Topics: 7
Net weer een poos gereden: op gas met warme motor geen problemen; loopt mooi rustig stationair. Gas blijft af en toe hangen (?) wat weer weggaat na diep intrappen van het gaspedaal en meteen weer los laten. Weet nog steeds niet echt waar dat aan ligt. Maar: wanneer ik overschakel op benzine is stationair lopen niet meer mogelijk (zonder het gas licht in te trappen). Heb ook t idee dat de choke gek genoeg minder effect heeft in de benzine stand dan in de gas-stand. T blijven hangen van het gas is echter in de benzine stand niet aanwezig.
De motor start echter meteen (met een koude motor) zowel op gas als op benzine.
iemand een idee? ???
Topics: 12
Dat het gaspedaal blijft hangen lijkt mij een mechanisch probleem.alle draaiende delen van het gasstelsel reinigen met spuitbus en dan een druppeltje olie. vooral niet vergeten onder het dashboard te beginnen.
ook kijken of de kabel in zn behuizing wel vrij ligt.
groet
felix
Volvo 245 DL 1981
Topics: 82
Je zou haast zeggen dat de gasklep vastvriest. Dat had ik in de Volvo 66 nogal eens met nat weer rond het vriespunt (de V66 had wel een verwarmd gasklephuis, maar omdat het snel dichtslibde deed het weinig). Pedaal intrappen maakte de klep dan soms los (soms niet, een V66 zonder koppeling is nog best lastig af te remmen).
Stel dat de LPG in de verdamper maar net gasvormig wordt, dan is het nog -42 graden in geval van pure propaan en -0,6 igv pure butaan, LPG zit daar tussenin. Beetje natte lucht erbij en alles vriest vast.
Worden de slangen ri. verdamper goed warm, en dan vooral de uitgaande slang? Misschien kan je de aftakking vd verdamper-verwarming (zijn T stukken) eens omdraaien zodat de rechtdoorstroom ri. de verdamper gaat.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969