9 November 2009, 21:35
pm terug !
Mijn nieuwe turbo blokje!
|
9 November 2009, 21:35
pm terug !
15 November 2009, 14:20
Gisteren gereden met mijn nieuwe aanwinst (nu nog in een 760 gemonteerd) gaat lekker rap! ;D
Krijg er ook een oliekoeler bij. en een nieuw type inlaatspruitstuk ( van een b23 FT) De motor zal binnenkort uitgebouwd worden. Nu zit ik heel erg te twijfelen over het injectie systeem.. De K jetronic.... met alle gevoelige probleempjes van dien... OF er een "normaal" systeem op bouwen van de B23 FT.. dus de groene injectoren en lucht massa meter.. naar mijn mening iets betrouwbaarder dan de K-jet (gezien leeftijd van het systeem) IS deze ombouw vaker gedaan van Jetronic naar Motronic? Wat is er allemaal bij nodig????
15 November 2009, 14:33
Als de K-jet het goed doet kun je die toch gerust houden? Ik zou wel een breedband lambdasonde er op zetten om te kijken of het goed zit qua mengsel.
De Motronic van een B23FT of B230ET kan goed werken maar zijn nu moeilijk onderdelen voor te vinden, bovendien is het best ingewikkeld. Geen favoriet van mij. zelf ben ik (bevooroordeeld) 'liefhebber'/gebruiker van LH-jetronic. LH 2.2 is niet zo moeilijk om er op te zetten, moet je wel wat handig zijn met bedrading, maar moeilijk is het echt niet. Juiste onderdelen zoeken en het kan er op. LH 2.4 kan er ook op maar dan moet je die krukaspositiegever hebben, dat is wel even wat werk om te installeren (2 gaatjes boren, houder monteren, bellhousing hapje er uit, juiste vliegwiel). verder is het systeem qua electronica makkelijker te installeren dan LH 2.2 omdat je een hele motorkabelboom van een late 240 kunt nemen en dan turbo computers met geringe modificatie kunt inpluggen. Modificeren van de instellingen kan, maar is veel minder laagdrempelig dan bijv MS en co. Zelf heb ik het omdat het er inzit, nu goed doet wat ik wil. Er zijn meerdere goede oplossingen. Verder is er dan ook nog de MS/K-dfi/VEMS route. Uiteindelijk de meeste instelmogenlijkheden. Zelf niet veel ervaring mee maar veel mensen hebben er goede resultaten mee. LH is denk ik het goedkoopste als je van de K-jet af wil. MS en co kost wat meer. Keuze hangt ook er van af hoeveel power je wil halen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
15 November 2009, 17:12
@ jw...
Veel info thanx ![]() Eigenlijk wil ik een betrouwbaar injectie systeem wat plug and play is.... ![]() ik wil tot 200 pk gaan.. dan een lambda controler erop (stand alone) lijkt mij uitlaat moet toch gemaakt worden |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|