschien lijmen?
En heb gewoon handbediende spiegels. el.exemplaren staan wel op de verlanglijst, maar ergens ver onderaan. Nieuw (imitatie) setje kost E180 geloof ik.
...ach, met die nieuwe spiegels staat het ook best mooi...je zou die gaten dicht kunnen plamuren, netjes schuren en dan mooi matzwart lakken als je speciaal die oude spiegels erop wilt.
Topics: 135
Ticcie schreef:hij staat al bij de spuiter, dus da's wat laat. Ik weet nog niet hoe ik 't dan ga oplossen. misschien lijmen?
En heb gewoon handbediende spiegels. el.exemplaren staan wel op de verlanglijst, maar ergens ver onderaan. Nieuw (imitatie) setje kost E180 geloof ik.
Ik heb ze goedkoper (ik meen 80 / 90 dollar maar dat moet ik nakijken) via Ebay gekocht in USA, incl kabels, afdekkapjes en schakelaars. Soms zie ik ze ook op marktplaats, maar niet vaak.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"